„Istorija paprasta. Pasipiršau merginai ir, kaip priklauso, padovanojau jai žiedą su deimantu. Sumokėjau beveik du tūkstančius litų. Tačiau po poros savaičių ji nuėjo į universitetą ir besėdėdama paskaitose pastebėjo, kad deimanto nebėra. Akmuo tiesiog iškrito ir kažkur pasimetė“, - piktinosi kaunietis.
Vyras redakcijos prašė kol kas neminėti nei jo vardo, nei pavardės. Kaunietis tikisi situaciją su pardavėjais išspręsti taikiai, o ne teismo keliu.
Iš susijaudinusios mylimosios sužinojęs problemą, vaikinas pasiėmė žiedą ir iškart nuvažiavo į dirbinį pardavusią parduotuvę „Aukso gija“. Čia jam buvo pasiūlyta žiedą nusiųsti gamintojui į Vokietiją, kad būtų atlikta ekspertizė ir nustatyta, kas kaltas dėl pamesto brangakmenio.
Tačiau kaunietis su tokiu pasiūlymu nesutiko ir kreipėsi Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Pastaroji išvadų, kurios paaiškintų, kas nutiko žiedui, patarė prašyti „Lietuvos prabavimo rūmuose“. Tik sulaukę klientui palankių nepriklausomų ekspertų išvadų, inspekcijos specialistai galės imtis ginti pažeistas teises.
„Nesutikau, kad žiedą siųstų gamintojui. Nemanau, kad ten galima tikėtis nepriklausomos ekspertizės, juk gamintojas yra aiškiai suinteresuotas patirti kuo mažiau nuostolių. Dabar lauksiu Lietuvos ekspertų išvadų, jų turėtų pakakti. Esu įsitikinęs, kad nepadarėme nieko, kad tas deimantas pasimestų dėl mūsų kaltės“, - tikino pašnekovas.
Atsakomybę verčia klientui
Didžiuosiuose miestuose keletą juvelyrikos parduotuvių turinti įmonės „Aukso gija“ savininkė Alvida Plytnykienė lrytas.lt teigė pardavinėjanti tik kokybišką juvelyriką. Esą kiekvienas tauriojo metalo žiedas su brangakmeniu turi „Prabavimo rūmų“ sertifikatą, kuris užtikrina, kad gaminys kokybiškas. Tiesa, toks sertifikatas patvirtina tik brangiojo metalo prabą ir brangakmenio rūšį, bet ne pagaminimo kokybę.
„Visi gaminiai yra siunčiami į „Lietuvos prabavimo rūmus“. Patikrinti gaminiai yra įspauduojami atitinkama praba,o gaminiams su brangakmeniais yra išrašomi sertifikatai. Kiekvienas pirkėjas su pirkimo čekiu gauna juvelyrinių dirbinių priežiūros taisykles ir daug informacijos apie perkamą gaminį. Todėl problemos gali atsirasti tik netinkamai elgiantis su juvelyriniu gaminiu“, - tikino A. Plytnykienė.
Pasak verslininkės, sugadinimai ar juvelyrinių gaminių pažeidimai nėra dažni, bet pasitaiko ir tyčinių sugadinimų. Tuomet esą kreipiamasi į „Lietuvos prabavimo rūmų“ ekspertus.
„Dauguma pirkėjų žino, kaip elgtis su juvelyriniu gaminiu, naudoja juvelyrinių gaminių priežiūros priemones, kurias rekomenduojame nusipirkti su gaminiu ir nesusiduria su jokiomis problemomis“, - aiškino verslininkė.
Problema – kasdienė
„Lietuvos prabavimo rūmų“ vyriausioji prabuotoja Regina Sakalauskienė nelinkusi visiškai sutikti su verslininkės nuomone. Specialistė įsitikinusi, kad dažnai kaltos būna abi pusės. Prekybininkai ne visada tinkamai išaiškina klientams papuošalų savybes, o pastarieji ne visada klauso nurodymų. Pasitaiko atvejų, kad brangiais žiedais mūvima net atliekant buities darbus. Aistrų kelia ir pakankamai dažnai kylantys nesutarimai dėl išties nekokybiškų dirbinių.
„Būna, kad su sužadėtuvių žiedais plauna namus, ravi daržus, tvarko sodus, atlieka kitus buities darbus. Normalu, kad tokiomis sąlygomis pažeisti žiedą ar pamesti jame įtvirtintą akmenį – lengva. Kartais užtenka net paprasčiausio sutrenkimo“, - kalbėjo ekspertė.
Esą nekokybiškais žiedais dažnai skundžiasi ir jaunavedžiai. Pasirinkę žiedus veidrodiniu ar matiniu paviršiumi ir už juos po keletą tūkstančių litų paklojantys žmonės dažnai nesusimąsto, kaip tokie žiedai atrodys po mėnesio ar pusmečio. Brangiųjų metalų paviršiai, jei žiedai nešiojami nenusiimant ir su jais atliekami visi kasdieniai darbai, susibraižo itin greitai.
Tačiau dėl to kaltinti tik klientų ekspertė neskuba. Moteris mano, kad patys pardavėjai apie teisingą papuošalų nešiojimą ir jų savybes gali neinformuoti ar nepakankamai informuoti pirkėjus. Todėl žmonės tikisi, kad brangus pirkinys ilgam išliks toks pat, kaip vitrinoje.
„Kiek teko bendrauti su pardavėjais, jie tikina, kad visą laiką informuoja klientus. Tačiau, kaip būna išties, sunku pasakyti. Daug lemia pačio žmogaus elgesys. Aš pati parėjusi namo visus žiedus ir kitus papuošalus saugiai padedu, kad nepažeisčiau“, - sakė R. Sakalauskienė.
Minėtu kauniečių atveju, kai iš sužadėtuvių žiedo iškrito deimantas, ekspertė gaminį siūlo nusiųsti ir gamintojo ekspertizei. Esą nepaisant gamintojo nuomonės, visada galima kreiptis ir į Lietuvos ekspertus.