Dar niekada ši gatvės dalis nebuvo šitaip apkrauta. Miesto autobusai Žaliakalnį pasiekia važiuodami Kęstučio gatve, pakildami į Savanorių prospektą, iš ten – į K. Petrausko gatvę, toliau važiuoja įprastu maršrutu.
Apylankoms skirtose gatvėse padaugėjo spūsčių, kyla keblumų nereguliuojamose sankryžose, atsiranda nemažai apie pokyčius nežinojusių miestiečių.
Penktadienį, savaitės pabaigoje, miestiečiai ir vairuotojai jau buvo apsipratę su naujovėmis. Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero teigimu, Parodos kalnas ir Vydūno alėja - vienos svarbiausių viešojo transporto arterijų, tad nukreipti autobusus kitomis trasomis buvo gana sudėtinga: nėra jokių alternatyvų.
Pasikeitė tvarkaraščiai
Dabar transporto srautai iš miesto centro nukreipti dviem didelėmis apylankomis: Kęstučio gatve, Savanorių prospektu, K. Petrausko gatve iki Vydūno alėjos iš vienos pusės, ir Tunelio gatve bei Radvilėnų plentu – iš kitos.
Pasikeitė 10 autobusų ir 7 maršrutinių taksi maršrutai bei eismo tvarkaraščiai.
Bene sunkiausios visiems buvo pirmosios dienos. Nemažai vairuotojų, nepaisydami ryškiaspalvių užtvarų ir kelininkų technikos, iš inercijos suko aukštyn į Parodos gatvės įkalnę.
Viešojo transporto vežėjams pasukus naujomis, keleiviams neįprastomis trasomis, išaugo krūvis vairuotojams – kiekvienoje stotelėje jiems teko atsakinėti į keleivių klausimus. Nemažai autobusų ir mikroautobusų Centro gatvėmis važiavo pustuščiai, nes įprastuose maršrutuose žymiai padaugėjo ta pačia kryptimi vežančio transporto.
Keblumai miesto svečiams
Ypač sunku susiorientuoti eismo permainose buvo atvykusiesiems į Kauną iš kitų miestų ar rajonų.
Vieni keleiviai, nuo Geležinkelio ar Autobusų stoties vežami neįprastomis gatvėmis, strimgalviais puldavo prie autobuso durų, prašydami išleisti. Kiti, grįždami iš miesto įstaigų, nepaliaudavo visą kelią vairuotojo klausinėti, ar dar toli stotis.
Pasikeitus eismo schemai, atsirado nereguliuojamų sankryžų. Kai kuriose, ypač K.Donelaičio ir Vytauto prospekto sankryžoje, pėsčiųjų perėjos tapo itin nesaugios, ir pėstiesiems tenka rizikingai laviruoti tarp jų praleisti nesustojančių automobilių.
Jau pirmąją savaitę paaiškėjo, kad transporto krūvis abiejose apylankinėse gatvėse išaugo itin smarkiai. Ypač keblios eismo sąlygos piko valandomis susidaro ties Savanorių prospekto – K.Petrausko - Utenos gatvių sankryža. Iš darbų grįžtantys kauniečiai stringa spūstyse, aidi susinervinusių vairuotojų signalai.
Gatvė bus atnaujinta iš pagrindų
Padaugėjo transporto, sukančio iš Savanorių prospekto į Utenos gatvę iš vienos pusės, ir iš Savanorių į K.Petrausko gatvę. Pasikeitė eismas Vydūno ir K. Petrausko gatvių sankryžoje, kurioje išjungtas šviesoforas. Pasikeitus pagrindinio kelio krypčiai, iš K. Petrausko gatvės važiuojama į Vydūno alėją.
Atvykstantiems iš kitų miestų nerekomenduojama važiuoti Savanorių prospektu.
Didžiulis krūvis teko ir kitai apylankai M. K. Čiulionio, Tunelio K. Baršausko gatvėms: nuo Centro suka padidėjęs transporto srautas, eismą komplikuoja R. Kalantos ir Amalių geležinkelio pervažos.
Išsukti iš spūsčių tegali vieno maršrutinio taksi autobusiukai: jiems iš Tunelio gatvės leista važiuoti Radvilėnų plentu.
Parodos gatvės rekonstrukcija, kurios metu bus atnaujinti požeminiai tinklai, lietaus nuotekų sistema, klojama nauja danga ir šaligatviai, įrengiami nauji apšvietimo stulpai, truks apie pusmetį. Tačiau viešojo transporto eismas gatve bus atnaujintas iki rugsėjo 1-osios.