Gyventojų ir vežėjų nerimu mikliai pasinaudojo opozicijoje merui Artūrui Zuokui esantys sostinės politikai. Paraginta konservatoriaus, Vilniaus miesto tarybos nario Vido Urbonavičiaus, negausi minia šaukė: „Zuokui – ne!“.
Vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis kaltino sostinės savivaldybę, kad naikinamos darbo vietos, žlugdomas smulkus verslas.
„Taip susidorojama su konkurentais“, - tikino S. Matulionis.
Klausė, kaip reikės grįžti į Lentvarį
Į mitingą atvyko ir keli Seimo nariai. Liberalas Remigijus Šimašius kalbėjo: „Taip, mikroautobusai ne visada švarūs, ne visada skamba muzika, kokios mes norėtume. Bet palikti maršrutinius taksi ar naikinti, privalo nuspręsti keleiviai, o ne politikai“.
Plakatą „Grąžinkite 2-ąją „Latviją“ laikantis studentas Julius teigė, kad nelikus 2-ojo maršruto mikroautobuso, jis iš Fabijoniškių niekaip nespėja laiku atvykti į paskaitas miesto centre.
Labai sunerimę buvo priemiesčių gyventojai. Lentvario bendruomenės atstovas piktinosi, kad panaikinus privačių autobusų maršrutus lentvariškiai galės atvažiuoti į Vilnių savivaldybės autobusais, bet grįžti nebus kuo.
Į Vilniaus aikštę susirinko ne tik aiškiai žinantys ko nori vilniečiai, bet ir suagituoti politiniais tikslais.
Plakatą su privačių vežėjų interesus užrašu laikantis Naujosios Vilnios gyventojas Tomas prisipažino retai važinėjantis maršrutiniais taksi, nieko negalintis pasakyti apie jų paslaugų kokybę.
„Kaimynas užsiima politika, jis yra prieš A. Zuoką, tai paprašė manęs atvykti ir pastovėti čia su plakatu“, - aiškino vyriškis.
A. Zuoko atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas portalui lrytas.lt teigė, jog mitinguotojai suplaka kelis dalykus į vieną krūvą, o tuo pasinaudoja opozicijos politikai.
„Iš tiesų per mažai buvo informacijos apie viešojo transporto pertvarką. Dar nenuspręsta, koks iš tiesų bus maršrutinių taksi likimas. Šiandien, trečiadienį, Vilniaus taryba ir svarstys, ar įtraukti maršrutinius taksi į vientisą sostinės viešojo transporto sistemą. Jie yra už sistemos ribų, dubliuoja pelningus maršrutus. Maršrutiniuose taksi negalioja ir nuolaidos socialiai remtiniems žmonėms“.
Maršrutiniais taksi naudojasi retas vilnietis
R. Gorbačiovas paaiškino, jog pagal savivaldybės planą numatoma maršrutiniams taksi skirti pagalbinį vaidmenį naujos viešojo transporto sistemos ribose.
„Maršrutiniai taksi galėtų privežti keleivius iš atokesnių priemiesčių, rajono miestelių iki didžiųjų transporto mazgų. Tarkime, nuo Bajorų kalvų iki Lazdynų ar kito didesnio transporto mazgo“, - sakė R. Gorbačiovas.
Mero atstovo spaudai nuomone, tai nepabrangintų kelionės, nes maršrutiniuose taksi turėtų būti įrengta tokia pat elektroninio bilieto sistema, kaip ir autobusuose ir troleibusuose.
„Iš kitos pusės, suprantu vežėjų nerimą. Tikrai nėra garantijų, kad po viešojo transporto pertvarkos jie turės tą patį darbą, kaip ir iki šiol“, - pripažino R. Gorbačiovas.
Vilniaus savivaldybės duomenimis, maršrutiniais taksi nuolat naudojasi tik apie 5 proc. vilniečių.
Trečiadienį tarybos posėdyje turėtų būti skelbiamos ir svarstomos privačių vežėjų įsitraukimo į naują viešojo transporto sistemą sąlygos.