Taip mano šiemet Metų mokytojais tapę Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos istorijos mokytojas ekspertas Andrius Porutis, Kėdainių „Ryto“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja ekspertė Rasa Rugelienė, Prienų „Žiburio“ gimnazijos muzikos mokytoja ekspertė Roma Ruočkienė, Vilniaus Žemynos gimnazijos mokytoja ekspertė Aldona Šventickienė, Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro surdopedagogė, pradinių klasių mokytoja ekspertė Aldonai Vieliūtė.
- Kaip manote, už kokius nuopelnus tapote Metų mokytoju? - lrytas.lt paklausė Metų mokytojo A. Poručio.
Tai buvo mano mokinių iniciatyva, o ją palaikė ir mokyklos administracija. Manau, kad taip įvertintas esu ne tik todėl, kad esu mokytojas, bet ir už savo visuomeninę veiklą – dalyvavimą įvairiuose projektuose, už tai, kad prisidedu prie ugdymo programų rengimo.
Mokytoju dirbate jau 21 metus.
- Kas jus labiausiai džiugina mokykloje?
Mokiniai. Žinoma, jų visokių būna. Tačiau bet kokiu atveju jie imlesni, nei buvo mano kartos mokiniai, nebijo naujovių, turi daugiau galimybių ir pasaulis jiems atviresnis.
- O kas liūdina?
Tai, kad vaikų mažėja. Dėl to mokytojai nesijaučia saugūs, nėra tikri, kad turės darbo.
Švietimo sistema dinamiška, tad ji turi nuolat keistis. Tiesa, norėtųsi, kad tos visos permainos būtų geriau apgalvotos, kad būtų daugiau ir plačiau diskutuojama prieš priimant sprendimus.
- Nė karto nebuvote suabejojęs pašaukimu, neketinote mesti mokytojo darbo?
Dirbti mokytoju pradėjau dar būdamas studentu, baigdamas studijas net nesvarsčiau imtis ko kito.
- O ką pasakytumėte tiems, kurie mano, kad pedagogika – ne vyrų darbas?
Manau, kad yra atvirkščiai, vyrai kaip tik labai tinka šiam darbui. Be to, būti vyru mokytoju – jau pusė sėkmės, juk mokykloje dabar tik 13 procentų mokytojų yra vyrai, gali sakyti, kad esame savotiška egzotika. Todėl mums, vyrams, netgi lengviau.
Metų mokytojo premiją ketvirtadienį įteikė švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis ir premjeras Algirdas Butkevičius.
Metų mokytojo premija skiriama už reikšmingiausius pedagogikos srities darbus, indėlį į švietimo reformos įgyvendinimą, visuomenės demokratinės kultūros, bendražmogiškų ir pilietinių vertybių ugdymą.
Premiją kasmet skiria švietimo ir mokslo ministras. Kandidatus premijai gauti teikia mokyklų vadovų ir mokytojų asociacijos, švietimo įstaigų steigėjai, taip pat ministerija. Premijos dydis – 15 600 Lt.
Metų mokytojo premiją Švietimo ir mokslo ministerija įsteigė 1998-aisiais. Iki šiol premijomis buvo apdovanota apie 80 mokytojų.
Apie 2012 metų mokytojus
Andrių Porutį Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos bendruomenė gerbia už erudiciją, platų kultūrinį akiratį, principingumą, subtilų humoro jausmą, toleranciją, pagarbą mokiniui.
Mokytojas visada išsako aiškią ir tvirtą poziciją, kai sprendžiamos bendruomenės problemos, yra nuolatinis pilietinių iniciatyvų ir akcijų organizatorius mokykloje.
Šis istorijos mokytojas yra aktyvus mokyklos bendruomenės narys, kolegų renkamas į mokyklos tarybą ir mokyklos metodinę tarybą, buvo jos vadovu. Jis, kaip didelę patirtį turintis ekspertas, rengia, analizuoja ir recenzuoja įvairius valstybei reikšmingus dokumentus, vadovėlius, kitas mokymo priemones.
Mokytojas yra valstybinio istorijos brandos egzamino vyresnysis vertintojas ir apeliacijų komisijos narys, antrai kadencijai išrinktas į Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos tarybą. Jis aktyviai dalyvauja įvairiuose nacionaliniuose projektuose, dalijasi savo patirtimi su kolegomis seminaruose istorijos mokymo ir vertinimo klausimais, vadovauja būsimų mokytojų pedagoginei praktikai.
