Vietoj ralio trasos patikrinimo - įnirtingos lenktynės

2013 m. gegužės 27 d. 15:40
Šarūnas Meškys
Praėjusį savaitgalį vykęs Vilniaus ralis pažymėtas tragiška 33 metų moters žūtimi. Nevaldomas „nulinis“ saugos automobilis „Subaru Impreza Sti“ rėžėsi į šalia trasos stovėjusią aistruolių minią ir mirtinai sužalojo moterį.
Daugiau nuotraukų (1)
Lietuvos automobilių klubo (LAK) prezidento Rolando Dovidaičio teigimu, neretai „nuliniai“ saugos ekipažai neatlieka jiems paskirtų funkcijų, o lenktyniauja tarpusavyje ir nesilaiko saugaus greičio.
„Nulinis“ ekipažas lėkė per greitai, nesuvaldė automobilio ir rėžėsi į saugaus atstumo nesilaikančią žmonių minią“, - tikino R. Dovidaitis.
R. Dovidaičio teigimu, ralio organizatoriai padarė viską, kad varžybos būtų saugios ir žmonės jose nenukentėtų. Tačiau tragiško nelaimingo atsitikimo išvengti nepavyko. Kodėl?
Lietuvos automobilių klubo valdybos nario Aleksandro Remiševskio nuomone, automobilių ralis – pavojingas sportas, todėl saugotis turi visi: „Lenktynėse nuolat kartojama, kad žmonės nestovėtų ten, kur pavojinga. Tačiau įvykus nelaimei kaltinimai dažniausiai žeriami organizatoriams ar ekipažui“.
Saugų greitį nustato ekipažas
Paklaustas, ar moterį pražudžiusio automobilio ekipažas važiavo leistinu greičiu, R. Dovidaitis tikino, kad „nuliniam“ ekipažui nėra nustatytos greičio ribos, tačiau saugos automobilio paskirtis – ne važiuoti greitai, o patikrinti trasą ir duoti pastabas teisėjams.
„Vis dėlto moterį pražudęs ekipažas važiavo per greitai“, - portalui lrytas.lt sakė LAK prezidentas.
Ekipažas, važiuojantis prieš pirmąjį lenktynių dalyvį, privalo informuoti teisėjus, ar nėra kliūčių ir ar žiūrovai stovi ne per arti trasos.
Specialistų nuomone, didžiausia problema ta, kad nulinio ekipažo nariams nereikia mokėti startinio mokesčio ir jie neatlieka jiems skirtos funkcijos.
„Kai kurie nulinio ekipažo nariai važiuoja tik tam, kad pasivažinėtų ir tarpusavyje palenktyniautų ralio trasoje“, - kalbėjo R. Dovidaitis. Tai - jau ne pirmas atvejis, kai ralio organizatoriai lieka nepatenkinti nulinio ekipažo elgesiu.
Vilniaus ralio trasoje važiavo penki „nuliniai“ ekipažai. Du iš jų dar iki trečiojo greičio ruožo pasitraukė dėl gedimų. Ištyrus įvykį turėtų paaiškėti, ar automobilis buvo techniškai tvarkingas.
Mokestis už taisyklių pažeidimą
Dabar nėra jokių taisyklių, kurios drausmintų savo funkcijų neatliekančių „nulinių“ ekipažų. Federacijos planuose yra numatyta svarstyti apie mokestį tokiam ekipažui, jei šis pažeis reglamentuotas funkcijas.
„Kol kas organizatoriai negali kontroliuoti saugos ekipažų“, - apgailestavo prezidentas.
Jo teigimu, ralio organizatoriai visada nori, kad varžybos vyktų sklandžiai ir netektų užlaikyti sportininkų trasoje. Todėl „nulinis“ ekipažas pasirenka ne saugų greitį, o tokį, kuris nestabdytų ralio dalyvių.
Atlikus tyrimą bus nustatyta, kodėl po šuolio per trampliną automobilis važiavo ne pagal nustatytą trajektoriją ir įsirėžė į aistruolių minią.
Žiūrovai nesilaikė saugaus atstumo
Kai pravažiavo pirmasis saugos automobilis, per arti trasos stovinčių žmonių buvo paprašyta atsitraukti. Žiūrovai savo ruožtu tikino, kad laikysis saugumo ir niekas nenukentės.
„Paprašyti pasitraukti toliau nuo trasos žiūrovai teigė esą „seni ralio vilkai“ ir taisykles žino“, - pasakojo R. Dovidaitis.
Ilgametis automobilių ralio aistruolis sakė, kad grėsmė gyvybei – pačių ralio žiūrovų problema.
„Nustatyta trasos saugos juosta lenktynėse vis artėja kelio link, žmonės braunasi kuo arčiau trasos, galvoja, kad atsidūrę keliais metrais arčiau išvys geresnį reginį“, - teigė prezidentas.
Autosporto fanų asociacija (ASFA), vienijanti automobilių sporto mėgėjus, teigia, kad atsakomybė už žiūrovės mirtį lenktynėse tenka ralio organizatoriams.
ASFA išplatintame pareiškime sakoma, kad nebuvo pasirūpinta apsaugos juostomis, skiriančiomis žiūrovus nuo lenktynių trasos, o žmogaus žūtis neatrodė esanti kliūtis tęsti renginį.
„Po įvykio atvažiavę organizatoriai kažkodėl kalbėjo apie ten buvusias mistiškas juostas. Paskutinysis „nulinukas“ lėkė aiškiai per greitai“, – pranešime spaudai teigė ASFA atstovė spaudai Inga Juškevičiūtė.
Lietuvos automobilių sporto federacija bendrauja su žuvusiosios draugu Viliumi. „Tariamės dėl laidotuvių, suteiksime tiek finansinę, tiek moralinę pagalbą“, - sakė R. Dovidaitis. Jo teigimu, mirusiosios artimieji supranta, kad visa grupė žmonių, kurioje buvo ir tragiškai žuvusi moteris, stovėjo per arti trasos ir nesilaikė saugumo taisyklių.
ralisMirtisRolandas Dovidaitis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.