Ar brauksime ašarą dėl troleibusų?

2013 m. rugpjūčio 17 d. 11:00
Arūnas Dumalakas

Kartu su vasara iš Vilniaus gatvių iškeliaus ir keturiasdešimt

Daugiau nuotraukų (1)
Tiesa, vežėjų argumentas, kodėl reikia naikinti troleibusus, kelia šypseną. Esą troleibusai negali būti greitieji, nes jie negali nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas paskui kitą.
Tiesiog išradimas! Pusę amžiaus troleibusai kursavo Vilniuje, ir mes to nežinojome.
Pertvarkos rengėjai buvo užsimoję dar plačiau - ketino atsisakyti net 59 troleibusų. Vis dėlto vėliau apsispręsta tokio drastiško mažinimo nesigriebti.
Vežėjai ramina, kad vietoj panaikintų troleibusų į gatves išleis 45 greituosius ir paprastus autobusus.
Troleibusų skaičius bus mažinamas ne tik todėl, kad jie nieko negali aplenkti. Tik dabar vežėjai apsižiūrėjo, kad dalis troleibusų maršrutų vis dar dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus. Beje, greitųjų autobusų nuo rugsėjo sostinėje bus 15 daugiau. O jie gali aplenkti paprastus autobusus ir net troleibusus.
Gatvėmis kursuojančių troleibusų rudenį turėsime 185. Pernai rugsėjį jų riedėjo 225.
Kur dings kiti troleibusai? Juos pamatyti vilniečiai gali jau dabar troleibusų parke Justiniškių gatvėje. Vienas kitas gal ir ašarą nubrauks išvydęs tą vaizdą. Mat ši vieta primena troleibusų kapinyną.
Buvusioje automobilių stovėjimo aikštelėje, kur nėra net troleibusų kontaktinio tinklo, sustatyti pasmerktieji. Jie turbūt niekada neberiedės gatvėmis.
Kapinyne dabar apie 40 troleibusų. Mirtininkų, kaip vadina parko darbuotojai, gretas rudenį papildys dar tiek pat transporto priemonių. Kad aikštelėje jų tilptų kuo daugiau, pasmerktųjų ūsai iškelti į viršų, seni troleibusai beveik remiasi vienas į kitą.
Nuo mirtininkų jau lupamos detalės - tai, kas tinka dar važiuojantiems broliams. Salonuose nebeliko elektroninio bilieto įrangos. Netrukus mirtininkai pradės rūdyti. O tada laukia vienintelė kelionė - į metalo laužą.
Ištuštėjusias troleibusų vietas parke Justiniškėse jau užima autobusai. Jie čia perkelti siekiant sutrumpinti kelią iki maršrutų.
Mažėja ne tik troleibusų, bet ir jų vairuotojų. Jų sumažėjo jau nuo liepos 1-osios, kai pradėjus miesto transporto pertvarką buvo panaikinti keturi troleibusų maršrutai.
Kai kurie troleibusų vairuotojai persikvalifikuoja ir sėda prie autobuso vairo. Tačiau niekas nežino, kiek dar planuojama sumažinti troleibusų. Vairuotojai tik raminami, kad nė vienas nebus atleistas. Jie viliojami ir geresniu uždarbiu autobusų parke.
Kurios geresnės transporto priemonės - autobusai ar troleibusai? Ir vienų, ir kitų šalininkai turi argumentų. Vežėjai tikina, kad autobuso vieno kilometro ridos kaina šiek tiek mažesnė nei troleibuso.
Troleibusų šalininkai atkerta, kad autobusų eksploatacija gerokai brangesnė. Be to, šių transporto priemonių eksploatacijos laikas trumpesnis.
Taip pat jie primena, kad troleibusas yra ekologiškesnė transporto priemonė, užmiršdami, jog jo sunaudojamai elektros energijai gaminti taip pat naudojamas kuras.
Autobusų šalininkai taip pat ragina pamiršti troleibusų ekologiškumą, nes jie rieda lėtai, tad už jų į eilę priversti stoti automobiliai. O jie irgi teršia aplinką. O ir troleibusų kontaktinis tinklas bjauroja miesto veidą.
Kada Vilniuje nebeliks troleibusų? Į šį klausimą nei vežėjai, nei sostinės valdžia nesiryžta atsakyti.
Tiems, kurie laikosi įsikibę į šių transporto priemonių ūsus, vertėtų nuvažiuoti į Justiniškių kapinyną. Stovint prie jo reikėtų savęs paklausti: ar mes norime keliauti tokiomis transporto priemonėmis?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.