Pasak krašto apsaugos ministro, vienam sraigtasparniui lėšos
bus skiriamos iš 2007-2013 metų ES finansinės perspektyvos, o
likusiems finansavimo šaltiniai dar ieškomi.
Ministerija BNS pranešė, kad „Eurocopter“ yra Prancūzijos,
Vokietijos ir Ispanijos bendrovė, priklausanti vienai didžiausių
pasaulio aeronautikos grupių EADS.
Sutartį su bendrove penktadienį pasirašys KAM Pajėgumų ir
ginkluotės generalinis direktorius brigados generolas Gintautas
Zenkevičius ir bendrovės „Eurocopter“ pardavimų Šiaurės
Vakarų ir Vakarų regione vadovas Didieras Parasme (Didjier
Parasmė).
Pasak ministerijos, sutartis pasirašoma dėl visos reikalingos
įrangos, pilotų ir šiuos sraigtasparnius aptarnaujančio personalo
mokymo bei 3 metų garantinio aptarnavimo.
„Lietuvos kariuomenei be jai pavestų gynybinių funkcijų taip
pat pavesta vykdyti valstybinę paieškos ir gelbėjimo funkciją
visoje Lietuvos teritorijoje. Būtent šiai funkcijai bei aplinkos
monitoringui ir kontrolei vykdyti bus skirti nauji vakarietiški
sraigtasparniai, kurie pakeis šiuo metu gelbėjimo ir paieškos
funkcijai naudojamus rusiškos gamybos sraigtasparnius Mi-8, kurių
skraidymo resursai baigiasi artimiausiais metais“, – pranešime
teigė krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
Pirmo sraigtasparnio įsigijimas finansuojamas iš 2007–2013
metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio struktūrinės paramos.
„Vyriausybė dar pavasarį peržiūrėjo Europos Sąjungos
finansavimą ir ten, kur įmanoma, paspartino projektų vykdymą, o
ten, kur projektai buvo užstrigę ar nepateikti, lėšas skubos
tvarka perskirstė. Dalis tokių lėšų buvo skirta Aplinkos
ministerijos programai „Aplinkos monitoringas ir prevencijos
stiprinimas“, kuri numato ir sraigtasparnių įsigijimą“,
- teigė ministras.
Konkretaus sprendimo, kokiomis lėšomis bus mokama už kitų
dviejų sraigtasparnių pirkimą, kol kas nėra.
Kaip BNS ketvirtadienį sakė J.Olekas, galutinio sprendimo dėl
likusių sraigtasparnių pirkimo galutinio sprendimo dar nėra.
„Jos gali būti arba iš kito Europos Sąjungos laikotarpio
perspektyvos, arba iš krašto apsaugos biudžeto. (...) Biudžete
turim pinigų, tik kam juos paskiriam - o ar mes galėsim išnaudoti
Europos Sąjungos lėšas, pamatysim, kai jau turėsim 2014-2020 metų
biudžeto pasiskirstymą“, - BNS sakė J.Olekas.
Anot jo, už likusius du sraigtasparnius bus mokama tik nuo 2014
metų.
Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis šių metų pavasarį yra
sakęs, kad jo vadovaujama ministerija šiuo metu neturi lėšų,
kurias būtų galima panaudoti paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnių
įsigijimui finansuoti.
„Mūsų požiūris yra labai paprastas - aplinkosauginių pinigų,
pinigų, skirtų renovacijos projektams, atiduoti sraigtasparnių
pirkimui negalima, ir mes to nedarysime. Mes sieksime išnaudoti tuos
pinigus, nors aplaidumą radome didelį. Ypatingai atliekų srityje
tuos pinigus ne taip lengva įsisavinti, bet mes darysime viską, kad
jie būtų įsisavinti pagal paskirtį“, - kovą teigė V.Mazuronis.
Buvusi centro-dešinės Vyriausybė sraigtasparniams pirkti
planavo panaudoti apie 140 mln. litų iš stringančios daugiabučių
renovavimo programos. Tai yra Europos Sąjungos lėšos, kurių
skirstymą administruoja Aplinkos ministerija. Tačiau kilus
nepasitenkinimui planų sraigtasparnių pirkimui panaudoti renovacijos
lėšas atsisakyta.
KAM BNS informavo, kad „Eurocopter“ yra Prancūzijos, Vokietijos
ir Ispanijos bendrovė, priklausanti vienai didžiausių pasaulio
aeronautikos grupių EADS.