Tiesa, vežėjų argumentas, kodėl reikia naikinti troleibusus, kelia
šypseną. Esą troleibusai negali būti greitieji, nes jie negali
nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas paskui kitą.
Tiesiog išradimas! Pusę amžiaus troleibusai kursavo Vilniuje, ir mes to
nežinojome.
Pertvarkos rengėjai buvo užsimoję dar plačiau - ketino atsisakyti net
59 troleibusų. Vis dėlto vėliau apsispręsta tokio drastiško mažinimo
nesigriebti.
Vežėjai ramina, kad vietoj panaikintų troleibusų į gatves išleis 45
greituosius ir paprastus autobusus.
Troleibusų skaičius bus mažinamas ne tik todėl, kad jie nieko negali
aplenkti. Tik dabar vežėjai apsižiūrėjo, kad dalis troleibusų maršrutų
vis dar dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus. Beje,
greitųjų autobusų nuo rugsėjo sostinėje bus 15 daugiau. O jie gali
aplenkti paprastus autobusus ir net troleibusus.
Gatvėmis kursuojančių troleibusų rudenį turėsime 185. Pernai rugsėjį jų
riedėjo 225.
Kur dings kiti troleibusai? Juos pamatyti vilniečiai gali jau dabar
troleibusų parke Justiniškių gatvėje. Vienas kitas gal ir ašarą
nubrauks išvydęs tą vaizdą. Mat ši vieta primena troleibusų kapinyną.
Buvusioje automobilių stovėjimo aikštelėje, kur nėra net troleibusų
kontaktinio tinklo, sustatyti pasmerktieji. Jie turbūt niekada
neberiedės gatvėmis.
Kapinyne dabar apie 40 troleibusų. Mirtininkų, kaip vadina parko
darbuotojai, gretas rudenį papildys dar tiek pat transporto priemonių.
Kad aikštelėje jų tilptų kuo daugiau, pasmerktųjų ūsai iškelti į viršų,
seni troleibusai beveik remiasi vienas į kitą.
Nuo mirtininkų jau lupamos detalės - tai, kas tinka dar važiuojantiems
broliams. Salonuose nebeliko elektroninio bilieto įrangos. Netrukus
mirtininkai pradės rūdyti. O tada laukia vienintelė kelionė - į metalo
laužą.
Ištuštėjusias troleibusų vietas parke Justiniškėse jau užima autobusai.
Jie čia perkelti siekiant sutrumpinti kelią iki maršrutų.
Mažėja ne tik troleibusų, bet ir jų vairuotojų. Jų sumažėjo jau
nuo liepos 1-osios, kai pradėjus miesto transporto pertvarką buvo
panaikinti keturi troleibusų maršrutai.
Kai kurie troleibusų vairuotojai persikvalifikuoja ir sėda prie autobuso
vairo. Tačiau niekas nežino, kiek dar planuojama sumažinti troleibusų.
Vairuotojai tik raminami, kad nė vienas nebus atleistas. Jie viliojami
ir geresniu uždarbiu autobusų parke.
Kurios geresnės transporto priemonės - autobusai ar troleibusai? Ir
vienų, ir kitų šalininkai turi argumentų. Vežėjai tikina, kad autobuso
vieno kilometro ridos kaina šiek tiek mažesnė nei troleibuso.
Troleibusų šalininkai atkerta, kad autobusų eksploatacija gerokai
brangesnė. Be to, šių transporto priemonių eksploatacijos laikas
trumpesnis.
Taip pat jie primena, kad troleibusas yra ekologiškesnė transporto
priemonė, užmiršdami, jog jo sunaudojamai elektros energijai gaminti
taip pat naudojamas kuras.
Autobusų šalininkai taip pat ragina pamiršti troleibusų ekologiškumą,
nes jie rieda lėtai, tad už jų į eilę priversti stoti automobiliai. O
jie irgi teršia aplinką. O ir troleibusų kontaktinis tinklas bjauroja
miesto veidą.
Kada Vilniuje nebeliks troleibusų? Į šį klausimą nei vežėjai, nei
sostinės valdžia nesiryžta atsakyti.
Tiems, kurie laikosi įsikibę į šių transporto priemonių ūsus, vertėtų
nuvažiuoti į Justiniškių kapinyną. Stovint prie jo reikėtų savęs
paklausti: ar mes norime keliauti tokiomis transporto priemonėmis?