Ministrė pabrėžė, kad pagrindinis tikslas švietime – geresni mokinių pasiekimai ir palanki emocinė aplinka mokyklose. Mokslo dienų skaičiaus didinimas – tik vienas iš daugelio numatytų žingsnių gerinant švietimo kokybę.
Lygiagrečiai peržiūrimos ugdymo programos artinant jas prie gyvenimo, mokant mokinius praktiškai taikyti įgytas žinias, didesnį dėmesį skiriant palankios emocinės aplinkos užtikrinimui ir neformaliajam vaikų užimtumui. Taip pat bus stiprinamas mokytojų kvalifikacijos tobulinimas, skatinamas naujų mokymosi metodų diegimas.
Sutarta, kad reikėtų ieškoti naujų ugdymo formų, gerinti emocinį klimatą mokyklose, stiprinti mokytojų kvalifikaciją, kad ugdymas vyktų palankioje aplinkoje ir kad mokiniai galėtų pasiekti geriausių rezultatų.
„Norime, kad mažėtų mokymosi krūvis, namų darbų kiekis ir didžiulis dabar esantis tempas, kad mokiniai mokytųsi emociškai palankioje aplinkoje“, – kalbėjo ministrė.
Pridėjus mokymosi dienų tolygiau pasiskirstytų mokymosi krūvis, mokiniams atsirastų daugiau laiko įtvirtinti gebėjimus ir žinias, mažėtų namų darbų užduočių. Ugdymas gali vykti ir muziejuose, gamtoje, išvykose.
Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO) rekomenduoja Lietuvai ilginti mokslo metus. Dabar jie vieni trumpiausių Europoje. Lietuvoje – 34 savaitės, kitose šalyse – 37–40 savaičių. Lietuvoje dažnos atostogos ir per mokslo metus, pradinukai kai kuriose mokyklose atostogauja kas mėnesį: sausį, vasarį, kovą ir balandį. ES šalyse vaikų atostogų intervalas 7–8 savaitės, taip rekomenduoja edukologai.
Mokslo metus numatoma ilginti 10-15 dienų. Šiuo metu vyksta konsultacijos su švietimo bendruomene, kokios pagalbos mokykloms reikėtų, kad pridėjus mokymosi dienų ugdymas vyktų efektyviai.