Planai pasikeitė, prieš metus pasikeitus politiniam klimatui Vilniuje ir naujam miesto vadovui, Remigijui Šimašiui, paskelbus griežtą taupymo programą.
Oranžiniai dviračiai, jų nuomos programa „CycloCity Vilnius“ – buvusio sostinės mero Artūro Zuoko tvarinys.
2012 metais dviračių nuomos konkursą laimėjo prancūzų bendrovė „JC Decaux“.
Dviračių nuomos sistema pradėjo veikti 2013-aisiais, ją bendrovė į diegė mainais už suteiktą išskirtinę galimybę teikti lauko reklamos paslaugas stenduose Vilniuje. Šiuo metu sostinės centre ir jo prieigose veikia 40 nuomos punktų, kuriuose galima išsinuomoti oranžinius dviračius.
„JCDecaux Lietuva“ technikos ir plėtros direktorius Darius Jasiukaitis patvirtino, jog dviratininkystės startui jau pasirengta ir po dviejų savaičių dviračiai jau lauks vilniečių kojų. Dviračių bus 300 – tiek pat, kiek ir praėjusiais metais.
Ankstesnė miesto valdžia planavo, jog nuo 2015 metų jų padaugės 120, iki šių, 2016-ųjų metų ketinta įrengti per 10 naujų nuomos terminalų atokesnėse nuo Centro ir Senamiesčio vietose.
Šią savaitę kalbėdamas per radiją apie Vilniaus miesto plėtros planus meras R.Šimašius sakė mielai pritartų dviračių nuomos terminalo plėtrai, bet ji sostinei – per didelė prabanga.
„Būtų gerai įsteigti daugiau nuomos punktų, bet 20 tūkst. eurų už dviratį – to negalime sau leisti. Tokios yra sąlygos pagal sutartį, kurią su konkurso laimėtojais pasirašė ankstesnės kadencijos savivaldybė“, – sakė R.Šimašius.
Toks pareiškimas nustebino „JCDecaux Lietuva“ technikos direktorių D.Jasiukaitį.
„Savivaldybė mums už dviračių nuomą nieko nemoka. Pagal sutartį, kuri galioja iki 2027 metų, dviračių nuomos ir priežiūros paslaugas teikiame mainais už teisę skelbti išorinę reklamą“, – trumpai paaiškino jis.
Vilniaus miesto tarybos narys, buvęs sostinės meras A.Zuokas mano, jog statyti daugiau terminalų trukdo ne pinigų stygius, o politinės ambicijos.
„Buvome parengę sąlygas konkursui steigti naujus dviračių nuomos punktus Antakalnyje, Saulėtekyje, prie Vingio parko, Žirmūnuose, Verslo trikampyje. Deja, dabartinei miesto valdžiai gal gebėjimų, politinės valios pritrūko, o gal tyčia stabdo projektą, nes mūsų komandos laikais jis pradėtas ir vystytas“, – apgailestavo Vilniaus miesto tarybos narys A.Zuokas.
Darius Vizgirda, Vilniaus miesto savivaldybės Finansų departamento Verslo licencijavimo ir leidimų skyriaus Reklamos poskyrio vedėjas patikslino R.Šimašiaus žodžius apie dviračių terminalo plėtrą.
„Meras turėjo galvoje, kad naują dviračių nuomos punktą įdiegti kainuoja nuo 22 iki 52 tūkst. eurų. Dviračių infrastruktūros plėtra vykdoma vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2014 metais patvirtintu sprendimu“, – paaiškino D.Vizgirda.
R.Šimašius mėgėjams minti pedalus vis tik pažėrė ir gerų žinių: nors oranžinių dviračių terminalų šiais ir kitais metais nepadaugės, važinėti jais turėtų būti patogiau.
„Kitais metais planuojame įrengti dviračių takus Linkmenų gatve link Šnipiškių, taip pat Giedraičių gatvėje. Šiais metais tvarkysime problemines vietas, sankryžas, kuriose nėra galimybių patogiai persivaryti dviratį. Suskaičiavome, kad Vilniuje yra apie 200 tokų vietų“, – sakė sostinės meras.
Jau praėjusių metų vasarą Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius buvo pareiškęs, kad ieškoma alternatyva oranžiniams dviračiams, prabilta apie „mėlynuosius dviračius“.
Buvo pradėtos derybos su kompanija „DropByke“ dėl dviračių nuomos terminalų statybos sostinės miegamuosiuose rajonuose, pagal kitokią nuomos sistemą, nei dabar taiko „JCDecaux“. Naujoji sistema remtųsi nuoma, naudojantis išmaniųjų telefonų programėle.
Tačiau apčiuopiamų rezultatų kol kas nepasiekta.
Oranžinių dviračių nuomos Vilniuje sąlygas ir kainas galite rasti čia: https://www.cyclocity.lt/Narystes/Kainos