Savivaldybė sieks, kad sutartis būtų pripažinta negaliojančia
nuo jos sudarymo momento.
Už kreipimąsi į teisėsaugą balsavo 27 tarybos nariai, keturi
susilaikė.
„Taip, meras gali savarankiškai kreiptis, bet būtų solidžiau,
jeigu kreiptųsi visi tarybos nariai“, - tarybos posėdyje sakė meras
Andrius Kupčinskas, paklaustas, kodėl nesikreipė į prokuratūrą
savarankiškai.
„Situacija tokia, kad reikia rinktis tik iš labai blogo ir dar
blogesnio, todėl galimų neigiamų priimto projekto pasekmių
nenumatoma“, - rašoma savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų
skyriaus vedėjo pavaduotojo Antano Mockaus parengtame dokumente.
Anot jo, pernai birželį savivaldybės administracijos
direktorius Antanas Nesteckis, neturėdamas tarybos pritarimo,
pasirašė taikos sutartį su bendrove „Kamesta“. Joje numatyta tęsti
koncesijos sutartį, o savivaldybė įsipareigojo apmokėti „Kamestai“
daugiau kaip 4 mln. litų.
Pernai lapkričio pabaigoje Kauno apygardos teismo sprendimu
taikos sutarties vykdymas buvo laikinai sustabdytas. Tačiau, pasak
savivaldybės administracijos direktoriaus Dainiaus Ratkelio, tai
neišsprendė problemų, nes vėl laukia teisminiai ginčai su
„Kamesta“.
A.Mockus BNS sakė, kad savivaldybė „Kamestai“ už Aleksoto tilto
transporto mazgą, kurio ruožas siekia 400 metrų, jau yra
sumokėjusi 6,9 mln. litų.
Pagal 2005 metais pasirašytą sutartį, „Kamesta“ pastatė ir
turėjo prižiūrėti Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto
mazgą ir dalies Nemuno krantinę - bendrovė įsipareigojo į
projektą investuoti 5 mln. litų nuosavų lėšų bei dar 15,5 mln.
litų banko paskolą, kurią gavo 2005 metų lapkritį.
6,9 mln. litų savivaldybės pradinis finansavimas atsirado jau
pradėjus derybas su bendrove.
Bendrovės ir DNB banko sutartyje buvo numatyta, kad „Kamesta“
paskolą grąžins koncesijos ruožo priežiūros laikotarpiu kas
ketvirtį - po 129 tūkst. litų. Ruožo priežiūrą numatyta
finansuoti iš koncesijos mokesčio.
2005 metų liepą Kauno valdžia nustatė, jog projekto vertė bus
ne didesnė kaip 59,312 mln. litų. Vėliau Kauno savivaldybė ir
„Kamesta“ sutarė, kad koncesijos mokestis bus skaičiuojamas už
kiekvieną ruožą pravažiavusį automobilį 0,26 cento, o maksimalus
pravažiavusių automobilių skaičius, už kurį apmokama, yra 9,125
mln. automobilių per metus.
2009 metų spalį savivaldybė, motyvuodama esminiais sutarties
pažeidimais, nutraukė sutartį su „Kamesta“.