Greitųjų autobusų tvarkaraščiai stotelėje bus pažymėti žalia spalva. Piko metu šie autobusai kursuos kas 5-6 minutes ir važiuos specialiomis eismo juostomis, todėl judės kur kas greičiau negu įprasti autobusai ir troleibusai.
Pasak A. Zuoko, prie naujos tvarkos vilniečiai turės prisitaikyti nuo liepos 1 dienos.
Greitųjų autobusų maršrutai bus tokie: Stotis–Kalvarijų g.–Santariškės, Santariškės–Laisvės pr.–Stotis, Fabijoniškės–Centras–Oro uostas, Pilaitė–Konstitucijos pr.–Saulėtekis, Pašilaičiai–Ozo g.–Saulėtekis ir Parko–Olandų g.–Žaliasis tiltas.
Anot savivaldybės atstovų, nuo liepos vilniečiams teks dažniau persėsti, bet kelionės tikslą jie pasieks greičiau.
A. Zuokas jau anksčiau žurnalistams yra sakęs, kad pertvarkyti viešąjį transportą sostinėje verčia ne susižavėjimas naujovėmis, o gresiantis bankrotas.
Sumažinus nuostolingus maršrutus, būtų sutaupyti mokesčių mokėtojų pinigai – apie 10 mln. litų per metus. Dabar iš 96 maršrutų Vilniuje pelningi tik 10 procentų.
Dėl nuo sovietinių laikų stichiškai sudarytų maršrutų ir grafikų Vilniaus viešojo transporto sistemoje vyravo chaosas, dėl kurio buvo patirta 180 mln. litų nuostolių, grėsė bankrotas. Dabartinės miesto valdžios teigimu, iki šio laiko nuostolius pavyko sumažinti iki 111 mln. litų.
Vilniaus miesto savivaldybės viešojo transporto pertvarkos darbo grupės vadovas Kastytis Lubys teigia, kad kartu su greitaisiais autobusais atsiras privežamieji maršrutai, kuriais važiuojantys mažos talpos autobusai leis net ir atokiausių Vilniaus rajonų gyventojams pasiekti greitųjų maršrutų stoteles. Visose transporto priemonėse galios „Vilniečio kortelė“.
„Iš pradžių bus nesusipratimų, laikinų nepatogumų, kol vilniečiai pripras prie naujos tvarkos, naujų grafikų. Tai neišvengiama“, – prognozuoja A. Zuokas.
Anot sostinės mero, troleibusai su ūsais – jau praeitis. Iš sostinės troleibusų parko ketinama išgabenti 59 pasenusius troleibusus.
Vilniaus autobusų parkas sparčiai atsinaujina – iš viso sostinėje netrukus riedės net 59 nauji MAN autobusai.