Antradienį Seimas po pateikimo pritarė tai numatančiai Miškų
įstatymo pataisai, kurią Seimui pateikė parlamentaras Andrius
Palionis. Po pateikimo ją palaikė 49 Seimo nariai, prieš buvo 23,
susilaikė 22 parlamentarai. Įstatymo pataisą toliau svarstys Seimo
komitetai, į Seimo plenarinių posėdžių salę projektas turėtų
sugrįžti gegužės 10 d.
Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūnei Irenai
Šiaulienei pasiūlius, Seimas nutarė paprašyti Vyriausybės išvados
dėl tokios siūlomos reformos.
„Projektu siūloma padalinti Generalinės miškų urėdijos
funkcijas Miškų tarnybai ir Miškų departamentui. Siūloma numatyti,
kad Miškų tarnyba atlieka miškų urėdijų savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų
veiklą; nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo,
apsaugos ir tvarkymo darbų normas; organizuoja bendrą valstybinę
priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą. Tuo tarpu
Miškų departamentas organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo,
apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių
technologijų įgyvendinimą“, – sako įstatymo pataisą parengęs A.
Palionis.
Kaip pažymi parlamentaras, šiuo metu Miškų įstatymas ir kiti
teisės aktai numato, kad miškų atkūrimą, apsaugą bei naudojimą
reguliuoja įstaiga prie Aplinkos ministerijos Valstybinė miškų
tarnyba, Aplinkos ministerijos administracinis padalinys Miškų
departamentas bei miškų urėdijos, kurias koordinuoja Generalinė
miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos.
„Tokia vieną sritį reguliuojančių įstaigų gausa yra
akivaizdžiai perteklinė. Nėra būtinas Generalinės urėdijos, kaip
miškų urėdijas koordinuojančios institucijos egzistavimas, kadangi
ši kompetencija gali būti priskirta ir kitoms minėtoms
institucijoms, kurios yra pakankamai kompetentingos ir turinčios
teisinių instrumentų įgyvendinti įstatymo projektu joms
priskirtinas funkcijas“, – sako A.Palionis.
Priėmus siūlomą įstatymo pataisą, jo nuomone, būtų sumažintas
administracinis aparatas, efektyviau vykdomas miškų atkūrimas,
apsauga ir naudojimas, sumažintos patiriamos sąnaudos, užtikrinamas
teisinis aiškumas, sumažėtų ginčų tarp institucijų, sutrumpėtų
skundų nagrinėjimas, būtų sutaupyta ūkio subjektų ir valstybės
biudžeto lėšų.
Šiuo metu Miškų įstatyme numatyta Generalinės miškų urėdijos ir
Miškų tarnybos kompetencija, Generalinei miškų urėdijai numatant
organizuoti bei koordinuoti miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir
miško išteklių naudojimą.