A.Butkevičius reklamuos A.Kubiliaus darbus

2014 m. sausio 16 d. 11:32
Martynas Čerkauskas
Būdamas opozicijoje socialdemokratų lyderis Algirdas Butkevičius sumalė į miltus Andriaus Kubiliaus Vyriausybės sukurtą valstybės pažangos strategiją „Lietuva 2030”. Likimo ironija - į valdžią atėjus A.Butkevičiui, Vyriausybės kanceliarija nutarė skirti pinigų šios strategijos viešinimui ir reklamai.
Daugiau nuotraukų (1)
Vyriausybės kanceliarija įvairiuose Lietuvos miestuose planuoja surengti apie 15 renginių, kuriuose būtų pristatomas ir aptarinėjamas konservatorių valdymo laikais sukurptas ir A.Butkevičiaus kritikuotas dokumentas.
Kiek visa tai kainuos, Vyriausybės kanceliarija žada paskelbti tik pabaigus viešųjų pirkimų procedūras, tačiau jau dabar galima pasakyti, kad viešinimo paslaugos nebus pigios. Valdininkai reikalauja, kad renginiai vyktų aukštos klasės viešbučiuose, kai kurie bus su nakvynėmis, kavos pertraukėlėmis, vakarienėmis. Renginiai turės būti iš anksto reklamuojami ir aprašomi užsakomuosiuose straipsniuose šalies laikraščiuose.
Negailėjo kritikos žodžių
Valdžios noras pristatinėti strategiją neatrodytų keistas, jei ne anksčiau pareikštas skeptiškas premjero A.Butkevičiaus požiūris į šį dokumentą. Prieš pustrečių metų A.Kubiliaus komandos kūrinį socialdemokratų lyderis griežtai sukritikavo.
„Detaliau nagrinėjant dokumentą pastebimas didelis atotrūkis nuo tikrovės. Akivaizdu, kad konservatorių požiūris nebus keičiamas net ir ateinančius dvidešimt metų – pamirštas eilinis Lietuvos žmogus, kuris kasdien be skambių šūkių eina į darbą, moka mokesčius, išlaiko šeimą. Daug dėmesio skiriama pažangai, bet gėdijamasi „agrarinio krašto“ etiketės. Su tokia strategija žengiant koja kojon – po dvidešimties metų šioje šalyje nebus vietos ne tik senukams, bet ir kaimo žmogui“, - taip strategiją „Lietuva 2030” prieš beveik trejus metus įvertino A.Butkevičius.
„Strategijoje kalbama apie dar didesnį darbo santykių liberalizavimą, tačiau nė žodžio neužsimenama apie darbuotojų teises, nes laukiniam liberalizmui pamatinė vertybė yra ne žmogus, o darbas. Vargu, ar požiūris į žmogų, kaip į darbinį arklį, gali išvesti Lietuvą iš dabartinio sąstingio. Dokumente demonstruojamas lankstymasis užsienio šalių kalboms, o kartu ir nepagarba savajai – lietuvių kalbai. Neabejotinai svarbu mokėti užsienio kalbas, tačiau ar po 20 metų bus svarbu mokėti lietuviškai?“ - piktinosi socialdemokratų vedlys.
Galiausiai jis padarė išvadą, jog nesugebėdamas suvaldyti dabartinės situacijos šalyje – mažinti nedarbo, emigracijos, skatinti verslo, ekonomikos augimo – A.Kubilius užsimojo suplanuoti, kaip gyvensime ateinančius 20 metų.
„Šviesia ateities vizijos skraiste bandoma uždangstyti dabartį, kuri akivaizdžiai rodo, kad konservatorių Vyriausybė nesugeba įgyvendinti artimiausių planų, tad ką jau kalbėti apie 20 metų strategiją“, - teigė A.Butkevičius.
Nori įkvėpti optimizmo
Tačiau naują Vyriausybę suformavusiems kairiesiems, atrodo, kad A.Kubliaus komandos parengtos idėjos jau tinka.
Tiesa, Vyriausybės kanceliarija tikina, jog planuojami strategijos viešinimo planai yra kur kas kilnesni nei paties dokumento reklamavimas.
„Nesiekiame viešinti dokumento – pačios valstybės pažangos strategijos „Lietuva 2030“ savaime. Strategija „Lietuva 2030“ turi aiškiai apibrėžtus ir apčiuopiamus įgyvendinimo mechanizmus ir siekiamus rezultatus – ji turėtų būti naudojama kaip kompasas ir tam tikras pasitikrinimo matas, kad po keleto metų mes galėtume įvertinti, ar judame numatytomis kryptimis. Visuomenė turi būti informuota apie tai, kaip sekasi siekti užsibrėžtų tikslų – tai yra vienas iš viešinimo veiklų tikslų.
Viešinimo veiklomis siekiama skatinti visuomenės įsitraukimą ir aktyvumą pažangos darbų įgyvendinime, pozityvesnį požiūrį į savo valstybę, adekvatesnį procesų vertinimą. Siekiama, kad iš visuomenės minčių, idėjų ir iniciatyvų išaugusi strategija taptų valstybės valdymo ir piliečių gyvenimo dalimi, kad Lietuvos gyventojai įsitikintų, jog valstybės valdymo procesai vyksta greta jų ir jie gali aktyviai dalyvauti ir prisidėti prie to, kad pažangos darbai būtų sėkmingai įgyvendinti“, - portalui lrytas.lt teigė Vyriausybės kanceliarija.
Vyriausybės atstovai pabrėžia, jog lietuviai yra neadekvačiai negatyvūs savo šalies atžvilgiu. Manytina, kad pozityvesnės nuotaikos šalies viduje padės ir globaliam Lietuvos, kaip jaunos ir progresyvios šalies, pristatymui.
Strategija - reikalinga
Ar neatrodo keista tai, kad dabar Vyriausybė reklamuos tai, kas nepatiko A.Butkevičiui?
„Strategija „Lietuva 2030“ – valstybės ateities vizija, kuri nekinta besikeičiant valdžioms. Ši vizija turi labai konkrečią išraišką pagal demokratijos, gyvenimo kokybės, laimės, darnios visuomenės, pasaulio konkurencingumo bei globalizacijos indeksus. Jei įgyvendinsime strategijoje iškeltus uždavinius, Lietuva 2030 metais bus pažangiausių Europos Sąjungos valstybių dešimtuke. Tai iššūkis mums visiems, kuriant modernią ir saugančią savo nacionalinį tapatumą, stiprią ir pasauliui atvirą Lietuvą, - teigia Vyriausybės kanceliarija. - Sakyti, kad nereikia strategijos „Lietuva 2030“ būtų tolygu sakymui, kad mūsų valstybei nereikalinga apsibrėžti ilgalaikių tikslų ir kryptingai jų siekti kasmetiniais darbais.“
Reklamastrategijaviešinimas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.