„JCDecaux Lietuva“ generalinės direktorės Žanetos Fomovos paklausus, ar naujiesiems dviračiams negalima buvo pasirinkti kitos spalvos, ji atsakė, kad oranžinė buvo įrašyta į savivaldybės konkurso sąlygas, todėl ne.
Už sistemos įrengimą Vilniaus miesto savivaldybė „JCDecaux“ atleidžia nuo dalies rinkliavų už reklamos plotus ir tokiu būdu investuoja apie 7 mln. litų. Sutartis dėl savitarnos dviračių sistemos pasirašyta 15 metų.
Organizatoriai tikisi, kad naujųjų oranžinių dviračių neištiks jų pirmtakų likimas. Sugrįžtantys oranžiniai dviračiai turės apsaugos sistemą, kurią sulaužyti ar sugadinti bus pakankamai sudėtinga.
Vieno naujojo dviračio kaina – beveik 2,2 tūkst. litų. Jų vidurvasarį Vilniuje atsiras 200, bus įrengtos 24 dviračių savitarnos sistemos „CycloCity“ stotelės (žiūrėti žemėlapį nuotraukų galerijoje). Sistema veiks 24 valandas per parą, visomis savaitės dienomis.
„Į „CycloCity“ įrengimą investuojama 22 mln. litų, didžioji šios sumos dalis skirta jos saugumui ir priežiūrai. Užtat vilniečiai, sumokėję registracijos mokestį, važinėti dviračiais galės iš esmės nemokamai: pirmasis važiavimo tokiu dviračiu pusvalandis nieko nekainuoja“, – sakė Ž. Fomova.
„Jacobs 3in1“ dviračiais bus galima naudotis iki spalio 15 d., o naujas sezonas prasidės pavasarį – 2014 m. balandžio 15-ąją. Ateinančią vasarą sostinėje jau bus 36 „CycloCity“ stotelės ir važinės 300 šių dviračių. Kiekvienas norintis jais naudotis visą sezoną galės prisijungti prie sistemos savo Vilniečio kortele arba asmenine „CycloCity“ kortele, kurią reikės papildyti 30 litų suma (nuo jos būtų nuskaičiuojamas mokestis už dviračio nuomą).
Šios kortelės bus dalijamos nemokamai prie pirmųjų „CycloCity“ stotelių, jų registracijos mokestis sezonui šiemet sieks 20 litų, o nuo ateinančių metų – 69 litus. Kortelės bus aktyvuojamos internete cyclocity.lt. Įsigyti 3 dienų „CycloCity“ bilietą už 10 litų bus galima ir mokant banko kortele.
Kad gyventojai kuo daugiau dalytųsi „Jacobs 3in1“ dviračiais, sukurta tokia kainodaros sistema, kuri skatina važiuoti pusvalandį, o po to dviratį keisti. Kitaip antrasis pusvalandis tuo pačiu dviračiu apmokestinamas 1,5 Lt, trečiasis – 5 Lt, ketvirtasis – 12 Lt tarifu ir t.t.
„Kainodara sudaryta taip, kad žmonės neimtų dviračių savaitgaliui ar važiuoti tolimus atstumus. Didžiausią nuotolį tarp „CycloCity“ stotelių – stoties ir „Europos“ prekybos centro – galima nesunkiai numinti per pusvalandį, o dauguma stotelių išdėstytos 300-400 metrų atstumu, tad protingai naudodamiesi gyventojai gali visą sezoną po miestą važinėti tik už registracijos mokestį“, – pridūrė „JCDecaux“ dviračių nuomos sistemos projekto vadovas Darius Jasiukaitis.
Anot jo, miesto dviračių kainodara, priežiūros sistema ir pats dviračio modelis sukurtas atsižvelgiant į ilgametės tarptautinės praktikos metu įgytas žinias.
„Apie 600 eurų vertės trijų bėgių dviratis paruoštas taip, kad būtų kaip galima saugesnis ir stabilesnis, pritaikytas važiuoti mieste. Dviračiui ir stotelėms naudojami itin tvirti mechanizmai, juo gali važiuoti 1 ne jaunesnis nei 14 m. amžiaus asmuo“, – kalbėjo D. Jasiukaitis.
Kad miesto gyventojai žinotų, kuriose stotelėse yra dviračių, o kuriose – laisva vieta dviračiui pastatyti, jiems pravers programėlė išmaniajam telefonui „AllBikesNow“, o iškilus klausimams vilniečiai galės bet kada nemokamai skambinti į klientų aptarnavimo skyrių telefonu 8 800 22008. „Jacobs 3in1“ dviračiais važinėjanti bendruomenė galės burtis ir socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje.
„Siekiame, kad visi miesto gyventojai priimtų šiuos dviračius kaip šeimininkai, žinotų, kad jie yra jų privilegija ir nuosavybė“, – apie projekto planus kalbėjo Ž. Fomova.
Panašios į Vilniaus „CycloCity“ sistemos jau veikia Paryžiuje, Briuselyje, Dubline ir dar 64 kituose pasaulio miestuose. Artimoje ateityje vieną ketinama pradėti Rusijoje.
„JCDecaux“ rinkodaros vadovo Alberto Asserafo teigimu, užsienyje pasitenkinimas šia sistema labai didelis, o sugadinamų dviračių, palyginus su tuo, kiek jie yra naudojami, labai nedaug.