„Lietuvos kariuomenė buvo informuota, kad Vilniaus apygardos
administracinis teismas šių metų gruodžio 14 dieną priėmė
nutartį dėl pulkininko A.Navicko skundo priėmimo ir iki 2017 metų
sausio 9 dienos įpareigojo ją pateikti atsiliepimą į skundą“,
– BNS sakė kariuomenės vado atstovas spaudai kapitonas Mindaugas
Neimontas.
Pulkininkas tuometinio krašto apsaugos ministro Juozo Oleko nuo
pareigų nušalintas lapkričio mėnesį, pradėjus tarnybinį
patikrinimą dėl „galimai netinkamai sudarytų dviejų
sraigtasparnių remonto paslaugų sutarčių“.
Krašto apsaugos ministerija teigia, kad A.Navickas nesilaikė
vasarį priimto sprendimo paieškai ir gelbėjimui skirtus
sraigtasparnius „Mi-8T“ remontuoti ne Rusijos įmonėse.
Anot ministerijos, Gynybos resursų tarybos posėdyje nuspręsta
remontuoti sraigtasparnius, tačiau „su sąlyga, kad jų remontą
atliks ne Rusijos Federacijos įmonės“. Posėdžio protokole
sprendimas neremontuoti sraigtasparnių Rusijoje nėra minimas, bet
J.Olekas teigia, kad neleisti sraigtasparnių remontuoti Rusijoje
žadėjo pats pulkininkas A.Navickas, posėdyje pristatydamas Karinės
aviacijos viziją 2016-2030 metams.
BNS turimi dokumentai rodo, kad sraigtasparnių siuntimas
remontui į Rusiją buvo sustabdytas paskutinėje stadijoje, jis
praėjo kelių krašto apsaugos sistemos pareigūnų filtrus.
Lietuvos užsienio reikalų ministerijos teigimu, sraigtasparnių
remontas Rusijoje būtų kirtęsis su Europos Sąjungos
(ES) sprendimais dėl sankcijų Maskvai ir Lietuvos užsienio
politika.
Sraigtasparnių dalis remontuoti Rusijoje rengėsi viešąjį
pirkimą laimėjusi įmonė „Helisota“. 100 proc. jos akcijų
valdo Varšuvos biržoje kotiruojama didžiausia Lietuvos kapitalo
aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“, jos valdybai
vadovauja Gediminas Žiemelis.