Tačiau ne viskas BPC taip blogai. Centro darbuotojai gali papasakoti ir laimingai pasibaigusių istorijų.
Vienas tokių atvejų nutiko šių metų vasarį, kai į BPC paskambino vyras, kurio 2 metų sūnų ėmė tąsyti traukuliai, vaikas nustojo kvėpuoti, ėmė mėlti. 10 minučių, iki kol atvyko medikai, BPC operatorė Inga nenustodama tėvui aiškino, kaip gaivinti mirštantį vaiką.
Viskas įvyko vasario 27 dieną. 16 val. 11 min. pagalbos telefonu 112 paskambino vilnietis ir paprašė skubiai iškviesti greitosios medicinos pagalbą į jo namus M.Mažvydo gatvėje.
Vyras buvo labai susijaudinęs, jis paaiškino, kad jo sergančiam 2 metukų sūneliui prasidėjo traukuliai. Į pagalbos skambutį atsiliepusi Inga surinko reikalingą informaciją apie įvykį ir jau po kelių sekundžių išsiuntė į nelaimės vietą greitosios pagalbos medikus.
Operatorė nedelsdama pradėjo teikti pagalbą telefonu – ji sugebėjo nuraminti vyrą, davė jam būtinų patarimų.
Netrukus situacija komplikavosi – vaikas prarado sąmonę, nustojo kvėpuoti ir pradėjo mėlti.
Vyras puolė į isteriją, bet Inga nesutriko, ji sugebėjo suvaldyti vyro emocijas ir priversti jį pradėti pradinį vaiko gaivinimą.
Inga nenutraukė pokalbio iki tol, kol atvyko greitoji medicinos pagalba. Apie 10 minučių ji nesustodama teikė gaivinimo instrukcijas ir patarimus.
Tik dėl operatyvių, profesionalių ir koordinuotų BPC ir pagalbos tarnybų veiksmų pavyko išvengti nelaimės.
Vidury miško rado gyvatės įgeltą vyrą
Kita sėkminga istorija nutiko šių metų liepą. Apie 9 val. ryto BPC Vilniaus skyrius sulaukė skambučio iš Vilniaus apskrities greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos. Paskambinusi dispečerė paaiškino, kad prieš kelias minutes į greitosios pagalbos dispečerinę prisiskambino vyras, kuriam grybaujant miške į koją įkando gyvatė.
Vyrui buvo reikalinga skubi medikų pagalba, tačiau jis negalėjo nurodyti vietos, kurioje yra.
Žinodama apie BPC galimybę nustatyti skambinančio žmogaus buvimo vietą, greitosios pagalbos dispečerė nusprendė kreiptis pagalbos į BPC specialistus. Į dispečerės skambutį atsiliepusi BPC operatorė išsiaiškino nelaimės ištikto vyro telefono numerį ir nedelsdama jam paskambino.
Ji paaiškino, kad tam, jog BPC galėtų nustatyti vyro buvimo vietą, jis turi paskambinti numeriu 112. Po kelių sekundžių operatorė sulaukė vyro skambučio.
Paskambinęs vyras skundėsi, kad po gyvatės įkandimo jaučia silpnumą, pradėjo nesiorientuoti vietovėje.
Į skambutį atsiliepusi BPC operatorė greitai nustatė sužeisto vyro buvimo vietą ir išsiuntė jam į pagalbą greitosios pagalbos medikus. Išsiuntusi pagalbą, BPC operatorė nenutraukė pokalbio, ji nuramino nukentėjusį vyrą, davė jam būtinų patarimų, paaiškino, kaip saugiai sulaukti pagalbos.
Netrukus į nelaimės vietą atskubėję greitosios pagalbos medikai suteikė sužeistam vyrui pirmąją pagalbą ir nuvežė jį į ligoninę.
Kaimynas užsirakino degančiame bute
Trečioji istorija – apie savo bute gaisrą sukėlusį kaimyną. Pagalbos telefonu 112 birželio 1 dieną vakare paskambino vilnietis. Jis pranešė apie triukšmaujantį kaimyną, kuris turi psichikos sutrikimų.
Jis šūkavo, laužė baldus, pro langą mėtė namų reikmenis. Į pagalbos skambutį atsiliepęs Sergejus nedelsiant iškvietė policiją ir greitąją medicininę pagalbą.
Po kelių minučių Sergejus vėl sulaukė skambučio. Iš 9-ame aukšte esančio buto veržėsi tiršti juodi dūmai, matėsi liepsna.
Psichikos sutrikimus turintis kaimynas liko įkalintas liepsnojančiame bute. Operatorius nedelsdamas išsiuntė priešgaisrines gelbėjimo pajėgas.
Ugniagesiams ne iš karto pavyko patekti į degantį butą – buto durys buvo šarvuotos, o negalią turintis vyras atsisakė įleisti gelbėtojus.
Tik nupjovus durų spyną, ugniagesiams pavyko išlaisvinti dūmais apsinuodijusį vyrą bei užgesinti ugnį.