Tvarkdariai į miesto valdžios nemalonę pakliuvo dėl incidento vėlų
praėjusio sekmadienio vakarą, kai dėl slidžios Parodos gatvės dangos
įkalne važiavęs maršrutinis autobusas atsidūrė priešpriešinio eismo
juostoje, ir vairuotojui niekaip nesisekė pakeisti jo važiavimo
trajektorijos.
Policijos pareigūnams teko imtis taip pat negirdėto žingsnio – porai
valandų uždaryti eismą miesto centre esančia Parodos gatve. Maždaug
tiek pat laiko dėl neįprastos situacijos kai kuriems kauniečiams tą
vakarą užtruko kelionė namo po „Žalgirio“ arenoje vykusio koncerto.
Gerai, kad plikledis miesto gatves ir šaligatvius padengė vėlų vakarą.
Jeigu taip būtų nutikę ryte, dėl lūžusių rankų ir kojų darbo smarkiai
padaugėtų traumatologams.
Tiesiant kontaktinį tinklą Parodos gatvėje svarstyta, ar troleibusai
sugebės įveikti tokią stačią įkalnę. Gamintojai ramino, kad tai tikrai
nebus kliūtis projektui. Žinoma, tik tuomet, jeigu gatvės bus valomos.
Kai susidaro plikledis, kai kuriose vietose negelbsti nei dygliuotos
padangos, nei visi keturi varantieji automobilio ratai. Niekam
nepavyko pakeisti fizikos dėsnių ir tikrai nepavyks tai padaryti
ateityje.
Nors „Kauno švaros“ darbuotojai šią žiemą valydami sniegą ir barstydami
mišiniu miesto gatves tikrai nepersidirbo, šįkart jie smarkiai susimovė.
Tai pripažino net bendrovės generalinis direktorius D.Tumynas, o
savivaldybės administracijos direktorius D.Ratkelis triumfuodamas
paskelbė, kad „švariečiai“ nubausti už netinkamai atliktą darbą 5000
eurų bauda.
Opozicijos atstovai suskubo pranešti, kad tai primena viešųjų ryšių
akciją artėjant rinkimams. Išties, labai panašu į tiesą.D.Ratkelis turbūt užmiršo,
kad „Kauno švaroje“ svarbius postus užima net
keli įtakingi konservatoriai, kurių žodis svarus valdančiojoje
koalicijoje, o jis pats yra šios bendrovės valdybos narys.Galbūt valdyboje reikėtų dažniau pasikalbėti apie tai, kaip turėtų
elgtis „Kauno švaros“ darbuotojai, kad kauniečiams ir jų automobiliams
netektų slidinėti?
Parodos gatvė – tik ledkalnio viršūnė. Greitosios medicinos pagalbos
medikai, taksi vairuotojai ir net picų išvežiotojai galėtų pateikti
išsamų Kauno gatvių, kurių dėl apledėjimo dažnai neįmanoma įveikti
automobiliu, sąrašą. Picos galima palaukti, o štai sunkiai sergančiam
žmogui brangi kiekviena minutė.
Tarkime, savivaldybės administracijos direktorius D.Ratkelis ir jo
pavaldiniai nuoširdžiai susirūpino kauniečių gerove, todėl
negailestingai mojuos baudų vėzdu „Kauno švarai“ ir kitoms
įsipareigojimų nevykdančioms įmonėms.
Kaip atrodys visa šita baudų skyrimų ir išieškojimo procedūra?
D.Ratkelis paaiškino, kad savivaldybė „Kauno švarai“ nesumokės
baudos dydžio sumos už suteiktas paslaugas. Jo nuomone, tai bus rimtas
smūgis bendrovei, mat jos pelnas sumažės. Nors „Kauno švaros“ akcininkė
yra savivaldybė, bendrovė esą nėra miesto valdžios išlaikytinė ir pati
turi rūpintis pajamomis.
D.Tumynas savo atlyginimo baudai sumokėti turbūt neaukos, kiti „Kauno
švaros“ vadovai – taip pat. Taigi, vadinamoji bauda bus nurašyta pelno
sąskaita, ir miesto savivaldybės galimybės kitąmet gauti dividendų
sumažės. Visa tai po kelių savaičių bus užmiršta.
Jeigu įsismarkavęs D.Ratkelis skirs dar kelias baudas ir „Kauno švaros“
finansiniai rodikliai išties smarkiai pablogės, miesto taryboje gali
atsirasti prašymas didinti gyventojams atliekų išvežimo tarifą, nes
įmonė nebeišgyvena.
Štai tuomet kauniečiai dar ir patys sumokės už tai, kad „Kauno švara“
netinkamai atlieka savo darbą.
„Kauno autobusų“ ar „Kauno gatvių apšvietimo“ vadovai dabar turbūt
jaučiasi šiek tiek nejaukiai. Kaip reikės dirbti, jeigu už kiekvieną
nedegantį gatvės žibintą ar vėluojantį autobusą teks pakloti po kelis
tūkstančius eurų?
„Laikinoji sostinė“