Dviratininkų ir vairuotojų karas uostamiestyje vyksta seniai ir pabaigos jam nematyti.
Iki šiol keletą metų dviratininkai Herkaus Manto gatvėje važinėjo šaligatviais. Kažkada rekonstruojant pagrindinę miesto arteriją jiems šaligatviuose rausvomis trinkelėmis buvo pažymėta speciali juosta.
Tačiau pėstieji piktinasi, kad uostamiesčio centre šaligatviais zujantys dviratininkai, kurių vis daugėja, kelia grėsmę jų saugumui.
Jie nepatenkinti, kad dviratininkams sudarytos daug geresnės sąlygos – jų takas platesnis. Iš tikrųjų, kai kuriose vietose dviračių tako plotis šaligatvyje siekia pusantro metro. Tiek pat arba net mažiau lieka pėstiesiems, tačiau jų zona perskirta į dvi dalis.
Negana to, pėsčiųjų kelyje – gausu visokių kliūčių: apšvietimo stulpų, šiukšliadėžių, visokių ženklų stovų.
Miestiečiai tikina, kad dviratininkai šaligatviais laksto per greitai, esą pasitaikė atvejų, kai buvo partrenkti vyresnio amžiaus žmonės ar vaikai. Miestiečiai prirašė skundų savivaldybei.
Panaši situacija buvo ir senamiestį kertančioje Tiltų gatvėje.
Savivaldybės saugaus eismo komisija šią problemą svarstė daugybę kartų. Prieš keletą metų Tiltų gatvėje apribojus transporto eismą ir palikus čia tik maršrutinius autobusus, nuspręsta dviratininkus iškelti į gatvę. Dabar jie nuo senosios turgavietės iki Biržos tilto turi važiuoti grindiniu. Tačiau dardėti akmenimis nėra patogu, todėl nemažai dviratininkų vis vien mieliau renkasi šaligatvius.
Dėl Herkaus Manto gatvės ietys buvo sukryžiuotos taip pat ne vieną kartą. Aktualiausia juosta – nuo Danės gatvės iki Lietuvininkų aikštės. Saugaus eismo komisijos narių nuomone, dviratininkus reikia nukelti į gatvę. Nuspręsta važiuojamosios dalies juostą pažymėti A raide – joje turi tilpti ir autobusai, ir dviratininkai.
Dviratininkų teigimu, būtina abiejose gatvės pusėse pažymėti ir autobusams, ir dviratininkams skirtas juostas. Priešingu atveju dviratininkai į gatvę nesikels, nes tai yra pavojinga. Autobusų vairuotojai esą nesilaiko tinkamo atstumo, stumia dviratininkus ant šaligatvių.
Tačiau ne visiems dviratininkų siūlymas priimtinas – jiems pažymėjus specialias juostas judrioje Herkaus Manto gatvėje automobiliams ir autobusams liktų tik viena juosta.
Vis dėlto nuspręsta artimiausiu metu pažymėti maršrutinio transporto juostas ir dviratininkus nukelti į gatvę. Kol autobusų juostos bus pažymėtos, dviratininkai dar gali turi teisę važiuoti šaligatviais.