„Madam Baterflai“ tapo režisieriaus debiutu operos žanre, tačiau dėl ankstyvo A.Minghellos (1954–2008) pasitraukimo nuostabus pastatymas taip ir liko plačiai pripažintu, bet vieninteliu jo darbu muzikinėje scenoje.
Premjeroje Vilniuje dalyvavę atlikėjai iki šiol šį režisierių ir jo žmoną, pastatymo režisierę choreografę Carolyn Choa atsimena kaip aukščiausios profesinės kultūros pavyzdį.
Prabėgus beveik dviem dešimtmečiams nuo premjeros, „Madam Baterflai“ spektakliuose pagrindinius vaidmenis atlieka jau nauja atlikėjų karta. Viktorijos Miškūnaitės ir Merūno Vitulskio mūsų publikai pristatinėti nebereikia – abu dainininkai puikiai pažįstami operos mylėtojams.
V.Miškūnaitė, kaip Čio Čio san LNOBT scenoje debiutavusi 2019-aisiais, pernai šį vaidmenį atliko Tailando karališkosios šeimos surengtame „Madam Baterflai“ spektaklyje Bankoke.
M.Vitulskio Pinkertonas pirmą kartą LNOBT skambėjo 2014-aisiais, o vėliau buvo sėkmingai pristatytas Ispanijos, Vokietijos, Austrijos, Prancūzijos, Anglijos ir kitų pasaulio šalių žiūrovams.
Scenoje – negirdėta viešnia iš Italijos
Šalia V.Miškūnaitės turėsime galimybę išgirsti ir kitą Čio Čio san partijos atlikėją – pirmą kartą Lietuvoje dainuosiančią operos solistę iš Italijos Alessandrą di Giorgio. Čio Čio san partiją ji prieš ketverius metus pirmą kartą atliko Sardinijos salos sostine vadinamo Kaljario miesto teatre.
„Spektaklis „Madam Baterflai“ man yra gilus ir kaskart naujas iššūkis – tarsi emocinė kelionė, kuri nepaliauja jaudinti ir stebinti. Nekantriai laukiu, kada galėsiu su jumis pasidalyti šios nesenstančios istorijos grožiu ir tragizmu“, – prieš savo pasirodymą Vilniuje teigė viešnia.
Pirmasis A.di Giorgio gautas diplomas buvo pianistės, o dainavimą, gavusi Wilhelmo Müllerio fondo stipendiją, ji studijavo Manheimo muzikos ir scenos menų universitete. 2010 m. buvo apdovanota Aukso medaliu tarptautiniame operos konkurse „Hariclea Darclee“ (Braila, Rumunija).
Solistės karjerą solistė pradėjo Acheno teatro trupėje Vokietijoje atlikdama mecosoprano partijas, tokias kaip Karmen to paties pavadinimo G.Bizet operoje, Eboli G.Verdi operoje „Don Karlas“ ir kt.
Vėliau pasirinko savarankiškos karjeros kelią. Šiuo metu A.di Giorgio repertuare – žymiausios soprano repertuaro partijos. 2024 m. solistė dainavo Leonorą G.Verdi „Likimo galioje“ Palmos teatre Ispanijoje, Dezdemoną G.Verdi „Otele“ Tbilisio valstybiniame operos ir baleto teatre, Manon Lesko partiją to paties pavadinimo G.Puccini operoje Bukarešte ir Puccini festivalyje Italijoje, Ameliją G.Verdi operoje „Kaukių balius“, kuri buvo statoma „Teatro Colon“ Buenos Airėse (Argentina).
Iš Vilniaus dainininkė skubės į repeticijas Hamburgo valstybinėje operoje, kur atliks Džuljetos ir Stelos partijas Jacques'o Offenbacho operoje „Hofmano istorijos“.
O.Cosimo sugrįžta kaip Pinkertonas
Pinkertoną pakaitomis su M.Vitulskiu dainuosiantį Oreste'ą Cosimo LNOBT scenoje girdėjome visai neseniai – italų tenoras dainavo Rinučijų operos „Džanis Skikis“, pristatytos G.Puccini operų triptike, premjeriniuose spektakliuose.
Nuo vaikystės demonstravęs muzikinius gabumus, O.Cosimo mokėsi groti fortepijonu ir skersine fleita, o vėliau atsidėjo dainavimui ir su pagyrimu baigė Parmos konservatoriją. Būdamas devyniolikos, gavo kvietimą dainuoti Milano „La Scala“ teatro chore, kartu atlikdamas jam patikėtas nedideles partijas šio teatro spektakliuose.
Tai, o ir 2013 m. laimėtas dainininkų konkursas „Voci Verdiane“, rengiamas G.Verdi gimtinėje Busete, padrąsino tenorą stažuotei „La Scala“ teatro akademijoje, kur jis turėjo galimybę tobulėti vadovaujamas žymiausių dainininkų ir dirigentų. Siekdamas tapti visapusišku atlikėju, O.Cosimo baigė ir barokinio dainavimo studijas Milano konservatorijoje.
Dirbdamas „La Scaloje“, O.Cosimo nesidrovėdavo prašyti visų į šį teatrą dainuoti atvykdavusių garsiųjų dainininkų patarimų. Būtent Milano teatre jis sutiko ir garsųjį meksikiečių tenorą Ramóną Vargasą, pas kurį vėliau išvyko imti dainavimo pamokų į Vieną.
Be „Džanio Skikio“ Vilniuje, pernai O.Cosimo balsą buvo galima išgirsti Prahos nacionaliniame teatre (Alfredas G.Verdi „Traviatoje“ bei Rudolfas G.Puccini „Bohemoje“), Vokiečių operoje Berlyne (Florestanas L.van Beethoveno „Fidelijuje“ bei Don Chozė G.Bizet „Karmen“) ir Izraelio operoje (Hercogas G.Verdi „Rigolete“, Edgardas G.Donizetti „Liučijoje di Lamermur“ ir Rudolfas G.Puccini „Bohemoje“). Solistas taip pat dalyvavo keliose koncertinėse programose.
Be gimtosios italų, O.Cosimo laisvai kalba anglų, vokiečių, prancūzų ir ispanų kalbomis. Jis yra prisiekęs kino gerbėjas ir užsiima sodininkyste, o savo išaugintą derlių naudoja kulinariniams eksperimentams nuosavoje virtuvėje.
Puikūs solistai mažuose vaidmenyse
Būtų nuodėmė nepaminėti ir mažesnius vaidmenis sausio 23–26 d. „Madam Baterflai“ spektakliuose dainuojančių operos solistų: Suzuki partiją atlieka Justina Gringytė ir Jovita Vaškevičiūtė, Šarpleso – Eugenijus Chrebtovas ir Steponas Zonys, Goro – Juozas Janužas ir Rafailas Karpis, Jamadorio – Arūnas Malikėnas, Bonzos – Egidijus Dauskurdis ir Liudas Mikalauskas.
Groja LNOBT simfoninis orkestras, vadovaujamas teatro vyriausiojo dirigento Ričardo Šumilos, dainuoja LNOBT choras (meno vadovas – Česlovas Radžiūnas).