Tarptautinė interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius“
pranešė nuo kovo keičianti interneto auditorijos tyrimo Lietuvoje
taisykles. Anot „Gemius“ Baltijos šalių vadovės Grytos
Balserytės, pakeitimais siekiama suteikti rinkai daugiau aiškumo,
tikslumo ir padidinti rinkos dalyvių bei vartotojų pasitikėjimą.
Pagal naujas taisykles, norint, kad į portalų skaitomumo
statistiką būtų įtrauktos ir atskiros skiltys, interneto svetainei
turi priklausyti ne mažiau kaip 51 proc. rubrikos.
„Iki šiol įvairios svetainės norėdamos didinti savo
auditoriją, tai darydavo pritraukdamos kitą svetainę ar portalą.
Pavyzdžiui, portalas alfa.lt ir flirtas.lt, 15min.lt ir „Tamo“
(informacinės sistemos „Tavo mokykla“ svetainė – BNS), lrytas.lt
ir imones.lt, „Verslo žinios“ ir rekvizitai.lt. Buvo sutariama,
kad tai iš dalies iškraipo rinką ir klaidina vartotoją, tačiau
kita vertus, buvo teigiama, kad tai yra viena iš plėtros
strategijų“, – BNS sakė G.Balserytė.
Anot jos, savo skaitomumą, įskaičiuojant ir atskirų rubrikų
statistiką, gerinosi visi didieji šalies portalai.
„Nuo kovo, jeigu norės, kad interneto svetainių srautas būtų
skaičiuojamas, portalas turės būti to verslo savininkas“, –
komentavo „Gemius“ atstovė.
Jos teigimu, atskirų rubrikų lankomumo dalis bendroje naujienų
portalo statistikoje svyruoja priklausomai nuo svetainės.
„Kiekvienu atveju reikia žiūrėti konkrečiai. Pavyzdžiui,
„Laukinės žąsys“ portalui „Delfi“ tikrai negeneruoja
milžiniško srauto, bet jeigu kalbame apie „Tamo“, kur kiekvieną
mėnesį jungiasi keli šimtai tūkstančių mokytojų, mokinių ir
tėvų, tai srautas yra ženklus“, – svarstė G.Balserytė.
Jos teigimu, skaitomumo skaičiavimo pakeitimams pritarė
didžiuosius šalies portalus vienijanti Interneto žiniasklaidos
asociacija, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija bei atskiros
žiniasklaidos planavimo agentūros, teigiamai apie pokyčius
atsiliepė ir Lietuvos marketingo asociacija.