Abu ciklai susiję su istorijos ir prarasties tema, persipinančia fotografės šeimos ir XX a. Lietuvos istorija. Indrės Šerpytytės darbų vertintojai pažymi, kad fotografė savo idėjoms sugeba rasti tinkamą vizualinę raišką, kuri atitaria už vaizdų skypinčioms jautrioms temoms.
Paroda bus atidaroma spalio 2 dieną, penktadienį, nuo 18 val. 30 min. iki 20 val. 30 min. Atidarymo metu Indrę Šerpytytę pristatys Viktorijos ir Alberto muziejaus vyresnysis fotografijos kuratorius Martinas Barnsas. Norintys dalyvauti parodos atidaryme turi registruotis adresu culture@lithuanianembassy.co.uk
Pasak Indrės Šerpytytės, gimusios Lietuvoje, tačiau ilgą laiką gyvenančios Jungtinėje Karalystėje, jos kūrinių temos atsiranda iš jos pačios persikėlimo iš vienos vietos į kitą: „augus kitoje šalyje, nei gimiau ir gyvenau vaikystėje, suteikia man galimybę žvelgti į mano šalies istoriją kritiškiau. Pojūtis, kad čia nepriklausau, verčia mane ieškoti mano pačios šaknų. [...] Per savo fotografijas bandau rekonstruoti paveldėtą atmintį, siekdama jos apčiuopiamumo“.
„A State of Silence“ yra įspūdingas natiurmortinių fotografijų ciklas – rašymo mašinėlė, telefonas, kareiviška kepurė – visa, kas intriguoja žiūrovą ir siejasi jam su tam tikru naratyvu. Dokumentai yra naikinami, telefonas užtildytas, tai biurokratinės sistemos likučiai. Indrė Šerpytytė šiuo darbu kvestionuoja savo tėvo, valstybės tarnautojo, žūtį automobilių avarijoje. Vaizdų tamsumas reprezentuoja fotografuojamų objektų paslaptingumą ir nevienareikšmiškumą.
Naujausias fotografės darbas yra apie antisovietinį pasipriešinimą Lietuvoje 1944-1953 metais, taip vadinamą karą po karo. 1944 m. liepos mėn., po trejus metus trukusios nacistinės Vokietijos okupacijos, į Lietuvą vėl įžengė sovietinė kariuomenė. Šalyje prasidėjo devynerius metus trukęs partizaninis karas dėl nepriklausomos valstybės atkūrimo, kurį Lietuva kovojo visiškai viena.
Indrė Šerpytytė gaivina šiuos istorinius įvykius aplankydama ir fotografuodama tikrąsias jų vietas: miškus, kuriuos slapstėsi ‚miško broliai‘ bei buvusius NKVD-NKGB-MVD-MGB pastatus. Vėliau surinktą dokumentinę medžiagą autorė paverčia fotografuotais skulptūriniais objektais. Pasak Indrės, namai mums asocijuojasi su saugumu, tuo tarpu šie pastatai buvo paversti kalėjimais bei kankinimų vietomis. „O miškai tapo slapstymosi vieta, tuo pačiu namais ir laisve, bet vėliau ir mirtimi“, - teigia menininkė. „Mano darbuose pastatai ir miškai yra pilni prarasties. Namai tampa negyvais, visiškai sandariais, viduje saugančiais atmintį pastatais. Miškai reprezentuoja neesamą atmintį ir neesamą vietą, jie žiūrovui nieko negali atskleisti.“
Lietuvos ambasadoje Londone bus galima susipažinti su abiem fotografijų ciklais.
Indrė Šerpytytė gimė Lietuvoje 1983 m., bakalauro studijas baigė Braitono universitete, magistro – Karališkajame meno koledže Londone, kur šiuo metu ir gyvena. 2009 metais menininkė už ciklą „1944 – 1991“ buvo apdovanota Hoopers galerijos bei Metro Imaging prizais. Jos darbų savo kolekcijai įsigijo Viktorijos ir Alberto muziejus. Už ciklą „A State of Silence“ fotografė yra gavusi prestižinę Jerwood premiją. Jos kūrinius yra publikavę „Portfolio“, „Hotshoe“ bei „The British Journal of Photography“.
Indrė Šerpytytė fotografijas yra rodžiusi įvairiose JK galerijose, viena paskutinių parodų įvyko šią vasarą „Hoppers“ galerijoje.
Paroda veiks nuo spalio 2 iki gruodžio 18 d. Lietuvos ambasadoje Londone (84 Gloucester Place, London W1U 6AU, Tube: Baker Street)
Parodą galima apžiūrėti: pirmadienį – penktadienį nuo 10 iki 17 val. Įėjimas nemokamas.