Mokytojo vadovaujama mokinių komanda 2010 m. laimėjo „Euroscola“ konkursą ir atstovavo Lietuvai Europos Sąjungos šalių jaunimo debatuose Europos Parlamente, Strasbūre.
Rasa Rugelienė, Kėdainių „Ryto“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja ekspertė, pasižymi labai plačiu pedagoginių gebėjimų spektru, erudicija, optimizmu, ji yra aktyvi visuomenininkė.
Mokytoja pamokas veda ir muziejuose, kitose kultūros paveldo vietose. Ne tik savo klasės, bet ir visos mokyklos mokiniams rengia ekspedicijas, kitus renginius, skirtus pilietiškumui, tautiniam sąmoningumui ugdyti.
Mokytoja geba susieti tradicijų ir tautos vertybių puoselėjimą su moderniomis metodikomis, technologijomis. Jos sukurtomis metodinėmis priemonėmis – uždavinynais, leidiniais mokytojams, testais, skirtais dirbti su „Šok“ serijos (UAB leidykla „Šviesa“) vadovėliais, naudojasi visa Lietuva.
Ji nuolat tobulinasi dalyvaudama įvairiuose nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose, savo žiniomis noriai dalinasi tiek pačios, tiek kitų organizuojamuose renginiuose, konferencijose, publikuoja straipsnius, konsultuoja kitų mokyklų pradinių klasių mokytojus.
Romos Ruočkienės, Prienų „Žiburio“ gimnazijos muzikos mokytojos ekspertės, nuopelnai gerai žinomi ne tik Prienuose, bet ir visoje šalyje. R. Ruočkienė – įvairių projektų iniciatorė, organizatorė, koordinatorė. Mokytojos vadovaujamas mišrus choras skina laimėjimus konkursuose.
Vienas iš išskirtinių mokytojos darbo rezultatų – suburti vaikinų ansambliai, dalyvaujantys „Dainų dainelės“ konkursuose, mišrus ansamblis, mišrus kvartetas, mišrūs duetai, tercetai, sėkmingai pasirodantys festivaliuose, reprezentaciniuose renginiuose. Jos mokiniai yra ne kartą tapę konkursų laureatais. Mokytoja yra kūrybinga, aktyvi, gebanti sutelkti mokinius kūrybiniam darbui.
Aldona Šventickienė, Vilniaus Žemynos gimnazijos mokytoja ekspertė, Humanitarinio ir socialinio ugdymo skyriaus vedėja, – kūrybiška mokytoja ir profesionali vadybininkė.
Dirbdama Egzaminų vertinimo komisijos pirmininke, ji atliko svarbius ir esminius lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino vertinimo kaitos parengiamuosius darbus.
Jos reikšmingiausi darbai susiję su naujo lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino kaita ir naujovių diegimu. Ji rengia straipsnius aktualiais lituanistinio ugdymo klausimais, koordinuoja maironiečių veiklą Vilniaus mieste, dalyvauja Nacionalinio diktanto vertinimo komisijoje. Ji sutelkė mokytojus neformaliems lituanistikos projektams – jaunųjų filologų kūrybos plenerui „Pašvaistės“, konferencijai Vilniaus mokyklų vadovams ir mokytojams „Kūrybinės mokytojų laboratorijos“.
Surdopedagogė Aldona Vieliūtė dirba Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre (LKNUC) pradinių klasių mokytoja.
A. Vieliūtės mokiniai – kurtieji ir neprigirdintieji – išmoksta ne tik gerai kalbėti sakytine kalba, bet ir gerai skaičiuoja, taisyklingai rašo. Turi išskirtinį gebėjimą įtraukti mokinių tėvus į ugdymo procesą, jos mokinių tėvai nuolat pabrėžia vaikų motyvaciją mokytis ir didžiulį norą (net kai serga) eiti į mokyklą.
Šios mokytojos mokinių mokymosi sėkmingumas padėjo centro bendruomenei įgyvendinti svajonę – pradėti teikti vidurinį ugdymą kurtiems ir neprigirdintiems vaikams. 2001 m. LKNUC išleista pirmoji abiturientų laida, kurios didžioji dalis – buvę mokytojos A. Vieliūtės mokiniai, vėliau sėkmingai baigę aukštąsias mokyklas. Surdopedagogė dalyvauja Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrijos ,,Pagava“ veikloje. Ji konsultuoja tėvus, mokytojus, švietimo pagalbos specialistus.