Tai BNS ketvirtadienį pranešė Civilinės aviacijos
administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas. Vis dėlto
jis pridūrė abejojantis, ar iškėlus bylą įtariami pažeidėjai
sutiktų atvykti į Lietuvą ir pateikti pasiaiškinimus.
„Jie yra identifikuoti jų prisipažinimais žiniasklaidoje.
Formaliai mes tą (bylos kėlimo) klausimą dabar svarstome.
Teoriškai įmanoma, praktiškai, manau, kad tokia byla pasibaigtų be
rezultatų.
Organizuojant administracinę bylą turime išsikviesti
pas mus, jie turi atvykti, parašyti paaiškinimus, mes turime
surašyti protokolą, jie turi jį pasirašyti, patvirtinti, kad
sutinka. Nustatyti pusės metų terminai. Aš labai stipriai abejoju,
ar jie atvyktų. Praeitų pusė metų ir tektų bylą nutraukti. Bet
svarstome, gal ir inicijuosime pasitarę su teisininkais“, - sakė
A. Šumskas.
CAA direktoriaus pavaduotojas taip pat pažymėjo, kad
informacijos apie galima pažeidimą paprašė pateikti ir Valstybės
saugumo departamentas. A. Šumskas papasakojo, kokius duomenis CAA
perdavė saugumiečiams.
„Duomenys - valstybės įmonės „Oro navigacija“ radaro parodymai.
Identifikuota, kad 5 val. ryto Pociūnų aerodromo rajone pasirodo,
laikosi rytų krypties Baltarusijos sienos link ir tai dingsta, tai
pasirodo. Iš radarų ekranų galutinai prapuola kažkur Šalčininkų
rajone apie 6 valandą.
7 val. 34 min. jis vėl pasirodo tame pačiame
rajone ir skrenda į Pociūnų aerodromą. Tai viena informacija,
patvirtinanti, kad kažkoks skrydis buvo vykdomas. Kita informacija
tai, kad liepos 1 dieną į Pociūnų aerodromą atskrido lėktuvas
iš Švedijos ir 4 dieną 10 val. išskrido į Visbį (miestą
Gotlando saloje), t.y. tą pačią dieną kai įvyko tas skrydis“, -
teigė jis.
„Kadangi iš Švedijos ir į Švediją skrido paduodami skrydžio
planą, kaip reikalauja taisyklės, tai yra jo (lėktuvo)
registracijos numeriai. Internete paskelbtose nuotraukose pilotai yra
užsidėję meškiukų kaukes ir nusifotografavę prie lėktuvo, kurio
registracijos ženklai sutampa su tuo lėktuvu, kuris buvo Pociūnų
aerodrome. Todėl, mano galva, faktų visuma leidžia daryti
prielaidą, kad toks skrydis buvo ir jis buvo iš Pociūnų
aerodromo“, - reziumavo A. Šumskas.
Tuo metu krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė
ketvirtadienį pareiškė, kad Lietuva neturi jokių duomenų apie
incidentą, susijusį su „pliušinių meškiukų“ istorija
Baltarusijoje.
„Lietuvos oro erdvė tikrai nebuvo pažeista. Nuolat Lietuvoje
būna įvairūs privatūs mažesni lėktuvėliai, jų buvo ir tuomet,
tačiau jokių pažeidimų fiksuota nebuvo“, - Žinių radijui sakė
ministrė.
„Lietuva neturi jokių duomenų apie kokį nors incidentą“, -
teigė R.Juknevičienė.
V.Šumskas, paklaustas, ar yra būdų užkirsti kelią tokiems
atvejams, sakė: „Iš mūsų pusės kelias yra tik vienas -
administracinė byla ir nuobauda už skrydžio taisyklių reikalavimų
pažeidimus“.
„Kadangi vykdant tarptautinį skrydį būtina oficialiai paduoti
skrydžio planą, šiuo atveju tai - nelegalus skrydis, pažeidžiant
skrydžio taisykles. (...) Jei tai būtų susiję su mūsų pilotais,
tai būtų papildomų priemonių, bet dabar, kai tai yra užsienio
piliečiai, mūsų veiksmai riboti“, - sakė jis.
Švedijos aktyvistai paskelbė praeitą mėnesį neteisėtai
įskridę į Baltarusijos oro erdvę ir numetę šimtus pliušinių
meškiukų su mažyčiais parašiutais, prie kurių buvo pritvirtinti
rašteliai, agituojantys už kalbos laisvę ir žmogaus teises.
Pranešama, kad lėktuvas į Baltarusiją įskrido iš Lietuvos.
Anot Baltarusijos žiniasklaidos, Minskas kreipėsi į Lietuvą ir
Švediją prašydamos suteikti teisinę pagalbą tiriant galimą
valstybinės sienos pažeidimą, kai liepos 4 dieną švedų
pilotuojamas lengvasis lėktuvas kirto Lietuvos - Baltarusijos sieną.
Šis incidentas peraugo į diplomatinį konfliktą tarp
Baltarusijos ir Švedijos. Minskas trečiadienį paskelbė
atšaukiantis visus savo diplomatus iš Švedijos ir nurodė
Stokholmui susigrąžinti visus savo diplomatinius darbuotojus iš
Baltarusijos.
politika@bns.lt +370 5 205 85 12