Nors privatūs vežėjai tikėjosi, jog valdžia paliks bent dalį maršrutų, kuriais kursavo jų autobusai, paaiškėjo, kad taip toli gražu nėra.
Prieš kelias dienas savivaldybė paskelbė konkursą, kuris vyks iki rugsėjo 3-iosios. Nors įmonės „Vilniaus viešasis transportas” vadovas Gintaras Nakutis tikino, kad privatūs vežėjai dar šiais metais bus įtraukti į miesto transporto schemą, jie didelio susidomėjimo konkursu nerodo.
Konkurso pirmojoje grupėje – trys maršrutai, kuriais siūloma važinėti privatininkams: 9-asis – Agrastų g.–Zuikių g., 20-asis – Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai ir 28-asis – Žemieji Paneriai–Grigiškės.
Dabar 9-ojo maršruto autobusas darbo dienomis važiuoja tik šešis kartus, nes nėra keleivių. Jų gal kiek padaugės tik per mokslo metus. Kiti du maršrutai taip pat populiaresni tik piko metu.
Antrojoje grupėje – keturi maršrutai: 13-asis – Žemasis Pavilnys–Stotis–Vilkpėdė, 58-asis – Stotis–Dzūkų g.–Kalnėnai, 61asis – Stotis–Kuprioniškės–Nemėžis ir 82-asis – Stotis–Salininkai–Juodšiliai.
Konkurso trečiojoje grupėje maršrutų daugiausia – septyni: 14-asis – Grigaičiai–Arimų g., 15-asis – Antakalnis–Turniškės, 38-asis – Antakalnis–Šilėnų g., 57-asis – Ateities g.–Bajorai, 87-asis – Ozo g.–Jeruzalė–Vanaginė, 115-asis – Antakalnis–Parko g., 116-asis – Bukčiai–Žvėrynas.
Tik ketvirtojoje grupėje yra vienintelis ne priemiesčio 40-asis maršrutas Fabijoniškės–Centras.
Vežėjus atbaido ir tai, kad sutartys bus pasirašomos tik šešiems mėnesiams.
Savivaldybė jau numatė ir kiekvienos maršrutų grupės ridą. Didžiausia ji trečiojoje grupėje – 1,5 mln. kilometrų.
Konkurse pageidaujantys dalyvauti vežėjai privalo turėti 40 autobusų, ne senesnių kaip 20 metų, kurių talpa – nuo 15 iki 35 vietų.
Paslaugos teikimo laikotarpiu savivaldybė privatiems vežėjams išnuomos elektroninio bilieto įrangą, o už paslaugas žada atsiskaityti atsižvelgdama į kiekvieno autobuso ridą.