Nors reformų priešininkai sako, kad tai tik įneš dar daugiau
chaoso, Vilniaus valdžia žada greitesnį ir patogesnį susisiekimą,
mažesnes transporto spūstis ir sutaupytas milijonines lėšas.
Pagal naująją sostinės viešojo transporto sistemą šalia
pagrindų autobusų maršrutų atsiras šeši greitieji maršrutai, kurie
važinės kas 5-6 minutes ir keleivius veš pagrindinėmis kryptimis:
Stotis-Santariškės, Santariškės-Laisvės prospektas-Stotis,
Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, Pilaitė-Saulėtekis,
Pašilaičiai-Saulėtekis, Naujoji Vilnia-Centras. Taip pat
savivaldybė žada privežamuosius maršrutus, kuriais važiuojantys
mažos talpos autobusai leis atokiausių Vilniaus rajonų gyventojams
pasiekti greitųjų maršrutų stoteles.
Greitiesiems maršrutams įrengta 14 km naujų A juostų. Iš jų 8
km įrengti išplatinus gatves.
Daugiau nei trečdalyje autobusų ir troleibusų stotelių
iškabinti atnaujinti viešojo transporto tinklo žemėlapiai, nauji
grafikai. Stotelėse, kuriose stos greitųjų maršrutų autobusai, bus
įrengti ne tik įprasti viešojo transporto grafikų tvarkaraščiai,
bet ir greitųjų maršrutų žalieji cilindrai, pagal kuriuos keleiviai
žinos, ar toje stotelėje stos greitasis autobusas. Visuose
greituosiuose autobusuose bus įrengtos ir greitųjų maršrutų
išklotinės, leisiančios keleiviams susipažinti su maršruto
stotelėmis.
Nuo pirmadienio sostinėje dirbs savanoriai, kurie stotelėse
dalins medžiagą, aiškins keleiviams, kaip keliauti pasikeitus
sistemai.
40-tyje stotelių bus įrengtos atnaujintos švieslentės, kurių
maitinimas nebebus susietas su troleibusų tinklu. Tai esą leis
išvengti iki tol dažnų švieslenčių gedimų.
Mieste nelieka mikroautobusų, naikinami 8 troleibusų ir
autobusų maršrutai, ateityje žadama nemokamai vežti 80-ies
sulaukusius vilniečius.
Nuo liepos 1 dienos keičiasi ir iš vairuotojų perkamų bilietų
kainos - įsigytas bilietas iš vairuotojo be nuolaidos kainuos 3,50
lito, su 50 proc. nuolaida - 1,75 lito. Jie galios iki paskutinės
maršruto stotelės.