Taip sutapo, kad šiemet Vilnių sukrėtė kita pertvarka - miesto
transporto. Ir vėl akivaizdi nauda ratuotiems ir pėstiesiems. Kai
kurios gatvės rengiantis pertvarkai išplatėjo, kai kurios išasfaltuotos.
Prisimenate, kaip metų pradžioje gąsdino vilniečius, kad užgriuvus
politikams iš visos ES gyventi bus neįmanoma? Vilnius ištvėrė, o labai
kentėti ir nereikėjo. Nei didelių transporto grūsčių, nei kelias dienas
iš eilės sunkiai įveikiamų gatvių.
O autobuse ar troleibuse glausdami Vilniečio kortelę prie komposterio ar
dar pamenate, kaip buvo kuriamas miesto transporto pertvarkos baubas?
Dauguma jį jau spėjo pamiršti, priprato prie naujų maršrutų ir tvarkų.
Labiausiai šiemet išgražėjo Šventaragio gatvė. Savaime suprantama – ji
arčiausiai Valdovų rūmų, kur vyko ES pirmininkavimo renginiai.
Sutvarkyta ir išlyginta gatvės danga, atnaujinti šaligatviai,
apšvietimas, persodinti medžiai.
Kažin ar gatvės rekonstrukcija būtų šiemet vykusi, jei ne svarbūs
politiniai renginiai. Juk Šventaragio gatvę planuota tvarkyti dar 2007
metais, kai buvo parengtas projektas. Jis 2010-aisiais įgyvendintas,
bet tik iš dalies.
Tai, ko nepavyko padaryti per šešerius metus, šiemet darbininkai padarė
per keturis mėnesius. Nors ir paknopstomis vyko rekonstrukcija, ji
susilaukė kritikos, bet, tarkim, šviestuvus su LED lempomis priderino
prie šviestuvų Maironio ir Barboros Radvilaitės gatvėse.
To maža? Ne viską ir pamatysime. Juk toje vietoje perkloti šilumos,
vandentiekio, lietaus kanalizacijos, elektros, dujotiekio, ryšių
tinklai. Ir archeologai tyrimus spėjo atlikti.
Rengiantis pirmininkavimui Vilniuje per tris mėnesius sutvarkyta
Švitrigailos, J.Jasinskio, J.Tumo-Vaižganto, A.Goštauto, Pamėnkalnio,
Pylimo, Parodų gatvės, taip pat Kalvarijų gatvės atkarpa nuo Žaliojo
tilto iki Konstitucijos prospekto bei atnaujintas Konstitucijos
prospekto ir Geležinio Vilko gatvės žiedas.
Vasarą darbai virė net ir naktimis. Tai, o ne pirmininkavimo
nepatogumai ir kėlė vilniečių didžiausią nepasitenkinimą.
Naktimis ne užlopyta, o ištisai asfaltuota beveik 4 kilometrai gatvių.
Ne vienam vairuotojui atvipdavo žandikaulis - vakare važiavau duobėta
gatve, o ryte - lygiausiu asfaltu!
Turbūt rekordu galima vadinti ne tik darbų atlikimo terminus, bet juos
dirbusių įmonių skaičių. Gatves remontavo net penkiolika įmonių.
Miesto transporto pertvarka taip pat palygino ir išplatino gatves.
Praplatėjo Laisvės prospektas, Kalvarijų, Ozo ir kitos gatvės.
Vairuotojai iš pradžių burnojo dėl miesto transportui skirtų A juostų,
kurių padaugėjo nuo 25 iki 39 kilometrų. Tačiau dabar susitaikė
supratę, kad sostinėje pirmenybė teikiama miesto transportui.
Pridėjus atidarytą vakarinį ir pietinį aplinkkelius, galima drąsiai
teigti, kad pertvarkos šiemet smarkiai pakeitė gatvių vaizdą.
Perfrazavus žinomą posakį, ir Vilniuje galima važiuoti.
"Sostinė"