Jų lūpose suskambus žodžiui "remiksingas" nejučiomis prisimeni remiksą
- alternatyviąją dainos versiją. Bet tas "remiksingas" nieko bendra su
popmuzika neturi.
Šis valdžios terminas yra gerokai žemiškesnis, susijęs su gatvių duobių
lopymu. Tai - naujoviškas per žiemą gerokai ištrupėjusio asfalto
tvarkymo būdas.
Freza nupjautas asfaltbetonis bus ne išvežamas, bet čia pat
sunaudojamas - užliejamas nauja danga. Gal išties stebuklingas tas
"remiksingas" - senus asfalto luitus pakišti po naujų asfaltu?
Vilniuje jis bus taikomas jau šį pavasarį.
Vairuotojams, žinoma, tas pat - naujoviškai ar senoviškai kelininkai
lopys duobes. Svarbu, kad gatvės būtų bent šiek tiek lygesnės, po
kiekvienos kelionės automobilio nereikėtų remontuoti.
Valdžia taip pat nenori švaistyti pinigų. Ne paslaptis, kad užlopyti
kvadratinį metrą duobių yra tris kartus brangiau nei pakloti ištisinį
asfalto sluoksnį. Todėl šiemet esą papūs nauji vėjai - kelininkai
stengsis daugiau kloti ištisinio sluoksnio.
Gal čia slypi paprasčiausia gudrybė? Juk ištisinis sluoksnis klojamas
tik tada, kai gatvė nusėta duobių. Dėl vienos kitos duobės niekas
piršto nepajudins, tad jos taip ir liks. Štai ir "remiksingas".
Dar vienas sostinės gatvių remonto ypatumas - darbai užverda ne tada,
kai skaisčiau pašviečia saulė, pradžiūsta asfaltas. Pasirodo,
kelininkai turi ką veikti tik tuomet, kai pradeda darbą asfaltbetonio
gamyklos. Jos kol kas stovi.
Kelio darbams orai jau palankūs, bet iki šiol nėra aišku ir kurios
gatvės bus rimčiau remontuojamos. Galbūt Justiniškių, galbūt
Antakalnio.
"O Salininkus užmiršote?" - skrieja priekaištai miesto tvarkytojams iš
visiškai užmiršto sostinės rajono. "Neužmiršome, tik judrią Salininkų
gatvę reikia labai rimtai remontuoti. "Remiksingo" neužteks", -
girdėti paaiškinimas su stebuklingu terminu.
Tad Salininkų sodų gyventojams teks kratytis per duobes iki kitų metų.
O valdžia pažadėjo asfaltuoti Salotės gatvę, paplatinti Nemenčinės
plentą. Juk šiais keliais ne "Volkswagen Passat" ir "Audi 80" rieda.
Gatvėms remontuoti šiemet Vilniaus valdžia žada išleisti 25 mln. litų.
"Oho, ne taip mažai", - nusistebės tik naivuolis. Juk iš 1300
kilometrų gatvių net trečdalis - 400 kilometrų - yra iki šiol
neasfaltuoti kaimų keliukai.
Žvelgdamas į duobę, kurioje pramušė padangą, vilnietis vairuotojas
krapšto pakaušį: "Stebuklas. Juk važiavau prieš mėnesį, duobės čia
nebuvo."
Nebuvo, o dabar yra. Nes kelininkai užsiminus apie jų atliktų darbų
kokybę ir garantiją tik atlaidžiai nusišypsos. Na, ir kas, kad
lopams numatyta penkerių metų garantija. Tai tik popieriuose.
"Be abejo, kai kurios gatvės suremontuotos nekokybiškai. Bet kiekvienai
užlopytai duobei garantijos juk nesuteiksime", - kažkodėl
kelininkus ima teisinti ir valdžios atstovai.
Stebuklų miesto gatvėse pakanka. O dabar į jas dar ir "remiksingas"
atkeliauja.
"Sostinė"