Seimas šią savaitę po svarstymo pritarė atitinkamoms Tabako,
tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo
pataisoms, kurias parengė Sveikatos reikalų komiteto narys
konservatorius Antanas Matulas. Seimas dėl šių pataisų galutinai
apsispręs iki Kalėdų.
Pakeitimai taip pat numato, kad būtų panaikinta iki šiol
įstatyme numatyta rūkalų reklamos išimtis – dabar Lietuvos ir
užsienio įmonėms leidžiama pavadinimą pateikti remiamų renginių
metu ir jų rėmėjų sąrašuose.
Taip pat siūloma įmonėms
uždrausti remti bet kokius renginius ir veiklas, asmenis, televizijos
ir radijo programas.
Sveikatos reikalų komiteto vicepirmininkas „tvarkietis“
Remigijus Žemaitaitis priekaištavo, kad tokie draudimai įves
sumaišties.
„Dabar vyksta koks nors Vilniaus velomaratonas, bėgimas. Ar
Žemaitaitis, ar Jonaitis, ar Petraitis ateina su marškinėliais, ant
kurių – vienos iš tabako gamintojų emblema. Tai yra reklama ir mes
už tai bausime žmogų? Iš tikrųjų labai keista“, – teigė jis.
Parlamentaras taip pat siūlė uždrausti ir alkoholio gamintojams
ar pardavėjams remti įvairius renginius ar projektus.
„Turime žiemos sporto varžybas, mes turime energinius
gėrimus, kurie remia ir vaikų, ir suaugusiųjų čiuožimą,
dailųjį, slidinėjimą ir panašiai, ir panašiai. Tai gal dabar
užregistruokime pasiūlymą, kad ir tose šventėse negalėtų jie
remti, nes uždraudžiame jiems įsigyti“, – siūlė R.Žemaitaitis.
A.Matulas BNS yra sakęs, kad verslas nuo šių pataisų
nenukentės, nes rūkalų gamintojai ir pardavėjai žinojo, kad tokio
Seimo žingsnio anksčiau ar vėliau sulauks – Lietuva 2004 metais
yra ratifikavusi Pasaulio sveikatos organizacijos Tabako kontrolės
pagrindų konvenciją, kuri reikalauja visiškai uždrausti bet kokią
tabako reklamą, pardavimo skatinimą ir rėmimą.
Bendrovė „Philip Morris Baltic“ BNS yra pranešusi, kad
2013-2015 metais paramos skurdo bei smurto šeimose mažinimo bei
bendruomenių projektams Lietuvoje skyrė 120 tūkst. eurų. „Philip
Morris“ remia Lietuvos laisvosios rinkos institutą,
antikontrabandinės komunikacijos projektus.