Jis teigė, kad ketvirtadienio vakarą iš Klaipėdos prie nuskendusio lėktuvo išplaukę specialistai ankstų penktadienio
rytą turėjo pasiekti operacijos vietą ir jau turėtų būti pradėtas lynų, kuriais bus keliamas orlaivis, tvirtinimas. Anot
jo, operacijos rajone nėra telefono ryšio, todėl sunku tiksliai pasakyti, kaip vykdomas planas.
„Grafikas yra gana intensyvus. Olandai žadėjo, kad per šešias valandas jie orlaivį trapuos ir bandys pakelti. Paskui apie
tris valandas turėtų trukti orlaivio apžiūra ir, jeigu yra kūnai, jų iškėlimas. Tad visa operacija apie 17–18 val. turėtų
baigtis“, – LRT radijui penktadienio rytą sakė A.Raščius.
Į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritusio lėktuvo An-2 iš vandens ištraukti šiame etape neketinama. Lėktuvas
lynais turėtų būti pakeltas į 5–10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį apžiūrės narai – planuojama, kad jie pateks į
lėktuvo vidų, jį nufilmuos.
Apžiūrėtas lėktuvas bus nuleistas į jūros dugną.
„Šitame etape lėktuvo iškelti ant platformos neturime galimybės, kadangi neturime tokios platformos, kuri galėtų tą
lėktuvą pervežti į krantą. Planuojame lėktuvą nuleisti atgal į dugną ir, jeigu tyrėjams užteks medžiagos avarijos priežasčiai
nustatyti, tada bus vieni sprendimai“, – šią savaitę žurnalistams yra sakęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Anot ministro, jei šiame etape nepavyktų surinkti pakankamai informacijos nelaimės priežasčiai nustatyti, neatmetama galimybė vėliau bandyti lėktuvą iškelti iš vandens.
Lėktuvo pakėlimo darbus patikėta atlikti Nyderlandų įmonei “Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro
navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš
Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, daugiau nei už 100 kilometrų
nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.