Prezidentės vyriausioji patarėja Rasa Svetikaitė teigė, kad
dabar metro pastatyti galima ir be šio įstatymo, kuris prieštarauja
kitiems įstatymas ir yra ydingas antikorupcijos požiūriu, nes
pakanka kitų teisės aktų: „Šiandien nėra jokių teisinių
kliūčių įgyvendinti visuomenei reikalingus infrastruktūros
gerinimo projektus“.
Tačiau Seimas nutarė, kad įstatymą jis svarstys dar kartą -
už tai balsavo 77 parlamentarai, o 15 Seimo narių siekė, kad
įstatymas, kaip ir siūlė prezidentė, būtų laikomas nepriimtu.
Toliau projektas bus svarstomas rugsėjo 18 dieną.
Prezidentė teigė, Metropoliteno koncesijos įstatymas
prieštarauja Koncesijų įstatymui, pagal kurį įgyvendinami
viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės projektai - pasak jos,
priėmus įstatymą, būtų formuojama ydinga praktika, kai atskiriems
projektams būtų nustatomi neaiškūs partnerystės būdai.
R.Svetikaitė tikino, kad įstatymu formuojama ir dar viena ydinga
praktika - atskiriems projektams yra priimami atskiri įstatymai,
prieštaraujantys jau galiojantiems įstatymams.
„Įgyvendinti ar pradėti įgyvendinti Metropoliteno projektą
yra visiškai nereikalingas įstatymas. Tam reikia politinio
Vyriausybės sprendimo, tada šitas projektas gali judėti arba
nejudėti. Teisinė bazė yra sukurta ir yra bent trys įstatymai,
kurių pagrindu galimą tą projektą įgyvendinti“, - tvirtino
R.Svetikaitė.
Liepos viduryje Seimo priimtas įstatymas numatė, kad konkurso
būdu išrinktas strateginis investuotojas į metro turėtų
investuoti ne mažiau kaip 20 proc. visos projekto sumos. Seimas
neleido į metro investuoti valstybės ar Europos Sąjungos fondų
lėšas.
Premjeras Algirdas Butkevičius yra pareiškęs, kad kol kas
metro Vilniuje yra tik idėja, nekalbama nei apie nacionalinio
statuso šiam projektui suteikimą, nei apie jo įgyvendinimą, nei
apie finansavimą.
Įstatymo projekto autoriai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti
metro būtų atvertas kelias kelių milijardų litų vertės užsienio
investicijoms. Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra
sakęs, kad 7 kilometrų ilgio metro statyba kainuotų apie 1 mlrd.
litų. Pasak jo, metro galėtų būti pastatytas per 30 metų.