Pedagogų bendruomenę nustebino Skuodo rajono Bartuvos progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Žydronės Žukauskaitės karjeros šuolis. Ji tapo Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktore.
Neatmestina, kad Ž.Žukauskaitė taip aukštai iššoko dėl asmeninių savybių, gabumų ir patirties. Tačiau, matyt, svarbios ir kitos aplinkybės. Mat švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė taip pat yra iš Skuodo rajono, be to, šios „darbietės“ ir Bartuvos progimnazijos pedagogės keliai buvo ne kartą susikirtę. Jos abi dalyvavo kai kuriuose Europos pinigais remiamuose švietimo projektuose.
Negana to, konkurso į departamento direktoriaus pareigas reikalavimai buvo gana menki. Kandidatas turėjo būti įgijęs aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą magistro kvalifikacinio laipsnio išsilavinimą ir turėti ne mažesnę kaip 3 metų pedagoginio bei ne mažesnę kaip vienų metų vadovaujamo darbo patirtį.
Naujoji departamento vadovė Klaipėdos universitete 2002 metais baigė lietuvių filologijos ir bibliotekininkystės studijas.
Beje, ministrė Vyriausybėje kategoriškai priešinosi nutarimui, griežtinančiam konkursų į aukštus postus valstybės tarnyboje sąlygas ir tvarką, taip pat apribojančiam partijų savivalę šioje srityje.
„Esu visiškai rami – tai toks profesionalus žmogus, kuris gali dirbti bet kokį darbą, ir jokios mano pagalbos jai tikrai nereikėjo“, – „Lietuvos ryto“ paklausta, ar ne be jos pagalbos Ž.Žukauskaitei pavyko tapti departamento vadove, atsakė ministrė.
Politikė teikė, kad šią moterį gerai pažįsta ne tik ji, bet ir nemaža dalis švietimo bendruomenės.
Tai, kad nesikišo į konkurso procedūras, A.Pitrėnienės teigimu, įrodo ir jos pokalbis su komisijos nariais: „Kai pamačiau, kad jie eina į posėdį, dar pasakiau, kad būtų sąžiningi, atsakingi ir išrinktų patį geriausią. Taip jie ir padarė.“
Bet to pokalbio detales prisiminusi Švietimo ir mokslo ministerijos vadovė tvirtino nežinanti, kiek buvo pretendentų vadovauti departamentui: „Oi, neatsimenu. Tikrai nesuku tiek daug sau galvos, kaip jums atrodo. Man svarbu, kad ateitų žmogus, mokantis dirbti.“