Automaidano aktyvistai savo paprastais, kasdieniais automobiliais kasdien patruliuoja Kijevo gatvėmis, stebėdami ar niekur nesimato telkiamų „Berkut“ pajėgų bei skriaudžiamų žmonių.
Vilniuje ir Kaune sekmadienio popietę susirinko Ukrainą palaikantys lietuviai ir patys ukrainiečiai. Jie susirikiavo į kolonas ir apvažiavo savo nustatytus maršrutus.
Vilniečiai buvo pakviesti atvažiuoti prie „Siemens arenos“, o kauniečiai – „Žalgirio arenos“ stovėjimo aikštelėje.
Vilniuje į akciją suvažiavo apie 20 automobilių. Tarp paprastų automobilių buvo galima pastebėti ir prabangų „Chevrolet Camaro“.
Šią parodomąją akciją stebėjo pareigūnai. Nuo Vilniaus „Siemens arenos“ pajudėję aktyvistai ketino pravažiuoti pro Ukrainos ir Rusijos ambasadas.
„Padėti už laisvę kovojantiems – mūsų mažos, bet drąsios šalies moralinė pareiga“, – tvirtino akciją organizuojančio pilietinio judėjimo „Už demokratiją. Ukraina“ iniciatorius Šarūnas Matulevičius. Jis užtikrino, kad tai ne vienkartinė akcija – dar didesnis renginys Vilniuje, Užupyje, planuojamas vasario 15 dieną.
Nesulaukė didelio susidomėjimo
Kaune akcija nesukėlė didelio susidomėjimo. Kaune išsirikiavo apie 20 mašinų.
Pasak vieno akcijos rengėjų, Kauno tarybos nario Aušrio Kriščiūno,
surinkti didesnį būrį rėmėjų sutrukdė laiko stoka, mat tik penktadienį
buvo gautas leidimas. Per porą dienų plačiai paskleisti žinią nepavyko.
„Daugelis žmonių jau buvo susiplanavę savaitgalio užsiėmimus, kitus
galbūt išgąsdino nepalankios oro prognozės“, - svarstė A.Kriščiūnas.
Jis kalbino atvykti baikerius, tačiau pastarieji tvirtino dar
nepasiruošę naujam sezonui.
Važinėdami stebi miestą
Ukrainoje kilus protestams už šalies integraciją į Europos Sąjungą daugybė žmonių susitelkė Maidano aikštėje, o automobilius turintys gyventojai ėmė važinėdami stebėti miestą.
Praėjusių metų lapkritį susiformavusio automobilininkų judėjimo nariai važinėja po miestą, stebi pareigūnų veiksmus ir pastebėję ką nors įtartino skuba pranešti aikštėje stovyklaujantiems bendraminčiams.
Taip pat jie susitinka su opozicijos lyderiais, perduoda žinias į Maidano aikštę ir bendrauja su Ukrainos žmonių siekius palaikančiomis organizacijomis užsienyje. Automaidano judėjime dalyvauja apie 5 tūkst. žmonių.
Apie trečdalį jų sudaro moterys.
Ukrainos stuburas
Automaidano lyderis – opozicijos politiko Anatolijaus Hrytensko sūnus Aleksejus, dirbantis vietinės informacinių technologijų įmonės vadovu.
Dauguma Automaidano narių – viduriniosios klasės atstovai, neblogus darbus turintys bei gana gerai uždirbantys gyventojai, galintys žinias apie padėtį Ukrainoje skleisti visam pasauliui. Todėl valdžia stengiasi juos visais įmanomais būdais užgniaužti.
Lietuvoje besigydantis vienas iš Automaidano lyderių Dmytras Bulatovas puikiai žino, kokie tie būdai gali būti. Į mūsų šalį vyras atvyko sunkiai sužalotas, su didžiule žaizda skruoste ir netekęs dalies ausies.
Viena iš pirmųjų nukentėjusių Automaidano dalyvių žurnalistė Tetyana Chornovol buvo ištraukta iš automobilio ir sumušta taip, kad ją buvo sunkiai įmanoma pažinti.
Bando išblaškyti
Bandydama sulaikyti besiplečiantį Automaidano dalyvių tinklą Ukrainos vyriausybė skubiai priėmė įstatymą, draudžiantį važiuoti ilgesnėje, nei 5 automobilių kolonoje. O pareigūnų reidai, per kuriuos žmonės sumušami arba be jokio paaiškinimo suimami kartojosi jau ne kartą, tačiau tai aktyvistų neišgąsdino.
Automaidano dalyviai stengiasi visas keliones filmuoti videoregistratoriais ir įrašus skelbia internete. Vieno tokio pasivažinėjimo įrašą galite pažiūrėti žemiau („Berkut“ automobilį sustabdo ties 2 min. 40 sek.)