Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė išskyrė du metų laikus, kai prekybos centrų viduje galima išvysti sparnuočių. Vasaros pradžioje dažnai pasiklysta paukščių jaunikliai, o spustelėjus pirmiesiems šalčiams paukščiai į pastatus užklysta ieškodami šilumos. Dažniausiai tai būna žvirbliai, zylės, kielės.
„Pakliuvę į prekybos centro vidų paukščiai tampa kenkėjais“, – neslėpė „Maxima“ atstovė R.Saulytė. Jie pridergia ant produktų, pažeidžia pakuotes. Dažniausiai taikosi į birius produktus, tinkančius misti.
„Bendrovės darbuotojai paukščių negaudo. Pastebėjus įnamius dažniausiai kviečiame specialistus, kurie naktimis išskleidžia tinklus“, – aiškino R.Saulytė. Pasak jos, sumedžioti skraidūnus didelėje patalpoje išties nėra lengvas darbas.
„Parduotuvėje skaidantys paukščiai – didelis galvos skausmas darbuotojams, nes juos išvaryti yra labai sudėtinga. Apsigyvenusiems sparnuočiams reikia prasimaitinti, todėl jie įsikuria kur nors prie riešutų skyriaus, ardo pakuotes, o vėliau skraido beveik pažeme, pirkėjams virš galvų“, – kalbėjo prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.
Pasak jos, tokiais atvejais dažniausiai yra atidaromi visi prekybos centro lubose esantys liukai ir bandoma pro juos išvyti atvykėlį. „Rimi“ prekybos centrus labiausiai yra pamėgę žvirbliai.
G.Bielskytės žiniomis, dažniausiai sparnuočiai į prekybos centro teritoriją patenka per rampos vartus (labai retai – pro pagrindines duris), tad darbuotojai privalo griežtai laikytis taisyklės, jog rampos vartai ir durys turi būti visada uždaryti, nebent vyksta prekių krovimas.
„Prekybos centre apsigyvenę paukščiai prikrečia visokių eibių bei sukelia nemalonumų, jau nekalbant apie tai, kad toks laukinių gyvūnų buvimas parduotuvėje prieštarauja bet kokioms higienos taisyklėms“, – kalbėjo G.Bielskytė.