Praėjusių metų pabaigoje, per žiemos šventes, Lietuvoje turėję vykti atlikėjo B.Moisejevo ir mago P.Marvey pasirodymai žlugo. Vilniečiai, kauniečiai ir klaipėdiečiai, pirkę bilietus į šiuos renginius, iki šiol neatgavo pinigų.
Nepatenkinti žiūrovai nesėkmingai ieško koncertus organizavusio mažosios bendrijos „Muzikos industrija“ vadovo 28 metų A.Karpavičiaus.
Bandydami atgauti pinigus jie atakuoja bilietų platinimo bendrovę „Tiketa“ bei pramogų ir sporto arenas, tačiau kol kas jų pastangos neduoda vaisių.
Vilnietis Vytas Kazlauskas, pirkęs du bilietus į B.Moisejevo koncertą, mėgino aiškintis, kas turėtų grąžinti jam pinigus – bilietų platintoja „Tiketa“, koncerto rengėjas A.Karpavičius ar „Siemens“ arena.
„Pavargau ir spjoviau į viską. Visi dainuoja tą pačią dainelę – esą aš pats privalau ieškoti koncertų organizatoriaus. Kodėl turėčiau tai daryti? Pirkau bilietą bendrovėje „Tiketa“ – ji yra sudariusi sutartį su man visai nepažįstamu A.Karpavičiumi.
Jei „Tiketa“ būtų sudariusi sutartį nors su pačiu velniu, ji pati turėtų jo ieškoti, o ne aš!
Mano kaimynas, irgi praradęs pinigus, kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Jos atstovai aiškino, kad tyrimas nevyksta greitai. Gal sukčiaujama susitarus? Arba įstatymai aiškiai neapibrėžia atsakomybės“, – kalbėjo nusivylęs pašnekovas.
Kreipėsi ir į policiją
Vilnietei Nijolei (pavardė redakcijai žinoma) neįvykę koncertai primena greitą pasipinigavimą.
Moteris buvo įsigijusi du bilietus į iliuzionisto P.Marvey pasirodymą, kuris „Siemens“ arenoje turėjo vykti 2014 metų gruodžio 26-ąją. Vieno bilieto kaina – 130 litų.
„Kai internetu pirkome bilietus ir rinkomės vietas, salės plane matėme, kad jau nupirkta nemažai. Juk buvo šventinis laikotarpis“, – pasakojo vilnietė.
Gruodžio 14 dieną Nijolė gavo iš bendrovės „Tiketa“ žinutę į elektroninį paštą, kad renginys neįvyks.
Ji skambino į „Muzikos industriją“, bet ten telefonai buvo išjungti, o į elektroninius laiškus niekas neatsakė.
Netrukus vilnietė sužinojo, kad buvo atšaukti ir B.Moisejevo koncertai, kurie turėjo vykti „Siemens“, „Žalgirio“ ir „Švyturio“ arenose.
Tai moteriai sukėlė įtarimų. Ji ėmė susirašinėti su „Tiketos“ administratore Lina Paulevičiūte.
Sausio 7-ąją L.Paulevičiūtė sunerimusiai žiūrovei parašė: „Atsiprašome, kad tenka palaukti pranešimo dėl bilietų ir pinigų grąžinimo už atšauktą renginį. Vis dar laukiame žinių iš renginio organizatoriaus ir leidimo pradėti bilietų grąžinimą.“
Didžiausią nepasitikėjimą vilnietei sukėlė „Tiketos“ darbuotojų aiškinimas, kad jų bendrovė kas savaitę perveda pinigus organizatoriui, nors renginys neįvykęs.
„Koncertus organizavusi „Muzikos industrija“, įsteigta vos 2014 metų rugsėjo 1 dieną ir neturinti jokio įstatinio kapitalo (mažosioms bendrijoms, įsisteigusioms internetu, jo nereikia. – Aut.), jau spalį „Sodrai“ buvo skolinga 1779,92 lito“, – stebėjosi pinigų neatgaunanti žiūrovė.
Nijolė ir jos šeimos nariai kreipėsi į policiją. Vilniaus 3-iajame policijos komisariate vykstantis tyrimas kol kas nepasistūmėjo iš vietos.
Su „Tiketos“ klientų aptarnavimo skyriaus vadove Laura Stanionyte susisiekę pareigūnai sulaukė tik pažadų, kad vilnietei pinigai bus grąžinti.
Neketina būti asilu
Vilnietis Otonas Tikuišis, pirkęs bilietus į mago P.Marvey pasirodymą, įsitikinęs, kad nukentėję žmonės negali būti klaidinami.
