Prie turgaus Kaune – nesuvaldomas chaosas

2014 m. spalio 26 d. 12:30
Nerijus Povilaitis („Laikinoji sostinė“)
Savaitgaliais į Aleksoto turgų plūstantys kauniečiai automobilius stato kur pakliuvo. Verslininkai ragina policiją bausti vairuotojus, o automobilius siūlo suginti į mokamą aikštelę. Tačiau ar tai išeitis?
Daugiau nuotraukų (1)
Kauno kelių policijos valdybos atstovams pasiūlius apmokestinti automobilių stovėjimą tūkstančius lankytojų pritraukiančios Aleksoto turgavietės prieigose, paaiškėjo, jog susidurta su sunkiai išsprendžiama bėda.
Kauniečių noras transporto priemonę pastatyti kiek galima arčiau turgaus, net ten, kur tai daryti draudžia kelio ženklai, yra didesnis nei baimė būti nubaustam. Kita vertus, kodėl bulvių maišą ar sendaiktį nusipirkęs žmogus jį iki automobilio turi nešti puskilometrį?
Seną problemą šią savaitę svarsčiusi Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisija sprendimo nepriėmė, nutarė diskusijai kviesti įvairių žinybų atstovus.
Svarstant, kur geriau būtų vairuotojams palikti savo transporto priemones, paaiškėjo, kad sprendimo ir visas šalis tenkinančio rezultato laukti dar teks ilgai.
Mokestis problemos neišspręs?
Jau seniai kalbama, kad savaitgaliais Veiverių ir Lakūnų plentuose, šalia turgaus esančiose gatvelėse bei kiemuose paliekamus automobilius kauniečiai turėtų statyti kitur. Tačiau kur rasti jiems vietą, iki šiol niekas nežino.
„Vien tik apmokestinus automobilių stovėjimą prie turgaus esančiame Veiverių plente problema neišnyks. Būtina prie stalo susodinti įvairių žinybų atstovus ir spręsti, kur apsipirkti atvykę žmonės galėtų palikti savo transporto priemones“, – „Laikinajai sostinei“ sakė savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas, miesto tarybos narys Vytas Bancevičius.
Automobilių stovėjimo šalia turgavietės apmokestinimas esą sukeltų neigiamų padarinių. „Mokestis taptų savotišku presu, vairuotojai automobiliams palikti ieškotų neapmokestintų vietų, kiltų dar didesnis chaosas“, – svarstė V.Bancevičius.
Eismo saugumo komisijos pirmininkas prasitarė, kad ieškant problemos sprendimo būdų ketinama didesnio indėlio reikalauti iš turgavietę valdančios bendrovės atstovų. Taip pat bus bandoma patikslinti, ar visi turgavietės plotai naudojami pagal paskirtį.
Keturi litai – per brangu
Prekyvietę valdančios bendrovės Aleksoto turgavietės vadovas Eugenijus Vytenis Gidra tikino, jog suvaldyti chaosą pajėgi tik policija.
„Prie turgaus įrengėme mokamą apie 150 automobilių talpinančią aikštelę.
Tačiau ne visi pirkėjai nori mokėti 4 litus už stovėjimą, todėl pažeisdami taisykles savo automobilius palieka gatvėse“, – sakė E.V.Gidra.
Verslininkas tikino, kad jo vadovaujamos bendrovės darbuotojai bando drausminti draudžiamose vietose automobilius paliekančius pirkėjus, tačiau turgaus kontrolierių perspėjimų vykti į mokamą aikštelę mažai kas paiso.
„Todėl esame priversti nuolatos kreiptis į policiją. Praėjusią savaitę taip pat išsiuntėme raštą, kuriame primygtinai prašėme padėti turgaus prieigose užtikrinti tvarką“, – sakė bendrovės vadovas.
Paklaustas, kur rasti vietos į turgavietę atvykstančių žmonių automobiliams, E.V.Gidra pakartojo, jog išeitis seniai atrasta: esą mokamoje aikštelė tilptų visi aplinkinėse gatvėse paliekami automobiliai.
Pirkėjai eiti pėsčiomis nenori
Aleksoto seniūnės pavaduotojas Vytautas Narkevičius suabejojo turgavietės valdytojo teiginiais, jog mokamoje aikštelėje tilptų visi apylinkes užgrūdantys automobiliai.
„Manau, kad gatvėse automobilių stovi kur kas daugiau. Reikia ieškoti vietų, kur įrengti papildomas stovėjimo aikšteles. Štai prie S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo yra gana didelė aikštelė, tačiau ji būna apytuštė. Atvykę automobiliu žmonės nenori pėsčiomis eiti iki turgaus“, – svarstė seniūnės pavaduotojas.
V.Narkevičius prisiminė, jog kadaise automobilių stovėjimo aikštelė buvo įrengta tarp Veiverių gatvės ir turgavietės. Šioje vietoje dabar prekiaujama daržovėmis, vaismedžiais ir gyvūnais.
Policija siekti pelno nepadės
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas įsitikinęs, kad pareigūnai turgaus prieigose savaitgaliais kylančio chaoso nesuvaldys. Parkavimo problemos esą turi būti sprendžiamos ne skiriant baudas, bet tinkamai įrengiant bei pažymint stovėjimo vietas.
„Vietomis, kur į turgų atvykęs žmogus galėtų palikti automobilį, turėtų pasirūpinti turgavietę valdantys verslininkai. Juk čia atvyksta ne patys turtingiausi žmonės, už stovėjimą mokėti 4 litus jiems per brangu“, – kalbėjo policijos pareigūnas.
D.Česnauskas turgavietės administracijai siūlė leisti aikštelėje automobilius statyti nemokamai.
„Visi prekybos centrai savo klientams įrengia nemokamas stovėjimo vietas.
Kodėl čia to paties negalima padaryti? Tačiau mums siunčiami raštai, mes raginami žmones bausti, juos suvaryti į mokamą aikštelę ir daryti pelną“, – teigė Kelių policijos valdybos viršininkas ir pridūrė, kad neleistinose vietose automobilius palikusių vairuotojų baudimas nėra svarbiausias uždavinys. Kur kas svarbiau budėti prie pėsčiųjų perėjų, drausminti greitį viršijančius vairuotojus.
„Padėtis dviprasmiška. Esame verčiami siųsti patrulius vien tam, kad šie baustų vairuotojus ir sakytų, jog čia pat, už kampo, yra mokama stovėjimo aikštelė. Savivaldybė turi ieškoti būdų, kaip šią problemą išspręsti“, – sakė D.Česnauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.