2024 m. apklausoje dalyvavo beveik pusė tūkstančio teatro lankytojų, kurių didžioji dalis – 40–59-erių metų amžiaus žmonės. Nors dauguma jų vilniečiai, savo nuomonę pareikšti galėjo ir kitų miestų gyventojai, nes apklausa vykdyta internetu.
„Džiugu, kad tarp apklaustųjų turime labai įvairaus amžiaus respondentų. Nors didžioji dalis jų – vidutinio ir vyresnio amžiaus lankytojai, savo nuomonę išreiškė ir jaunimas.
Tai rodo, kad jie ne tik lankosi teatre, bet ir pamažu įsitraukia į jo gyvenimą: seka naujienas, vertina kūrinius, renginius, ne tik turi, bet ir išreiškia savo nuomonę apie teatro veiklą. Tai yra gera tendencija“, – apie teatro lankytojus ir apklausos dalyvius pasakoja LNOBT generalinė direktorė Laima Vilimienė.
Tyrimas – auditorijos atspindys
Pasak L.Vilimienės, toks tyrimas leidžia pajausti visuomenės gyvenimo pulsą ir yra labai naudingas šaltinis, atskleidžiantis teatro lankytojų lūkesčius.
„Tyrimas parodė, kad dauguma LNOBT žiūrovų labai palankiai vertina teatro repertuarą bei pastatymus. Net 95 proc. respondentų atsakė, kad yra patenkinti jų kokybe. O 96 proc. apklaustųjų, t. y. kiek daugiau nei praėjusiais metais, teigia, kad yra patenkinti visomis teatro teikiamomis paslaugomis, aptarnavimu, aplinka, paslaugumu ir kt.
Tai labai džiuginantys, bet kartu ir stipriai įpareigojantys rezultatai“, – palankiais auditorijos vertinimais dalijosi teatro vadovė.
Kitas svarbus visuomenės gyvenimo atspindys yra bilietų perkamumas. Jų kainos, remiantis daugumos apklausoje dalyvavusių respondentų atsakymais, praėjusiais metais vertintos palankiai.
„Net pusė tyrime dalyvavusių apklaustųjų, kurių amžiaus grupės nuo jaunų (15–29 metų) iki vyresnių (60+ amžiaus grupės), teigė, kad yra labiau patenkinti bilietų kainomis nei nepatenkinti. Drauge pastebimas ir pasitenkinimo kainomis kelių procentinių punktų augimas, palyginti su praėjusiais metais“, – teigiamais atsiliepimais dalijosi L.Vilimienė.
Žiūrovų dėmesys neblėsta
Nors teatro lankomumas nemažėja, L.Vilimienė pabrėžė, kad tarp ateities tikslų yra noras dar labiau aktyvinti auditoriją, kurios plėtra neturėtų būti vien teatro Rinkodaros tarnybos tikslas: „Visi esame atsakingi už tai, kokį žiūrovą turėsime ateityje. Apklausa leidžia matyti, kad auga atsakymą „kartą per keletą mėnesių, bet rečiau nei kartą per mėnesį“ pasirinkusių lankytojų skaičius.
Mūsų tikslas – didinti turimos auditorijos apsilankymų intensyvumą, plėsti jaunimo bei pirmą kartą apsilankančiųjų teatre segmentą, sudaryti sąlygas žiūrovams iš atokesnių Lietuvos regionų atvykti į LNOBT spektaklius.“
Spektaklių prieinamumą skatina ir įvairių nuolaidų sistema bilietams: „Be įprastų nuolaidų senjorams, studentams ar neįgaliesiems, kasmet teatro lankytojams primename ir rekomenduojame nepraleisti sezono abonementų akcijos, leidžiančios įsigyti penkių ar daugiau spektaklių bilietų rinkinį su 25 proc. ar 35 proc. nuolaida (nelygu, ar ketinate lankytis savaitgaliais, ar darbo dienomis).“
Ateities repertuaras
Kuriant ateities planus, anot teatro vadovės, svarbu ne tik nenutolti nuo žiūrovų, bet ir atsižvelgti į nacionalinių ir užsienio kūrėjų darbų santykį repertuare, kuris dažnai atsiduria diskusijų centre.
„Formuodami repertuarą, kliaujamės pasaulyje pripažintu principu, kai 50 proc. repertuaro sudaro populiariausi veikalai, 30 proc. – žinomi, tačiau rečiau statomi ir nepatenkantys į populiariausiųjų sąrašus kūriniai, ir 20 proc. – šiuolaikiniai bei paties teatro užsakomi darbai“, – teigė pašnekovė.
Nors lankytojų aktyvumas nemenksta ir atsiliepimų tendencijos teatrui itin palankios, vis dėlto, anot pašnekovės, tokie rezultatai įpareigoja neužmigti ant laurų: „Tai kiekvienos dienos darbas – stengtis išlaikyti aukštą veiklos lygį ir nenustoti džiuginti auditorijos vertingais pastatymais. Ateityje bus siekiama ugdyti naujus muzikos ir teatro kritikus, sugrįžtant prie teminių tarptautinių kritikų konferencijų rengimo.“