2013 metų pareiškėjams jau išmokėta daugiau nei 1 mlrd. Lt tiesioginių ir 237,4 mln. Lt su plotu susijusių išmokų. Paramos gavėjams neretai kyla su šiais mokėjimais susijusių klausimų. Atsakymus į rūpimus klausimus NMA klientai gali sužinoti net nepakilę nuo savo kompiuterio. Tereikia apsilankyti NMA informaciniame portale.
Pateikiama tiksli finansinė informacija
„NMA skiria didelį dėmesį elektroninių paslaugų plėtrai. Viena tokių paslaugų – NMA informacinis portalas. Čia galima teikti paraiškas paramai pagal kai kurias KPP priemones gauti, stebėti paraiškos būseną, iš karto sužinoti apie paraiškoje rastus neatitikimus, teikti mokėjimo prašymus.
Sulaukiame daug teigiamų klientų atsiliepimų – tai skatina ir toliau plėsti bei tobulinti teikiamas elektronines paslaugas“, – pasakojo NMA Komunikacijos skyriaus vedėja Vaiva Paršiukaitė.
Anot V.Paršiukaitės, viena naudingiausių portalo teikiamų paslaugų – su paramos teikimu susijusi finansinė informacija. Pareiškėjai informaciniame portale gali pasitikrinti, kokia paramos suma skirta, ar ji jau patvirtinta, kada bus išmokėta. Portale klientui primenama ir apie NMA išsiųstus paklausimus, į kuriuos reikėtų atsakyti.
Prisijungti gali kiekvienas
Pareiškėjai ir paramos gavėjai prie NMA informacinio portalo gali prisijungti adresu https://portal.nma.lt, pasirinkę skiltį „Prisijungimas“. Prisijungti galima per elektroninius valdžios vartus arba banką, su kuriuo vartotojas yra sudaręs elektroninės bankininkystės sutartį.
„Naudotis portalu yra itin paprasta, o jei kyla klausimų, šalia pateikiamos instrukcijos ir paaiškinimai. Pavyzdžiui, norint peržiūrėti pateiktų paraiškų duomenis, reikia pasirinkti nuorodą „Paraiška“. Čia galima pamatyti konkrečios paraiškos duomenis, peržiūrėti pateiktus dokumentus ir atlikti kitus veiksmus“, – pasakojo V.Paršiukaitė.
Saugoma visa informacija
Pasak V.Paršiukaitės, vienas iš NMA informacinio portalo privalumų yra tas, kad klientai gali matyti visą dokumentų pateikimo bei gavimo, taip pat susirašinėjimo su NMA istoriją.
Pažymėtina, kad NMA darbuotojai, siųsdami ar prašydami pateikti informaciją, naudojasi tik oficialiais NMA el. pašto adresais, kurie baigiasi galūne nma.lt ir yra sudaromi principu vardas.pavarde@nma.lt. Kitaip sudarytais elektroninio pašto adresais informacija pareiškėjams ir paramos gavėjams nėra siunčiama.
„Pasirinkę meniu punktą „Pranešimai“, portalo vartotojai gali matyti visus išsiųstus ir gautus pranešimus, tarp kurių – ne tik elektroniniai pranešimai, bet ir paprastu paštu išsiųsti laiškai.
Tradiciniu paštu informacija mūsų klientus gali pasiekti ir už savaitės, o portalo vartotojams laukti nereikia – užtenka prisijungti, ir vienoje vietoje galima matyti visą aktualią informaciją“, – pažymėjo NMA Komunikacijos skyriaus vedėja.
Ji pabrėžė, kad visi pranešimai yra individualizuoti ir maksimaliai pritaikyti prie klientų poreikių – prisijungę paramos gavėjai mato tik jiems aktualią informaciją. Pavyzdžiui, paramos gavėjui gali būti primenami galutiniai įsipareigojimų įvykdymo terminai, pateikiami pranešimai apie trūkstamus dokumentus ir pan., plotinėse priemonėse dalyvaujantys paramos gavėjai po deklaruotų plotų lentele gali matyti pranešimus apie planuojamas patikras.
Patogu atnaujinti duomenis
Vienas iš paramos gavėjų įsipareigojimų – informuoti NMA specialistus apie pasikeitusius kontaktinius duomenis bei sąskaitą banke. „Šiuo metu vykdomi mokėjimai, todėl apie pasikeitusius duomenis reikėtų pranešti nedelsiant. Tik turėdami tikslius asmeninius duomenis, NMA darbuotojai gali greitai susisiekti su klientais, jeigu kyla klausimų, susijusių su paramos administravimu ir išmokėjimu“, – teigė V.Paršiukaitė.
Portalo vartotojai pakeisti savo ir jų atstovaujamų pareiškėjų kontaktinius duomenis bei sąskaitą banke gali bet kuriuo metu – tereikia pagrindiniame NMA portalo lange pasirinkti meniu punktą „Keisti paraiškų duomenis“. Duomenys daugeliu atveju yra atnaujinami iš karto arba per trumpą laikotarpį, kuris nurodomas portalo pranešime.
„Žinoma, pareiškėjai ir paramos gavėjai gali pateikti ir raštišką prašymą.
Visgi, ši procedūra nėra tokia patogi vartotojui, kaip duomenų keitimas NMA portale: prašyme pakeisti banko sąskaitos numerį pasirašiusio žmogaus parašo tikrumą turi patvirtinti notaras, seniūnas Lietuvos Respublikos notariato nustatyta tvarka arba NMA darbuotojas“, – paaiškino Vaiva Paršiukaitė.