Šią savaitę Studentų miestelyje KTU vadovai Kauno merui Andriui Kupčinskui pristatė Universiteto Darnaus mobilumo planą. Tai pirmasis toks strateginis dokumentas Centrinėje ir Rytų Europoje, sulaukęs teigiamo Europos Komisijos įvertinimo.
Vietoje automobilio – dviratis
Įgyvendinant KTU Darnaus mobilumo planą, siekiama keisti keliavimo į darbą, paskaitas būdą, renkantis ne lengvuosius automobilius, o viešąjį transportą, dviračius, riedučius, einant pėsčiomis.
Atvykstantiems automobiliais, Studentų miestelio prieigose planuojama įrengti stovėjimo aikšteles, vystyti dviračių infrastruktūrą. Tokiu būdu miestelyje atsivertų erdvės poilsio zonoms, jis taptų žalesnis, patrauklesnis studentams, dėstytojams bei miestiečiams.
Vasarą KTU Studentų miestelyje buvo įrengta pirmoji Lietuvos aukštosiose mokyklose elektromobilių įkrovimo stotelė. Šioms ekologiškoms transporto priemonėms, kaip ir dviračiams, ketinama leisti važinėti Studentų gatve.
Siekia darnios miesto raidos
„Pasaulyje didžioji dauguma universitetų jau yra atsisakę transporto judėjimo studentų miesteliuose, o Lietuvoje vis dar esame įpratę visur privažiuoti prie durų. Šią ne pačią geriausią praktiką reikia keisti. Todėl, siekdami darnios KTU ir Kauno miesto raidos, šiandien turime priimti svarbius sprendimus “, – sakė KTU rektorius Petras Baršauskas.
Jis teigimu, atsisakant planų sujungti Studentų ir K.Baršausko gatves bei dalyje Studentų gatvės leidžiant tik ekologiškų transporto priemonių judėjimą, gatvė būtų ne izoliuota, o labiau atsivertų Universiteto bendruomenei ir visai visuomenei, reikštų sveikesnio gyvenimo būdo pasirinkimą.
Vizijoje - eismą nukreipimas kitomis gatvėmis
KTU rektoriaus P.Baršausko, Ūkio departamento vadovo Svajūno Jakučio ir Aplinkos inžinerijos instituto docento Visvaldo Varžinsko išdėstytą viziją Studentų gatvę paversti žalia, teigiamai įvertino ir A.Kupčinskas.
„Tam, kad KTU galėtų įkurti uždarą Studentų miestelį, prašoma leisti uždaryti dalį Studentų gatvės. Tam reikėtų keisti Bendrąjį miesto planą ir atsisakyti senos minties išplatintą Studentų gatvę sujungti su K.Baršausko gatve. Manau, kad, stiprinant akademinio miesto pozicijas, tai yra palaikytina idėja“, – sakė A. Kupčinskas.
Miesto vadovas taip pat pabrėžė, kad uždaryti dalį Studentų gatvės būtų galima tuomet, kai aplinkinės gatvės bus pritaikytos didesniems eismo srautams.