Išvydę sostinėje iškabintą sveikinimo plakatą vilniečiai visais
įmanomais ryšio kanalais siuntė padėkas kauniečiams už draugišką
poelgį, taip pat galimybę autobusu nemokamai atvykti į Kauną, jį
apžiūrėti kartu su gidu ir dar pasivaišinti kai kuriose kavinėse su
nuolaida.
Svečių pasikvietę kauniečiai tik santūriai šypsojosi: namai sutvarkyti,
stalas paruošas – jūs tik atvažiuokite. Socialiniai tinklai tiesiog ūžė
nuo diskusijų, ir net pikčiausi komentatoriai šįkart nesugebėjo rasti
argumentų, kaip supeikti šią idėją.
Kai už lango boluoja sniegas, prie ežero ar jūros nėra ką veikti. Kodėl
nepasinaudoti proga įsitikinti, ar Kaunas tikrai keičiasi?
Prarasti kalbos dovaną galima jau įvažiavus į naująją Kauno autobusų
stotį, kuri vartus ir duris atvėrė tik šią savaitę. Kitos tokios
stoties daugybę metų nebus visoje Lietuvoje, o ir kaimyninėse šalyse dar
reikėtų gerokai paieškoti.
Nemokama ekskursija pasirinkta tema – kita maloni staigmena. Galima ir
pačiam visa tai pamatyti, bet kiekvienam žmogui malonu, kai juo kas nors
pasirūpina ir dar suteikia svarbiausią informaciją.
O tuomet – šildanti arbata arba sotūs pietūs kavinėje su nuolaida.
Daugeliui vilniečių net be nuolaidų kainos Kauno kavinėse taps malonia
staigmena – jos gerokai mažesnės.
Šioje Vilniaus gimtadienio šventėje neliko pralaimėjusiųjų. Galbūt kiek
nuliūdo į ją nepakliuvę kitų miestų gyventojai, tačiau turbūt tai ne
paskutinis smagus renginys, ateis ir jų eilė.
Kaunas gavo neįtikėtinai didelę dozę palankumo taškų už neįtikėtinai
mažą kainą, tačiau gali kilti klausimas, kas už visa tai sumokėjo.
Keleivius iš Vilniaus į Kauną autobusais nemokamai sutiko vežti privati
bendrovė „Kautra“, kuri ir pastatė naująją miesto stotį.
Grįždami namo vilniečiai jau pirko bilietus, todėl galiam sakyti, kad
vežėjai taikė 50 proc. nuolaidą visiems bilietams. Jeigu visi bilietai
buvo parduoti, galima spėti, jog bendrovė net nepatyrė nuostolių arba
jie buvo labai menki.
Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ kartais parduoda bilietus po 1 vieną
eurą, nes apskaičiavo, kad taip daryti naudingiau negu išvis
neskraidinti keleivių. Galbūt žmogus taip susižavės nauja vietove, kad
po kelių mėnesių sutiks mokėti už skrydį kelias dešimtis ar šimtus eurų.
Kelios papildomos gidų darbo valandos miesto biudžeto turbūt
nenuskurdins, o kavinių taikomas 10–15 proc. nuolaidas tikrai
kompensuos padidėjusios pajamos.
Nors buvo švenčiamas Vilniaus gimtadienis, žmonės dar ilgai kalbės apie
Kauną ir jame vykstančius pokyčius. Galbūt net patars, ką galima
padaryti dar geriau.
Panašiai elgiasi oro linijų „Ryanair“ vadovas Michaelas O'Leary, kuris
nesidrovėdamas tauškia apie mokamus tualetus lėktuvuose, stovimąsias
vietas keleiviams ar nemokamai dalijamus bilietus.
Dauguma šio garsaus Airijos verslininko pareiškimų smarkiai prasilenkia
su tikrove ir niekada netaps tikrove, tačiau vadovo skleidžiamos idėjos
verčia žmones kalbėti apie „Ryanair“. Tai nieko nekainuoja ir didina
bendrovės žinomumą.
M.O'Leary neslepia, kad dažnai mėgsta pajuokauti, tačiau kas gali
uždrausti žmogui kelti net keisčiausias idėjas?
Galbūt netrukus Kaunas sumanys pasveikinti ne tik Vilnių, bet ir
Londoną, Stokholmą ar Kopenhagą. Šių miestų gatvėse taip pat atsiras
didžiulių plakatų, o jų gyventojams kils noras artimiau susipažinti su
sveikintoju.
O vilniečiams jau reikėtų pagalvoti, kaip jie nustebins kauniečius.
Kaunas gimtadienį švenčia gegužę.
„Laikinoji sostinė“