Kitas sumanymas tyliai ir atsirado. Tai interaktyvus reklamos Vilniuje
žemėlapis. Taip pat tyliai, daugelio vilniečių net nepastebėtas, jis ir
nunyks.
Atrodytų, kas bendra tarp alkoholio prekybos tvarkos ir kažkokio
žemėlapio? Ogi tai, kad ir viena, ir kita tėra veiklos imitavimas.
Prekybininkai kuria vaizdą, kad tokiomis priemonėmis kovoja su
girtavimu. Tik vargu ar jie kada nors pasakys, kad įsigaliojus naujajai
tvarkai Vilniuje buvo nupirkta mažiau stipraus vyno ar alaus.
Savivaldybė, paskelbusi kovą nelegaliai reklamai, turbūt taip pat
niekada nepasigirs, kaip tuo sukurtu žemėlapiu užtvojo ne vietoje
pakabintiems stendams ir iškaboms.
Sukūrusi žemėlapį valdžia pakvietė vilniečius prisidėti prie
tvarkingesnio miesto be nelegalių reklamų. Žinoma, žemėlapiui kurti
išleista pinigų, tačiau juk tikslai atrodo kilnūs?
Tad sostinės gyventojai, kilus abejonių dėl vienos ar kitos reklamos
prie namų ar mieste, gali pasitikrinti – ar ji įrengta savivaldybei
leidus, ar iškabinta reklama tikrai atitinka suderintą projektą. Apie
pažeidimus jie gali raportuoti savivaldybei.
Valdžia giria vilniečius – jie pirmieji pastebi mieste reklamai
naudojamas transporto priemones, paliktas pakelėje, nesaugias ir
neestetiškas plokštumas, konstrukcijas ant pastatų fasadų.
Tad nuo šiol pasitikrinus žemėlapyje apie aptiktą nelegalią reklamą
vilniečiai kviečiami pranešti internetu.
Prabėgo lygiai penkeri metai nuo parodomosios akcijos, kai prie
geležinkelio stoties buvo nupjautas metalinis stendas, ant kurio buvo
užkabinta nelegali reklama.
Daugiau skambių pergalių prieš nelegalią reklamą per tą laikotarpį
neteko girdėti. Na, buvo pagyrų, kad baudos už nelegalią reklamą didės
dvigubai.
Kita vertus, kaip nubausti reklamomis apklijuotus automobilių ir
priekabų savininkus? Juk tokių transporto priemonių prigrūstos pakelės,
aikštelės prie prekybos centrų. Juk tai ne stendas, ne iškaba. Mano
mašina – kur noriu, ten ir statau.
Tokį reklamos būdą pasigavo ir politikai, prieš rinkimus savo portretais
puolę puošti lengvųjų automobilių ir mikroautobusų. Jeigu jau
taip, tai ir juos reikėtų bausti.
Trumpai tariant, pasižaidus su žemėlapiu, menka tikimybė, kad reklama
ant pastato ar automobilio artimiausiu metu išnyks. Tai kam žemėlapis?
Kad atrodytų, jog valdininkai lieja prakaitą, o talkinantys vilniečiai
neabejingi jų triūsui.
„Sostinė“