Chuliganišką rinkodarą pasirinkusi Vilniaus užkandinė „Keulė Rūkė“ sekmadienį savo įrašu socialiniame tinkle prisišaukė mažiausiai vienos nemalonės.
Užkandinės reitingas socialiniame tinkle per vieną dieną krito kone dviem balais – nuo 4,8 iki 3.
Šia naujiena pirmadienį savo profilyje pasidalino vienas iš įmonės savininkų Dominykas Čečkauskas (kalba netaisyta): „fanatikai po viena nevaiksto. jau nupiso reitinga nuo 4.8 iki 3“
Prie įrašo jis pridėjo vienos veganės raginimą bendraminčiams reitinguoti užkandinę vienetu. Raginime sakoma, kad nors buvo įžeisti tikinčių žmonių jausmai, veganai gali tuo pasinaudoti ir taip pat išreikšti savo nuomonę.
Antradienį mėsainių baro gerbėjams skyrus penkias žvaigždutes, reitingas pakilo iki 3,5 balo. Per 800 žmonių užkandinei buvo skyrę 5 žvaigždutes ir kone 500 žmonių – vieną.
Žinos, kur nevalgyti burgerių
Užkandinę vienetu įvertino ir vilnietis Tomas Taškauskas. „Labai geras dalykas, kad visi gali išreikšti savo poziciją vertinant maitinimo įstaigą žvaigždutėmis. Pasipylė vienetukai, nes mažiau negalima skirti, būtų buvę ir nuliukų,“ – įsitikinęs „Katalikų balso“ atstovas, poetas ir vertėjas.
Santūrus jo komentaras po įžeidžiu įrašu mėsainių baro profilyje sulaukė daugiau „laikų“ nei pats įrašas. „Ačiū už nuomonę. Žinosiu, kur nevalgyti burgerių,“ – sekmadienį rašė Tomas. Jo nuomonė patiko 742 žmonėms, kai užkandinės įrašą palaikė 674 fesibuko draugai.
„Man tai sako labai daug. Yra kritinė masė žmonių, kuriems atsibodo patyčios ir nepagarba. Nesvarbu, kokios jie būtų pasaulėžiūros“, – sakė T.Taškauskas.
Jis su žmona vieną kartą lankėsi pagarsėjusioje užkandinėje. „Tai nebuvo geriausi burgeriai, bet neblogi. Jei ne šitas precedentas, mielai apsilankyčiau ir dar kartą. Kadangi pirkėjai balsuoja kojomis, mes ignoruojame šią maitinimo įstaigą – jie pirkėjo nebeturi“, – tikino vilnietis.
Nusivylė jaunimu
Mūšis dėl reitingo feisbuke kilo po to, kai sekmadienį popiet užkandinės profilyje atsirado religiją ir maldas už Paryžiuje žuvusius žmones niekinantis įrašas. Jį lydėjo nuotrauka su padažu aptaškytu Psalmynu bei keliais išplėštais ir suglamžytais jo puslapiais.
Autoriai netaisyklinga lietuvių kalba dėstė, kad sekmadienį, „šventą dieną“, jie švenčia gyvenimą ir „šluostosi barzdas kvailomis maldomis“.
Vėliau profilyje pasirodė paaiškinimas, ką sumuštinių baras norėjo pasakyti. Marketingo specialistai reiškė nusivylimą Lietuvos jaunimu (kalba netaisyta): „Keule liudi ne del zvaigzhduciu ir reitingu, ne del to, kad niekas neateis pirkti musu burgeriu. Keule liudi, nes mes tikejomes daugiau ish jusu, Lietuvos jauni zhmones.“
Vadina sąmokslu
Mėsainių barą valdančios įmonės direktoriaus pavaduotojui D.Čečkauskui vienetai reitinge priminė terorizmą.
„Tai, kad dabar žmonės deda po vieną žvaigždutę, tai kažkuo labai stipriai primena teroristinius veiksmus, kuriuos darė Prancūzijoje prieš žmones, kurie laisvai reiškė savo nuomonę“, – kalbėjo verslininkas.
Jo įsitikinimu, nepatenkinti žmonės turėtų neiti į sumuštinių barą, bet negadinti jo reitingo.
„Man tai atrodo kaip sąmokslas ir ne visai sąžininga mūsų atžvilgiu. Tai – bandymas ekonomiškai susidoroti su verslu. Jei yra dalykai, kuriems nepritari, tai tiesiog neremi to dalyko. Žmonės, kurie nepritaria mums, gali tiesiog neateiti. Tai – pats racionaliausias ir sąžiningiausias būdas“, – tikino D.Čečkauskas.
Kol kas užeiga finansinių pasekmių nejaučia – pirmadienį ir antradienį ji nedirba. Anot D.Čečkausko, savaitė ar mėnuo parodys, ar lankytojų skaičius keičiasi.
„Sulaukėme nemažai grasinimų fiziškai, ekonomiškai ir teisiškai susidoroti. Kai kurie iš jų kelia mums baimę. Bet kartu sulaukiame ir daug palaikymo iš žmonių, kurie tiki žodžio laisve ir galimybes sakyti, ką nori“, – aiškino direktoriaus pavaduotojas.
Jis neatmeta galimybės, kad dėl grasinimų kreipsis į teisėsaugos institucijas.
Feisbuko taisyklių nėra
Komunikacijos specialistas, viešųjų ryšių agentūros „VRP Hill&Knowlton“ valdybos pirmininkas Mykolas Katkus nesutiko, kad skirti barui vieną žvaigždutę jame net neapsilankius – terorizmas.
„Tai – žmonių pasirinkimas. Feisbukas nenustatė taisyklių, kad reikia spausti žvaigždutes apsilankius ar neapsilankius. Nesu tokių akcijų patriotas, bet jei žmonės taip nori išreikšti savo nepasitenkinimą – tai jų valia“, – tikino specialistas.
Savo paskyroje feisbuke jis pašiepė verslininkų mėginimus po iššaukiančio pareiškimo dėtis kankiniais. Jo įsitikinimu, toks skandalais paremtas prekės ženklo viešinimas – ne drąsa, o paprasčiausias tingumas.