Jis patvirtino, kad dėl prastų oro sąlygų apžiūros darbus
vykdančios Nyderlandų įmonės „Mammoet“ ir kitų specialistų
komanda trečiadienio naktį grįžo į Klaipėdą. Jie į jūrą buvo
išplaukę Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivu
„Mintis“.
„Laivas vakar grįžo į Klaipėdą (...). Sąlygos labai
sudėtingos, lėktuvas apneštas dumblu, matomumas siekia apie du
metrus“, – BNS sakė A.Raščius.
„Mammoet“ ekspertai vertina robotų gautą filmuotą
medžiagą. A.Raščius tvirtino, kad antrojo piloto kūno
sudužusiame orlaivyje per apžiūrą nebuvo užfiksuota.
Vėliau Seime į lėktuvo paieškos operaciją tiriančios
komisijos posėdį atvykęs A.Raščius žurnalistams sakė, kad
orlaivyje buvo pastebėta daug pašalinių daiktų. „Pastebėta
labai daug pašalinių daiktų , visokių geležų, daug visko ten.
Sunku pasakyt, kol neanalizavom medžiagos“, – sakė „Oro
navigacijos“ vadovas.
Jis taip pat sakė, kad filmuota medžiaga leidžia susidaryti
įspūdį apie lėktuvo avarijos priežastis, tačiau daugiau
nedetalizavo.
„Aviacinių tyrimų kolegoms ta medžiaga buvo pateikta, kaip
man kalbėjo atstovai, iš tikrųjų galima iš tam tikrų dalykų
įvaizdį susidaryti, kodėl įvyko avarija, ta filmuota medžiaga
gali daug ką papasakoti“, – kalbėjo A.Raščius. Tačiau
paklaustas, kokios galimos priežastys, sakė negalintis atsakyti, nes
nėra tyrėjas.
Anot „Oro navigacijos“ vadovo, dėl tolesnių darbų turėtų
spręsti trečiadienio pavakarę Vilniuje susirinksianti Susisiekimo
ministerijos vadovaujama komisija. Preliminariai planuojama, kad
laivas vėl išplauks ketvirtadienio naktį – penktadienio rytą
prognozuojamos geros oro sąlygos ir tinkamai pasirengę specialistai
galėtų vykdyti kėlimo darbus – sutartis su „Mammoet“ dėl
lėktuvo iškėlimo pasirašyta dar savaitgalį.
„Penktadienį, jei bus galimybė, bandys „trapuoti“, kabinti
lėktuvą“, – sakė A.Raščius, tačiau, anot jo, taip pat
vertinama alternatyva pakėlus lėktuvą iki tam tikro lygio jį
toliau apžiūrėti narams su specialia įranga.
Jis taip pat tvirtino, kad šiuo metu apsispręsta gaminti
specialią siją, prie kurios planuojama tvirtinti lynus. Šie būtų
kabinami prie lėktuvo – taip siekiama užtikrinti, kad orlaivis
būtų keliamas stabiliai.
„Profesionalai dirba, iškelti ant dviejų ar trijų lynų bus
sudėtinga, todėl šiuo metu bus daroma sija, šiuo metu ieškoma
Klaipėdoje, kas ją galėtų padaryti, tai yra sudėtinga“, – sakė
jis.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su patyrusiais
lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš
Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų
lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų
nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau nustatyta, kad orlaivyje yra
bent vieno piloto kūnas.