Po pateikimo už tai balsavo 61 Seimo narys, niekas nebalsavo
prieš, trys susilaikė.
Dokumente kalbama apie naujo tilto per Nemuną statybą, jis
turėtų pakeisti dabar egzistuojantį tiltą tarp Pagėgių ir
Sovetsko - Luizos tiltą.
„Šis tiltas yra avarinės būklės ir jau senokai tai buvo
pastebėta, kilo poreikis statyti naują tiltą“, - pristatydamas
susitarimą sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentui užkliuvo susitarimo
punktas, kad statybai pasibaigus tiltas taps Rusijos Federacijos
subjekto – Karaliaučiaus srities nuosavybe. Parlamento teisininkų
vertinimu, ši nuostata gali prieštarauti Lietuvos Konstitucijai, nes
pagal ją keliai priklauso Lietuvos Respublikai išimtine nuosavybės
teise.
A. Štaras aiškino, kad pagal nerašytą susitarimą, dabar
Lietuvą ir Rusiją jungiantis Luizos tiltas taip pat priskirtas
Karaliaučiaus srities nuosavybėn .
„Čia Lietuva su Rusija yra gana draugiškai pasidalijusios,
vadinamąjį pėsčiųjų automobilį tiltą valdo Rusija, o greta
einantį geležinkelio tiltą - Lietuva“, - sakė susisiekimo
viceministras.
Jo teigimu, bendras naujo tilto ilgis būtų 280,5 metro: Rusijos
teritorijoje būtų 122 metrai, Lietuvos - 157 metrai.
„Jo dalis patenka į Lietuvos teritoriją, bet sutariama, kad tai
yra Rusijos nuosavybė, kadangi Rusija pastato visą tiltą iš savo
ir ES pinigų“, - dėstė A. Štaras.
Naujojo tilto, kuris sujungs Panemunę ir Sovetską, bei jo
prieigų statyba vertinama daugiau nei 100 mln. litų. Tikimasi, kad
šis tiltas padidins pasienio kontrolės punktų pralaidumą tarp
Lietuvos ir Karaliaučiaus srities.
Tiltas ir jo prieigos yra automagistralės E77 Pskovas–Ryga–Jo
niškis–Šiauliai–Tauragė–Toplaukis–Kaliningradas–Gdanskas-Elbingas–Varšuva–Radomas–Krokuva–Trstena–Ružomberokas–
Zvolenas–Budapeštas dalis.
Lietuva Europos Komisijai balandžio pabaigoje pateikė paraišką
dėl iki 10 mln. eurų (34,5 mln. litų) Europos Sąjungos paramos
tilto per Nemuną prieigų statybai.
Europos Sąjungos lėšų tikimasi gauti pagal pagal 2007-2013
metų Europos Kaimynystės ir partnerystės priemonę „Lietuvos,
Lenkijos ir Rusijos bendradarbiavimo per sieną“ programą, o likusią
dalį ketinama finansuoti iš valstybės biudžeto. Lietuvos pusėje
planuojamų įgyvendinti darbų bendra vertė gali siekti apie 60-70
litų mln. litų.
Rusijos pusė jau nutiesė kelią iki tilto ir ruošiasi tilto
statyboms.
Tilto per Nemuną projektą sudaro dvi dalys - tiltas ir
aplinkkelis per Sovetską - juos statys Rusija, ir senvagės Lietuvos
pusėje sutvarkymas, pastatant estakadą ir tiltą bei nutiesiant
kelią aplink Panemunės miestelį - šiuos darbus atliks Lietuva.
Numatoma, kad iš Lietuvos pusės bus nutiestas maždaug trijų
kilometrų ilgio naujas kelio ruožas nuo muitinės terminalo iki
Nemuno, aplenkiant Panemunės miestelį - šiame ruože būtų iki 100
metrų ilgio estakada per pylimą ir iki 500 metrų ilgio tiltas per
senvagę, kelio danga būtų sustiprinta 2,8 kilometro ilgio ruože.
Įstatymas dėl tarptautinės sutarties ratifikavimo priimamas
posėdyje dalyvavusių Seimo narių balsų dauguma, tačiau ne mažiau
kaip dviem penktadaliams arba ne mažiau kaip 94 Seimo narių balsais.