Gerų norų vedama pamėgino savivaldybė praskaidrinti taksi verslą. Ir
ką? Dabar pati priversta kurti apgaulės schemą, kurių kitos taksi
įmonės prikepusios dešimtis.
Savivaldybės kontroliuojama taksi įmonė „Vilnius veža“ šią savaitę
sudėjo ginklus. Bendrovės direktorius B.Baltusis pažadėjo atsižvelgti į
Konkurencijos tarybos sprendimą, tad „Vilnius veža“ ateityje atsisakys
taksi ir teiks tik dispečerių paslaugas.
Darbo birža jau gavo „Vilnius veža“ pranešimą, kad įmonė atleis 30
darbuotojų. Konkurencijos tarybai spaudžiant sausio antroje pusėje
įsigalios terminas, per kurį „Vilnius veža“ į gatvę privalės išleisti
visus likusius vairuotojus. Jų įmonėje buvo apie 150.
Savivaldybės taksi įmonė sąžiningai mokėjo mokesčius, keleiviai
nesiskundė, kad taksistai juos apgaudinėja, bet dabar ir „Vilnius veža“
nebeturi kitos išeities.
Ostapo Benderio schema bus tokia: Konkurencijos tarybai reikalaujant
visi taksistai palieka įmonę „Vilnius veža“ ir susiburia į asociaciją
„Amer Taxi Association“. Į ją jau perėjo apie 70 įmonės vairuotojų.
Ar taip atsiras dar viena kontora „Ragai ir kanopos“, kurių tarp taksi
bendrovių Vilniuje pilna? Laikas parodys. O „Vilniaus veža“
pavadinimas liks tik kaip dispečerinė.
Atrodytų, savivaldybė pati kalta, kad steigė taksi įmonę. Konkurencijos
taryba praėjusių metų spalio pabaigoje nutarė, kad toks sprendimas
įsteigti įmonę pažeidė Konkurencijos įstatymą.
Esą įmonei „Vilnius veža“ steigti ir jos veiklai iš savivaldybės
biudžeto buvo skirta mažiausiai 1,6 mln. litų dotacijų. Be to, įmonei
buvo sudarytos palankios sąlygos gauti būtinus dokumentus, išsinuomoti
patalpas, naudotis savivaldybės ištekliais, suteiktos kitos
privilegijos.
Aišku, sostinės valdžia tokį sprendimą apskundė teismui. Tačiau dar
neišnagrinėjus ginčo savivaldybė priversta ieškoti išeities.
Reikėtų prisiminti, kokiais laikais įmonė „Vilnius veža“ buvo įkurta.
Tai buvo 2012-ųjų vasarį, po policijos, prokuratūros ir mokesčių
inspektorių taksi įmonėse atliktų kratų, per kurias rasta milijonai litų
nuslėptų mokesčių.
Skirtingai nei kitos įmonės, „Vilnius veža“ mokesčių neslėpė, bet
Konkurencijos taryba savivaldybę, siekiančią išsaugoti bendrovę,
apkaltino teisiniu nihilizmu.
Neva Vilniaus savivaldybė nustatė tam tikras reguliavimo priemones,
teikė privilegijas tam tikriems ūkio subjektams, mokesčių mokėtojų
lėšomis išlaikė įmonę ir kitais veiksmais ribojo konkurenciją.
Keistas samprotavimas. Juk sukiužusių taksi automobilių „Volkswagen
Passat“ savivaldybė neuždraudė. Jų vairuotojai ir toliau bruka pinigus
už kelionę į kišenes, neduoda čekių. Ar sąžiningai atsiskaitoma su
valstybe po tų žymiųjų kratų - to reikėtų klausti teisėtvarkos
pareigūnų.
Taigi buvo galima rinktis - sėsti į taksi, kuris priklauso įmonei,
besitvarkančiai „po senovei“, ar išsikviesti automobilį, kurio savininkė
tikrai sumokės mokesčius. Tad kur čia konkurencijos ribojimas?
„Sostinė“