Seimo narys B.Bradauskas valdo draudimo kompaniją „Lamantinas“, kuriai vadovauja jo sutuoktinė Danguolė. Pagrindinė kompanijos veikla – atsakomybės vykdant muitinės procedūras draudimas.
Portalo lrytas.lt žurnalistus konsultavę transporto versle dirbantys asmenys teigė, kad „Lamantinas“ užima didžiąją šio draudimo rinkos dalį, o pagrindiniai jo klientai yra Rusijos ir Baltarusijos kompanijos, kurios veža prekes per Lietuvą.
„Įvertinkite tai ir suprasite, kodėl B.Bradauskui tokia svarbi draugystė su Rusija ir jos interesų gynimas. Žinoma, tai tik prielaida, tačiau ji yra labai rimta“, - kalbėjo vienas transporto verslo atstovas.
„Lamantinas“ skelbia 2012 m. uždirbęs apie 6 mln. litų pelno – pusantro karto daugiau nei 2011 m. Draudimo verslo atstovai yra paskaičiavę, kad „Lamantino“ verslas draudimo srityje mūsų šalyje yra bene pelningiausias. Minėtą pelną „Lamantinas“ sugebėjo užsitikrinti surinkęs vos 13 mln. litų draudimo įmokų. Tokio pelningumo kitoms gyvybės ir negyvybės draudimo kompanijoms belieka tik pavydėti.
„Seimo nario verslas yra labai sėkmingas. Jie Lietuvoje yra beveik monopolistai, valdo apie 90 proc. rinkos, o kitos įmonės prie šio verslo neprileidžiamos“, - aiškino neįvardytas panoręs likti transporto verslo atstovas.
Kalbos, kad B.Bradauskas keliaklupsčiauja Rusijai kilo po to, kai jis viename tarptautiniame Seime vykusiame renginyje uždraudė rodyti filmą, kuriame buvo Sausio 13-osios vaizdai. Seimo narys piktinosi, kad taip Lietuva suerzins renginyje dalyvausiančius Rusijos ir Baltarusijos diplomatus. Vėliau jis aiškino liepęs cenzūruoti filmą, nes jame buvo rodoma per daug Vytauto Landsbergio ir per mažai Algirdo Brazausko. Nuo B.Bradausko kliuvo net Marijui Mikutavičiui, kuris viename konkurse sukritikavo rusišką dainą atlikusį dalyvį.
Vežėjų atstovai sako, kad B.Bradausko veikla jau ne pirmą kartą kelia įtarimų, nes jo proteguojami sprendimai pirmiausia būtų naudingi Rusijai.
„Dar visai neseniai jis labai aktyviai siūlė, kad būtų ribojamas į Lietuvą vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekis. Pradžioje svarstėme, kodėl jis tai siūlo, jei tai pakenks vežėjams, tačiau vėliau paaiškėjo, kad su Rusija ir Baltarusija Lietuva yra pasirašiusi atskiras sutartis, pagal kurias degalų kiekis negali būti ribojamas. Taigi tas draudimas galiotų tik lietuviams, lenkams ir kitų šalių vežėjams, o rusams ir baltarusiams, kurie yra „Lamantino“ klientai – ne. Tokiu būdu Rusijos vežėjai galėtų net lengviau konkuruoti su mūsiškiais. Ačiū Dievui, kad to draudimo B.Bradauskui dar nepavyko įvesti“, - kalbėjo transporto verslo atstovas.
Pats B.Bradauskas su „Lamantinui“ vadovaujančia žmona šiuo metu atostogauja Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Jis kalbas, kad jo sprendimai susiję su jo verslo interesais neigia ir tvirtina į verslą nesikišantis.