„Manau, turi atsakyti bendrovė „Tiketa“, nes ji surenka pinigus už bilietus. Juk pirkdamas bilietus nė vienas pirkėjas neužmezga ryšio su renginio organizatoriumi. Tačiau platintojas vengia atsakomybės – ant bilieto smulkiomis raidėmis parašo, kad už viską atsako organizatorius“, – kalbėjo O.Tikuišis.
Gruodžio 26 dieną neįvykęs šveicarų iliuzionisto pasirodymas jo šeimai sugadino šventinį vakarą ir nuotaiką. Taip pat šeima nebepasitiki didžiausia Lietuvoje bilietų platinimo bendrove.
Kai šventinį vakarą O.Tikuišis su šeima atvyko į renginį, jų, kaip ir kitų magijos gerbėjų, laukė nemaloni staigmena – „Siemens“ arenos durys buvo užrakintos.
„Prie arenos buvo daug žmonių. Nors šou buvo atšauktas, jokios informacijos apie tai negavome. Arena skendėjo tamsoje. Maniau, kad tai turbūt šou dalis, o stebuklas laukia viduje. Tačiau iš tiesų sulaukėme kitokio stebuklo – praradome pinigus už bilietus“, – piktinosi vilnietis.
Jis su šeima nuvažiavo į tą pačią bilietų kasą Vilniuje, kurioje buvo pirkti bilietai, ir norėjo atgauti sumokėtus pinigus į neįvykusį mago pasirodymą, tačiau „Tiketos“ kasininkės atsisakė priimti bilietus.
„Man tai sukėlė įtarimų, kad iliuzionisto pasirodymas tebuvo priedanga tiems, kurie norėjo pasipinigauti“, – svarstė O.Tikuišis.
Mago pasirodymo nesulaukė ne tik vilniečiai. Gruodžio 19 dieną jis turėjo vykti Klaipėdos „Švyturio“, o sausio 4 dieną – Kauno „Žalgirio“ arenoje.
O.Tikuišis susisiekė su P.Marvey vadybininkais Šveicarijoje. Jie paaiškino, kad magas pasirodymus Lietuvoje atšaukė, nes organizatoriai nevykdė savo įsipareigojimų – nesumokėjo sutarto avanso, todėl sutartis buvo nutraukta.
„Ant bilieto, kurį pirkau į mago pasirodymą, pavaizduota asilo galva. Bet aš neketinu būti tuo asilu“, – ironizavo vilnietis.
O.Tikuišis nutarė bylinėtis su „Tiketa“. Jam svarbiausia ne atgauti prarastus 360 litų (104 eurus), o įrodyti, kad yra būdų pažaboti neatsakingas įmones.
Arenų vadovai slepia skaičių
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba dėl neįvykusių mago ir rusų atlikėjo koncertų jau gavo šimto piliečių skundus.
Kiek iš tiesų nukentėjo žmonių dėl neįvykusių koncertų Klaipėdos „Švyturio“, Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Siemens“ arenose, neaišku. Arenų vadovai slepia, kiek buvo parduota bilietų.
Jie tikino negalintys išduoti komercinės paslapties.
„Siemens“ arenos vadovas Juras Vėželis tvirtino, kad negali surasti mažosios bendrijos „Muzikos industrija“ vadovo ir koncertų organizatoriaus A.Karpavičiaus.
Pašnekovas tiki, kad šis veikėjas pinigus grąžins, nes turbūt yra ne sukčius, o „tik nepatyręs renginių organizatorius“.
Kauno „Žalgirio“ arena renginiams neįvykus nutraukė sutartį su organizatoriumi. Jos vadovai aiškino, kad už viską yra atsakingas A.Karpavičius.
Bendrovė „Tiketa“, žarsčiusi pažadus, jau kreipėsi į policiją dėl A.Karpavičiaus.
Geriausiai sekėsi vestuvėse
A.Karpavičius dingęs kaip į vandenį – asmeniniu telefonu neatsiliepia, o jo vadovaujamos „Muzikos industrijos" telefonas išjungtas nuo gruodžio pabaigos.
Vilkaviškyje gyvenanti buvusio vestuvių muzikanto motina Ramutė Karpavičienė sūnų pastarąjį kartą matė sausio 26-ąją.
„Airidas sakė, kad pinigus žmonėms grąžins. Tie pinigai tebėra pas tuos, kurie platino bilietus.
O koncertai neįvyko todėl, kad lietuviai liovėsi vaikščioti į rusų artistų pasirodymus ir buvo parduota mažai bilietų.
Mano sūnus nesukčiaudavo ir nemeluodavo. Bet geriausiai jam sekėsi, kol grojo vestuvėse.
