Minedo pasiūlymai – ant politikų stalo: pradeda nuo nepilnamečių kelionės autostopu

2017 m. kovo 24 d. 16:34
Atrodo, dar neseniai dainos žodžius „Tegul sudegs viskas, kas dega“ traukęs Mindaugas Jonušas, Lietuvoje geriau žinomas kaip skandalingasis Minedas, dabar pasikeitęs neatpažįstamai. Pasipuošęs kostiumu ir marškiniais jis traukia į Seimą ir Vyriausybę, o ten netikėti jo pasiūlymai gula ant politikų stalo.
Daugiau nuotraukų (5)
M.Jonušas užsimojo uždrausti nepilnamečiams keliauti pakeleivingais automobiliais ir įvesti transporto lengvatas mokiniams, kad jie galėtų saugiai vykti tarpmiestiniu transportu už pusę bilieto kainos.
Vyriausybės ir Seimo nariai pripažino, kad buvo susitikę su „Nebūk naivus kelyje“ sąjungos prezidentu M.Jonušu, išklausė jo pasiūlymus ir toliau svarstys, ar verta teikti įstatymų pakeitimų projektus.
„Pakeleivingais automobiliais, kuriuos suranda socialiniuose tinkluose, vis dažniau keliauja ir mokiniai, todėl būtina juos apsaugoti. Mintis teikti šį siūlymą kilo atsižvelgiant į pastarojo meto realijas bei skaudžias pamokas, patirtas keliaujant tokiu būdu“, – teigė vaikų saugumu susirūpinęs M.Jonušas, kuris prieš gerą dešimtmetį visus stebino savo muzikiniais hitais.
Siūlo drausti keliauti autostopu
Ketvirtadienį M.Jonušas lankėsi Vyriausybėje ir susitiko su premjero patarėju sveikatos, jaunimo ir nevyriausybinių organizacijų klausimais Pauliumi Gradecku.
Buvo kalbama, kaip būtų galima apsaugoti pakeleivingais automobiliais keliaujančius mokinius, kurie stabdo automobilius keliuose arba ieško pavėžėjančių asmenų socialiniuose tinkluose.
„Labai džiugu, kad Vyriausybei tai rūpi. Vyriausybė dabar laukia statistikos ir su visais skaičiavimas, įrodymais bei dokumentais bus atiduota jiems, o vėliau galbūt keliaus į Seimą“, – aiškino sąjungos atstovas.
M.Jonušas pažymėjo, kad mokiniai galės būti pavėžėti, jei apie tokią kelionę bus informuoti nepilnamečio tėvai, kurie ir turės prisiimti atsakomybę.
Daug klausimų kelia ir iniciatoriaus idėja, kad jaunimą sutikę pavėžėti asmenys būtų įpareigoti tikrinti dokumentus. „Tas asmuo, kuris veža arba teikia tą paslaugą, turėtų paprašyti ir įsitikinti, jog prašančiam pavežti asmeniui yra aštuoniolika metų. Jei nebūtų susitarimo tarp vaiko tėvų ir to asmens, tai jis tos paslaugos negalėtų teikti“, – savo planus apibūdino pašnekovas.
Pasak M.Jonušo, į jų sąjunga per keturis mėnesius kreipėsi apie dvidešimt jaunų žmonių, kurie susidūrė su pavojais keliaujant autostopu.
Premjero patarėjas laukia duomenų
Su M.Jonušu susitikęs premjero patarėjas P.Gradeckas išklausė nuogąstavimus, kad moksleiviams vykstant autostopu dažnai kyla pavojus. M.Jonušas teigė, kad tokių atvejų yra labai daug.
Vyriausybės atstovas pritarė, kad ši problema Lietuvoje yra aktuali, tačiau nedrįso prognozuoti, ar toks draudimas turėtų būti priimtas Lietuvoje. „Ar valstybė dabar turi reglamentuoti, ar yra rizika? Šiandien dar negalime pasakyti. Jeigu surinkti duomenys ir atlikta analizė bus pakankamas pagrindas reglamentuoti, tai bus priimta. Jeigu ne, valstybė tikrai to nereglamentuos“, – teigė P.Gradeckas.
Patarėjas patarė M.Jonušui oficialiai pateikti statistinę informaciją Vyriausybei. „Mes tada galėtume vertinti. Sakiau: jūs surinkite tuos duomenis ir su jais atvykite. Mes tikrai ir aš asmeniškai padėsiu tuos duomenis išviešinti. Mes galėsime juos įvertinti ir tik tada galima inicijuoti teisės aktų pakeitimus. Tik išsakiau tokią kaip ir idėją“, – sakė P.Gradeckas.
