Iš senojo pašto bokšto skambėjo Vidudienio, Popietės, Vakaro ir Nakties varpai – Klaipėdoje vyko jau trečiasis kariljono festivalis.
Nors karšta ir saulėta diena į pajūrį išviliojo nemažai muzikos gerbėjų, atėjusieji į Laikrodžių muziejaus kiemelį nesigailėjo ir stovėdami ilgai plojo atlikėjams.
Pirmieji į pašto bokštą, kuriame sumontuoti 48 įvairaus dydžio bronziniai varpai, sveriantys 5 tonas, kopė klaipėdiečiams gerai pažįstami Kęstutis Kačinskas ir Stanislovas Žilevičius.
Jie varpų muziką virš uostamiesčio skraidina kiekvieno šeštadienio ir sekmadienio vidurdienį bei per šventes.
Koncerte „Popietės varpai“ grojo Toru Takao ir Katarzynos – Takao-Piastowskos duetas, atstovaujantis Japonijos, Lenkijos ir Vokietijos kariljono kultūroms ir siekiantis jas skleisti pasaulyje.
Pasak Klaipėdos koncertų salės direktorės pavaduotojos Loretos Narvilaitės, abu atlikėjai yra tarptautinių kariliono konkursų laureatai, o skambinimo šiuo retu instrumentu meną studijavo Olandijoje ir Belgijoje. Minėtos šalys garsėja ne tik sena ir aukšta kariljono kultūra, bet ir gausiausiu jų skaičiumi pasaulyje: Olandijoje yra net 182, o Belgijoje – 89 varpų instrumentai. Vokietijoje, kur atlikėjai šiuo metu gyvena, jų yra 45.
Vakare varpus kalbino kariljonininkė iš Lenkijos Monika Kažmierczak. Antrą kartą festivalyje dalyvavusi atlikėja yra kelių tarptautinių konkursų laureatė, aktyviai koncertuojanti Olandijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, JAV. Ji dėsto Gdansko muzikos akademijoje ir vadovauja Lenkijos karilionininkų gildijai.
Kiemelyje įrengtoje scenoje įsikūrė Klaipėdos kamerinis orkestras, vadovaujamas Mindaugo Bačkaus.
Žymaus britų autoriaus Michaelio Nymano muziką palydėjo Pauliaus Pinigio šiuolaikinis šokis.
Bokšte grojančio kariljono ir kiemelio scenoje griežiančio orkestro darniam skambėjimui vadovavo dirigentas Modestas Barkauskas.
Koncertai buvo transliuojami dideliame ekrane, klausytojai galėjo ne tik girdėti, bet ir stebėti varpinėje grojančius atlikėjus.
„Nakties varpai“ įstabia Zitos Bružaitės kantorija „Lumen fidei“ („Tikėjimo šviesa“) vainikavo festivalį.
Pasak L.Narvilaitės, šis kūrinys alsuoja viduramžių epochos dvasia, perteikiančia tikėjimo ir kasdienio gyvenimo santaiką. Kartais ją keičia improvizaciniai muzikiniai intarpai, kuriuose atsispindi dabarties laikų skambesys, kuriamas džiazo, elektronikos, populiariosios, roko ar „crossover“ muzikos stilių pynėmis.
Kantoriją atlik choras „Jauna muzika“, ansamblis „Protuberus brass“ ir gausus solistų būrys. Tarp jų buvo kontratenoras Piotras Olechas (Lenkija), tenoras Mindaugas Zimkus, bosas Liudas Mikalauskas, saksofonininkas Janas Maksimovičius, perkusininkas Arkadijus Gotesmanas ir kiti.
Kariljonu grojo Austėja Staniunaitytė, pirmoji atlikėja moteris šalyje, rengianti koncertines programas. Tobulos balsų ir instrumentų harmonijos siekiams vadovavo dirigentas ir kompozitorius Vaclovas Augustinas.