Gelbėti senuosius laivus paragino jūrinio paveldo išsaugojimu besirūpinantys klaipėdiečiai. Apie tai, kad šis miesto istorijai svarbus turtas baigia sunykti, pripažinta seniai, tačiau tik dabar pavyko rasti bent laikiną išeitį – laivus iškelti į saugesnę vietą po stogu, kur jų nebegalėtų niokoti piktavaliai ir žvarbūs pajūrio orai.
Medinės laivų konstrukcijos jau gerokai sutrūnijusios, metalinės dalys padengtos rūdžių. Šie laivai buvo tapę benamių prieglobsčiu, nors oficialiai turi šeimininkus – Lietuvos jūrinės istorijos ir kultūros klubą „Budys“. Klubas yra įsteigęs Jachtingo muziejų, veikiantį istorinių jachtų dirbtuvėse ir kviečiantį lankytojus susipažinti su senovinių laivų brėžiniais, tvarkomais korpusais, technologijomis. Priglausti dar keturis laivus muziejus nebeturi kur, lėšų juos iškelti ir išgabenti taip pat nėra.
„Matydami situaciją, nusprendėme padėti – priglausti laivą „Haroldas“ savo teritorijoje, kurioje, anot istorinių šaltinių, šis vilkikas pokariu buvo eksploatuojamas. Mes saugosime jį tol, kol bus apsispręsta, ką toliau daryti – galbūt jis bus atstatomas“, - sakė bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ generalinis direktorius Alvydas Butkus. Tačiau prieš imantis šios misijos turi būti išspręstas ir laivo nuosavybės klausimas.
Metalinis laivas „Haroldas“ išgabentas pernai bendrovės įsigytu laivų iškėlimo ir transportavimo įrenginiu, kuris gali iš vandens iškelti iki 50 tonų sveriančius laivus. Tokią nuotoliniu būdu valdomą įrangą, kainuojančią apie milijoną litų, bendrovė įsigijo Pilies uosto reikmėms.
Iškelti laivus iš Piliavietės suskubta iki artėjančios Jūros šventės ir Klaipėdos 760 metų jubiliejaus renginių, kurių dalis vyks būtent šioje istorinėje miesto vietoje. Baiminamasi, kad dėl gausaus svečių antplūdžio laivai nenukentėtų dar labiau, o tuo pačiu nesukeltų grėsmės žmonių saugumui.