Prisiminė J.Šikšniūtės nužudymą
Patarėjas prisiminė 2014 metus, kai studentė Justina Šikšniūtė buvo žiauriai nužudyta Valdo Jankausko, kuris socialiniame tinkle pasisiūlė pavėžėti. Mergina į žudiko pinkles pakliuvo įsėdusi Šilutėje į jo automobilį.
Patarėjas aiškino, kad nuo šio atvejo praėjo nemažai laiko ir dabar staiga uždrausti vykti autostopu gali būti neteisinga, todėl nereikėtų skubėti su įstatymų pakeitimais, reikia gerai išanalizuoti.
„Jei iš karto taip reaguotume ir draustume tai daryti, tai būtų neadekvatu. Nebent ta rizika artimoje ateityje pasikartotų ne vieną ir ne du kartus.
Šiuo metu pavieniai įvykiai nėra pagrindas reglamentuoti tokius dalykus kaip keliavimas“, – pripažino pašnekovas.
Premjero patarėjas pažymėjo, kad nemažai pavojingų atvejų gali ir nepatekti į policijos akiratį. „Pagrindinis tikslas ir didžiausia pridėtinė vertė būtų išsiaiškinti, kokia dalis nepatenka. Tam jie turi galimybių. Kaip suprantu, jie darė apklausas mokyklose ir galėtų atlikti žiniasklaidos monitoringą“, – sakė P.Gradeckas.
Pasak patarėjo, su tokiais pasiūlymais jokiais būdais negalima skubėti, nes norėtųsi sulaukti ir visuomenės pritarimo, jei įstatymai būtų keičiami. Vyriausybės atstovas šiuo metu laukia M.Jonušo surinktų duomenų ir vėliau ketina vertinti, ar teikti Vyriausybės svarstymui, ar ne.
Mokinių tarpmiestinės kelionės – už pusę kainos
M.Jonušas ne kartą lankėsi Seime. Jis siekia, kad būtų pakeistas transporto lengvatų įstatymas, kad mokiniai galėtų keliauti tarpmiestiniu viešuoju transportu už pusę bilieto kainos. Pasak jo, taip vaikams būtų užtikrintas saugus ir patikimas kelionės būdas.
„Viena vertus, uždraudžiame riziką į pavojų, kita vertus, dovanojame legalią priemonių keliauti viešuoju transportu ir gauti nuolaidą. Mokiniai, kaip ir studentai, pakeleivingus automobilius renkasi dėl kainos santykio“, – sakė sąjungos atstovas.
Pasak pašnekovo, nuolaidomis mokiniai daugiausia atostogų arba vasaros metu. Tai tikrai nebus kasdienis važinėjimas. „Bet kokiu atveju, manau, tai labai reikalinga ir tokių nuolaidų moksleiviams reikėjo jau seniai“, – sakė M.Jonušas.
Seime rengiamas transporto lengvatų projektas
„Valstiečių“ frakcijos narys, Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininko pavaduotojas Tomas Tomilinas pripažino, kad buvo diskutuojama su M.Jonušu ir šiuo metu rengiamas transporto lengvatų projektas, kurį ketinama vėliau pateikti Seimui svarstyti.
Projekte ketinama numatyti, kad mokiniai turėtų galimybę keliauti viešuoju transportu už pusę bilieto kainos.
„Tai dar tik idėja. Neoficialiai aptarinėjome su Biudžeto ir finansų komiteto vadovu, bet svarstymų dar formaliai nebuvo.
Kai bus įregistruotas projektas, jis bus svarstomas Seime ir komitetuose. Manau, kad iki rugsėjo būtų galima priimti. Dar tam reikia numatyti biudžetą“, – pripažino Seimo narys.
T.Tomilinas sakė palaikantis iniciatyvą, kad moksleiviai tarpmiestiniu transportu važiuotų už pusę kainos. „Palaikau, tik dėl motyvų, kad kuo daugiau paskatintume vidaus mobilumą, o ne išorinį. Kad žmonės megztų socialinius ryšius savo šalyje, o ne užsienyje“, – sakė jis ir priminė, kad šiuo metu moksleiviai gali nemokamai važiuoti viešuoju transportu miesto ribose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.