Tai tik dalis naujovių, kurias per metus įdiegė 25-erių metų nepriklausomų geležinkelių sukaktį švenčiantys „Lietuvos geležinkeliai“.
Didėjantys keleivių srautai
Šie metai „Lietuvos geležinkelius“ nudžiugino gerėjančia statistika. Ji rodo, kad per devynis šių metų mėnesius šios įmonės traukiniais važiavo 5 proc. daugiau keleivių, nei per tą patį laikotarpį 2015-aisiais.
Vietiniais maršrutais vežta 80,4 proc., tarptautiniais – apie 25 proc. keleivių.
Keleivių srautai padidėjo po 2015 m. rugpjūčio–spalio mėn. vykusios technologinės eismo pertraukos ir jos metu atliktų Vokės tilto remonto darbų, sėkmingai užbaigus pirmosios „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpos statybos darbus, atkūrus keleivinį traukinių eismą maršrutuose Kaunas–Kybartai ir Kaunas–Kazlų Rūda–Marijampolė.
Vietiniais maršrutais vežta 2 698 tūkst. keleivių, t.y. apie 10 proc. daugiau nei per 2015 m. devynis mėnesius (2 600 tūkst. keleivių), tarptautiniais – 669 tūkst. keleivių, t.y. 8,7 proc. daugiau (54 tūkst. keleivių).
Keleivių maršrutu Vilnius–Minskas skaičius per 9 mėn. šiemet, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai mažėjo beveik 3 proc., mažėjo keleivių važiuojančiu maršrutu Vilnius-Maskva, o išaugo keleivių skaičius tranzitiniuose traukiniuose maršrutuose į Kaliningrado sritį.
2016 m. birželio mėn. pradėjo kursuoti Lenkijos geležinkelių įmonės „Przewozy Regionalne“ traukiniai maršrutu Kaunas–Bialystokas. Kol kas tik savaitgaliais kursuojančiais traukiniais per beveik 4 traukinių kursavimo mėnesius vežta apie 3 tūkst. keleivių.
Nemokamas bevielis internetas
Visuose „Lietuvos geležinkelių“ traukinių, važiuojančių maršrutu Vilnius – Kaunas – Vilnius, vagonuose įdiegtas aukščiausios kokybės belaidis interneto („Wi-Fi“) ryšys veikia sparčiausio Lietuvoje „Omnitel“ 4G interneto pagrindu.
Valanda kelio traukiniu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų dabar gali būti per trumpa, jei jos metu pradėjote gaudyti pokemonus arba įpusėjote antrąją „Kortų namelio“ seriją. Visuose traukiniuose tarp Vilniaus ir Kauno vasaros viduryje pradėjęs veikti „Wi-Fi“ iš karto sulaukė keleivių susidomėjimo – vien per kelias savaites po pirmojo traukinio paleidimo keleiviai persiuntė beveik 1 TB duomenų.
„Sujungę mobiliojo ryšio ir „Wi-Fi“ technologijas traukiniuose įdiegėme spartų internetą be technologinės takoskyros. Vos įlipę į traukinį keleiviai galės be jokių slaptažodžių prisijungti prie saugaus traukinio „Wi-Fi“ tinklo ir nemokamai likti spartaus interneto aprėptyje“, – sakė „Teo“ ir „Omnitel“ technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius.
„Vasaros pradžioje belaidį internetą pasiūlėme naujuose maršrutu Vilnius-Klaipėda-Vilnius vykstančiuose traukiniuose, o dabar suteikiame galimybę juo neribotai naudotis ir populiariausios kelionės Vilnius-Kaunas-Vilnius metu“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo direkcijos pardavimų ir rinkodaros departamento direktorius Andrius Petrušis.
Europos Komisijos duomenimis, 96,7 proc. Lietuvos interneto naudotojų prie interneto jungiasi bent kartą per savaitę – tai yra daugiau nei Europos sąjungos vidurkis. Prie plataus interneto paplitimo šalyje prisideda ne tik puikiai išplėtoti mobiliojo ir šviesolaidžio tinklai, bet ir platus viešos „Wi-Fi“ prieigos paplitimas.
Lietuvos ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, abonentų skaičius, kurie interneto prieigos paslaugomis naudojosi jungdamiesi belaidžiu „Wi-Fi“ ryšiu, pernai per metus išaugo beveik 11 procentų.
Tarp Vilniaus ir Klaipėdos – nauji traukiniai
Ekologija, modernumas ir išskirtinis patogumas – šiuos aspektus išskyrė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka, kalbėdamas apie naujuosius traukinius.
„Šie traukiniai žemagrindžiai, pritaikyti neįgaliųjų poreikiams, su ergonomiškomis sėdynėmis bei klimato kontrolės sistema valdomais oro kondicionieriais. Bendrovė didelį dėmesį skiria aplinkosaugai – naujieji traukiniai ekologiškesnis už šiame maršrute naudojamus šilumvežius ir sutaupys apie 900 000 litrų kuro per metus, lyginant su šiuo metu eksploatuojamais traukiniais. Numatome, kad tokiu būdu net 7,5 tonomis sumažės išmetamų kietųjų dalelių kiekis aplinkoje“, – teigė bendrovės vadovas.
Naujasis dyzelinis traukinys, talpinantis 150 keleivių, nustebins savo pirmąja ir antrąja klasėmis. Pirmos klasės keleiviai galės džiaugtis itin patogiomis ir erdviomis odinėmis sėdynėmis bei nemokamų užkandžių ir gėrimų pasiūla.
Antroje klasėje keleivių patogumui sumontuotos patogios sėdimosios vietos su talpiomis erdvėmis bagažui, taip pat kavos aparatas su skirtingų kavos rūšių pasiūla. Taip pat čia bus nemokamai siūloma pasivaišinti sultimis ir mineraliniu vandeniu. Keleivių patogumui įmontuoti LCD ekranai – juose bus galima stebėti traukinio greitį, temperatūrą, vietą maršrute bei kitą aktualią informaciją. Traukiniuose taip pat veiks bevielis interneto ryšys.
Pasirinkusiems važiuoti greituoju traukiniu, maršrutu Vilnius – Klaipėda antrąja klase, kelionės bilietas kainuos 14,50 eurų. Pirmos klasės keleiviams – 17 eurų. Nusprendusiems vykti ekspreso traukiniu, kelionės bilietas antrąja klase kainuos 16 eurų, pirmąja – 19 eurų.
Maršrutu Vilnius – Klaipėda – Vilnius kasmet pervežama apie 0,5 mln. keleivių. Ekspreso traukiniu pajūrį iš sostinės keleiviai šiuo metu pasiekti gali per 3 val. 45 minutes. Iki rudens į Lietuvą bus pristatyti visi septyni modernūs Lenkijoje pagaminti traukiniai „Pesa 730ML“.
Visi 7 traukiniai atsiėjo beveik 38 milijonus eurų.