Be to, jam pavyko surengti ruso O.Gazmanovo koncertą“, – pasakojo R.Karpavičienė.
Pinigų grąžinimas užtruks
Juras Vėželis
„Siemens“ arenos vadovas
„Žiūrovai sieja renginio nesėkmę su arena – vieta, kur turėjo vykti pasirodymas. Jiems atrodo, kad už tai atsakinga arena. Bet iš tiesų su neatvykusiu iliuzionistu arena nėra net bendravusi. Bendravo pats A.Karpavičius.
Tikiu, kad A.Karpavičius grąžins pinigus „Siemens“ ir kitoms arenoms, nors tai gali užtrukti.
Nuostolių dar patyrėme ir dėl to, kad pasirašę sutartį su A.Karpavičiumi atsakėme kitiems užsakovams. Taigi praradome pelną, kurį „Siemens“ arenai būtų davę kitų organizatorių siūlomi koncertai.
A.Karpavičiumi pasitikėjome, nes jis prieš tai buvo surengęs dainininko O.Gazmanovo koncertą. Po jo organizatorius atsiskaitė su visais partneriais ir įvykdė visus įsipareigojimus renginio žiūrovams. Neįvykus renginiui visus nuostolius privalo padengti organizatorius.“
Sutartį iš karto nutraukė
Almantas Kiveris
„Žalgirio“ arenos atstovas
„Iki tol su šiuo renginių organizatoriumi nebuvome turėję problemų. Šis renginys buvo pirmasis, kuris neįvyko, todėl sutartis su A.Karpavičiumi buvo nutraukta. Neplanuojame daugiau su juo dirbti.
Dėl pinigų grąžinimo yra atsakingas organizatorius ir bilietų platinimo kompanija.
„Žalgirio“ arenoje per daugiau nei trejų metų veiklos laikotarpį buvo atšaukti vos keli renginiai, dažniausiai dėl svarbių priežasčių.“
Gali teismui pateikti ieškinį
Neringa Ulbaitė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė:
„Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba yra gavusi apie 100 prašymų dėl pinigų, sumokėtų už bilietus į mažosios bendrijos „Muzikos industrija“ organizuotus renginius, grąžinimo.
„Muzikos industrija" tarnybai jokio atsakymo nepateikė ir vartotojų prašymuose išdėstytų aplinkybių nepaneigė.
Jeigu įmonė per nustatytą terminą nevykdys nutarimų, mūsų tarnyba paskelbs, kad renka nukentėjusių vartotojų prašymus dėl ieškinio pateikimo teismui.
Terminas, per kurį vartotojai galės pateikti prašymus įtraukti juos į bylą dėl viešojo intereso gynimo teisme, bus paskelbtas artimiausiu metu.“
Nesugeba surasti reikiamos sumos
– Ar jūs kreipėtės į pareigūnus dėl koncertų organizatoriaus A.Karpavičiaus veiklos? – „Lietuvos rytas“ paklausė „Tiketos“ generalinio direktoriaus Andriaus Žiauberio.
– Pareiškimą teisėsaugai parašiau sausio viduryje, o sausio 28 dieną kaip liudytojas daviau parodymus ekonominei policijai. Gruodžio pabaigoje renginių organizatorius dar bendravo su mumis, o dabar to nebedaro.
Su juo kalbėta ne kartą ir klausta, kokios galimybės atsiskaityti su bilietų pirkėjais. Jis teigė, kad ieško pinigų. Vilkino laiką, nukėlinėjo atsiskaitymo datą, o paskui liovėsi atsiliepti. Manau, jog taip ėmė elgtis supratęs, kad reikiamos sumos nesugeba surasti ir neturi realių galimybių pervesti pinigų.
– Pinigus praradę žmonės yra įsitikinę, kad jie neturi lakstyti paskui A.Karpavičių ir patys ieškoti, kur jis slapstosi. Jie mano, kad atsakingas yra bilietų platintojas.
– Nė viename iš galiojančių įstatymų neįskaičiau aiškiai apibrėžtos bilietų platintojo atsakomybės. Aš irgi būčiau labai laimingas, jei Seimas įstatymais tiksliai reglamentuotų tokius atvejus ir jie galiotų ne vienam platintojui, o visiems. Darau viską, kad nukentėję žmonės atgautų pinigus, bet tiesioginės atsakomybės platintojui nėra numatyta.
Svarbiausia problema, kad Lietuvos pramogų verslo organizatoriai neturi pakankamai apyvartinių lėšų ir jiems reikalingi tarpiniai mokėjimai.