Vilniuje vėl važinėja oranžiniai dviračiai

2013 m. liepos 15 d. 20:23
ELTA ir lrytas.lt inf.
Vilniaus gyventojai ir svečiai jau gali naudotis „CycloCity“ dviračių savitarnos sistema, tokia pat, kokia veikia Paryžiuje, Briuselyje, Dubline ir dar 64 pasaulio miestuose.
Daugiau nuotraukų (1)
Tuomet mieste įrengtos 24 „CycloCity“ stotelės ir pastatyta 200 dviračių. Vilnius yra pirmasis miestas Rytų Europoje, turintis tokią sistemą.
Sistemą sukūrė bendrovė „JCDecaux Lietuva“, kurios generalinė direktorė Žaneta Fomova teigė, jog sistema kainavo daugiau nei 20 mln. litų.
„Į sistemos įrengimą investuojama 22 mln. litų, didžioji šios sumos dalis skirta jos saugumui ir priežiūrai. Užtat vilniečiai, sumokėję registracijos mokestį, važinėti dviračiais galės iš esmės nemokamai: pirmasis važiavimo tokiu dviračiu pusvalandis nieko nekainuos“, - sakė ji.
Naujaisiais dviračiais galima naudotis iki spalio 15 d.
Kiekvienas norintis jais naudotis galės prisijungti prie sistemos savo „Vilniečio kortele“ arba asmenine „CycloCity“ kortele, kurią reikės papildyti 30 litų suma. Nuo jos būtų nuskaičiuojamas mokestis už dviračio nuomą.
Šios kortelės bus dalijamos nemokamai prie pirmųjų „CycloCity“ stotelių, jų registracijos mokestis sezonui šiemet sieks 20 litų, o nuo ateinančių metų - 69 litus. Kortelės bus aktyvuojamos internete.
Įsigyti 3 dienų bilietą važiavimui dviračiu už 10 litų bus galima ir mokant banko kortele.
Kad gyventojai kuo daugiau dalytųsi naujaisiais dviračiais, sukurta tokia kainodaros sistema, kuri skatina važiuoti pusvalandį, o po to dviratį keisti. Kitaip antrasis pusvalandis tuo pačiu dviračiu apmokestinamas 1,5 lito, trečiasis - 5 litais, ketvirtasis - 12 litų ir t. t.
Sistemą kūrusios bendrovės projekto vadovas Darius Jasiukaitis sakė, jog tokia kainų sistema siekiama, kad žmonės neimtų vieno dviračio ilgam laikui.
„Kainodara sudaryta taip, kad žmonės neimtų dviračių savaitgaliui ar važiuoti tolimus atstumus. Didžiausią nuotolį tarp „CycloCity“ stotelių - stoties ir „Europos“ prekybos centro - galima numinti per pusvalandį, o dauguma stotelių išdėstytos 300-400 metrų atstumu, tad protingai naudodamiesi gyventojai gali visą sezoną po miestą važinėti tik už registracijos mokestį“, - teigė jis.
Anot jo, miesto dviračių kainodara, priežiūros sistema ir pats dviračio modelis sukurtas atsižvelgiant į ilgametės tarptautinės praktikos metu įgytas žinias.
„Apie 600 eurų (2100 Lt) vertės trijų bėgių dviratis paruoštas taip, kad būtų kaip galima saugesnis ir stabilesnis, pritaikytas važiuoti mieste. Dviračiui ir stotelėms panaudoti itin tvirti mechanizmai, juo gali važiuoti vienas ne jaunesnis nei 14 metų asmuo“, - kalbėjo D. Jasiukaitis.
Dviračių sistemą inicijavo Vilniaus miesto savivaldybė, paskelbusi miesto reklamos plotų nuomos konkursą. „JCDecaux“ su miesto savivaldybė pasirašė sutartį dėl savitarnos dviračių sistemos 15 metų terminui. Pagal sutartį su miesto savivaldybe „JCDecaux“ buvo įsipareigojusi įrengti sistemą iki 2014 m. balandžio 15 d., tačiau paankstino startą iki šių metų vasaros.
Dauguma „CycloCity“ stotelių įrengtos miesto centre, jų vietas konkurso metu nurodė Vilniaus savivaldybė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.