„Tai būtų padaryta klaida, dirbtų ne viena, o dvi institucijos,
ir žmonėms būtų didesnė sumaištis, ir sąnaudos ateityje būtų
gerokai didesnės. Tiesiog būtų įvesta dar daugiau chaoso šioje
srityje“, - trečiadienį per spaudos konferenciją Seime sakė
parlamentaras.
Anot jo, jau pačio Bendrojo pagalbos centro (BPC) kūrimas buvo
chaotiškas, neturint aiškios strategijos.
„Kuriant centrą netrūko chaotiškumo, trumparegiškumo,
pasigesta aiškios strategijos bei jos vykdymo“, - teigė Seimo
komiteto pirmininkas.
Jis priminė, kad 1998 metais patvirtina BPC įsteigimo ir bendro
pagalbos telefono 112 įvedimo koncepcija. 2002 metais Valstybės
kontrolė įvertino BPC kūrimo procesą ir konstatavo, kad centras
dar neįsteigtas ir realiai neveikia.
Bendras pagalbos telefonas iki šiol neapima visos šalies
teritorijos.
Be to, greitosios medicinos pagalbos atstovai pranešė norintys
turėti savo pagalbos numerį.
Rugsėjo pradžioje Lietuvos greitosios medicinos pagalbos (GMP)
įstaigų asociacija kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją bei
Vyriausybę, kad naikinant iki šiol esamus greitosios medicinos
pagalbos iškvietimo numerius 03, 103, 033 būtų pereinama ne prie
bendrojo policijai, ugniagesiams ir medikams iškviesti telefono 112,
o prie telefono numerio 113.
Vilniaus GMP stoties direktorius Tadeušas Rodzas teigė, kad
Bendrasis pagalbos centras tėra tarpininkas, jo darbuotojai surašo
pagalbos ieškančiojo informaciją ir ją persiunčia į GMP
dispečerinę, o šios darbuotojai vėl renka visą informaciją.
Todėl esą pagelbėtų bendrasis numeris, tos pačios informacijos
nereikėtų kartoti keletą kartų, o prašantieji greičiau sulauktų
kvalifikuotos pagalbos.
Siekius įdiegti atskirą 113 telefono liniją Bendrojo pagalbos
centro viršininkas Artūras Kedavičius yra pavadinęs bandymu
grįžti į sovietinius laikus.